Gå til innhold

Samboer trumfer gjennom med et grusomt navn

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Irma  er faktisk  fint  ! Irmelin  føyer seg inn i rekken av moderne tullenavn  ala Chrisander  osv 🤮

Anonymkode: 64d6b...1a0

Irmelin er et gammelt navn. 

Anonymkode: 79d5e...e09

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Irma? Høres ut som en kjønnssykdom det ikke finnes kur på. Klov og Irma på penis. Vi gir han 3 måneder..

Anonymkode: 24975...910

Aldri hørt navnet før, men det der er ugreit. Hva om noen sa det om ditt navn?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Irma syntes jeg var et fint navn.

Anonymkode: f2277...e7b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes hun er urimelig. Begge foreldrene må være enige. Skjønner at det er svært viktig for henne at barnet får det navnet, men det høres jo like viktig ut for deg at det ikke blir det navnet. Du har jo også forsøkt å inngå hva jeg ser på som gode og rimelige kompromiss også. 

Har du sagt rett ut at det er et av de styggeste navnene du kan tenke på? 

Jeg synes forøvrig at Irma er et helt greit navn, men det spiller jo ingen rolle hva jeg og andre måtte mene om det navnet så lenge du som mor hater det. 

Anonymkode: be86b...b2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå trodde jeg det faktisk var et skikkelig stygt navn, men navn ala Helga og Olga er ikke det. 

Dere får begge skrive ned noen navn på en lapp og trekke ett hver, med litt flaks kan de kombineres. 

Anonymkode: c1f4b...780

Nå er det vel høyst individuelt hva man syns er stygge navn og ikke. 
Jeg kan ikke fordra navn som Liam og Emrik. Hadde nekta blankt hadde min samboer hatt det som store favorittnavn.. 

Anonymkode: 6114d...8df

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Wow, jeg trodde virkelig det skulle være noe ille, men Irma er jo både fint og kult. Jeg er vel enig med samboeren din, jeg da. Topp navn.

Anonymkode: 52300...ccf

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts

Mulig navnet ikke er sååå ille som i mitt hodet. Jeg har ønsket et ikke fult så ‘hardt’ navn, slik som Marie, Eline, Louise, Filippa, men er åpen for ganske mange ulike navn i ulike kategorier. Bortsett fra dette; Hva som helst annet. 

Vi har bestemt at siden samboeren min er den som går gravid, skal ungen få mitt etternavn, slik at begge skal kunne føle en tilknytning. Da er det kanskje rettferdig at hun får litt mer å si om fornavnet? 

Kan vel røpe fornavn (beklager på forhånd om jeg fornærmer noen nå) og høre deres meninger om dette: 

🥁🥁🥁
Irma 

Anonymkode: 8f158...331

Irma er ikke i nærheten av Olga og helga 🤣 Irma er unikt og kult. Men hun Irma som skal opp kalles etter hadde vell ikke et mellomnavn dere kan ta i stede ? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok langt over gjennomsnittet interessert i navn, og ble superspent på hva du mener er i Helga/Olga kategorien. Nå synes jo jeg som jobber i barnehagen at det er superkult når noen våger velge navn utenfor normen.

Man blir jo lei av Sofie K, Sofie A, Alma, Selma, Ada, Nora, Ingrid osv.

Irma var jo knalltøft! Virkelig stilig! 

Hvorfor kalle henne Filippa (vi har 2 Filippa i bhg her), når hun kan hete Irma?

Jeg tror navnet vil vokse veldig på deg, antakelig bil du være veldig glad hun endte opp med det navnet. Det blir ingen "hvilken Irma" i respons om noen spør etter Irma. Det vil være hennes navn.

Anonymkode: 91f2f...f05

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts

Mulig navnet ikke er sååå ille som i mitt hodet. Jeg har ønsket et ikke fult så ‘hardt’ navn, slik som Marie, Eline, Louise, Filippa, men er åpen for ganske mange ulike navn i ulike kategorier. Bortsett fra dette; Hva som helst annet. 

Vi har bestemt at siden samboeren min er den som går gravid, skal ungen få mitt etternavn, slik at begge skal kunne føle en tilknytning. Da er det kanskje rettferdig at hun får litt mer å si om fornavnet? 

Kan vel røpe fornavn (beklager på forhånd om jeg fornærmer noen nå) og høre deres meninger om dette: 

🥁🥁🥁
Irma 

Anonymkode: 8f158...331

Louise og Filippa er mye hardere i mitt hodet enn Olga og Helga. Men kan du gå med på at det er det 2. fornavnet da? 

Anonymkode: 7bc23...9d1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Likte Irma kjempegodt jeg! Jeg tenker jo at den som har gått gravid bør få siste ordet, spesielt når du får ditt etternavn i tillegg. Ville gått for Irma, hyggelig med oppkalling også☺️

Anonymkode: db3ad...171

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan man nekte, det er tross alt ditt barn. Ts må være tidenes tøffel.

Anonymkode: 1adab...304

AnonymBruker
Skrevet

Men det har jo ingenting å si hva navnet er… uansett om det er Helene, Lotte eller Irma. jeg er enig med mange i at Irma er kult, men det har jo ingenting å si hva jeg mener. TS liker ikke navnet og da bør ikke ungen hete det heller er min mening, ingen av foreldrene skal synes barnets navn er stygt. 

Anonymkode: 0790f...e6a

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns du skal la det bli Irma, ikke minst siden du visste at hun ønsket seg dette navnet alt før dere ble sammen. Da er det ufint å gå tilbake på dette nå.

Jeg tror at du kommer til å bli kjempeglad i vesle Irma. Navnet er forøvrig i en helt annen kategori enn Helga og Olga. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri kalt barnet mitt Irma. Jeg er mer på din side, liker de mykere navnene. Eline er veldig fint, men jeg liker også Louise og Anine. Det finnes så uendelig mange fine navn. Og jeg har gått i fella og godtatt ett navn jeg hater, og det brukes dessverre nye mer enn ønskelig. Det er oppkalling. Ikke gjør det. Navnet skal være riktig for dere begge. 

Anonymkode: 80b24...bd5

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke helt rettferdig at samboeren din skal trumfe gjennom med et navn du virkelig hater. Du burde heller ikke få trumfe gjennom et navn alene. Dere burde finne noe dere begge liker. Hvorvidt Olga er et "akseptert" navn å bruke avhenger nok også mye av hvor dere bor. For eksempel er det mye vanligere å bruke det navnet i Østfold enn Oslo, så hvis dere bor i Østfold er det ikke like ille.

Eventuelt kan dere ha to fornavn, ett fra hvert. Det er ikke sikkert barnet ditt bruker første fornavn; mange jeg kjenner har kuttet ut sine førstenavn, juridisk til og med etter fylte 18. Jeg personlig synes kombinasjonen Olga Filippa er fæl, men min mening betyr ikke noe i denne sammenhengen.

Anonymkode: d2353...df7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
bitmog skrev (1 time siden):

Fullstendig irrelevant om andre enn TS synes om navnet er fint eller ei. Jeg la ned vetorett i heimen på Marielle, Karoline og Sofie, helt normale fine navn, men jeg ville ikke ha noen Marielle, Karoline eller Sofie. Hvis TS ikke ønsker Irma, så må dere jo forholde dere til det? Totalt bak mål å kommentere "Men det var ikke så ille" - hva hjelper det?! TS ønsker ikke det navnet på sin kjære datter! Dere må rett og slett blir enige om et navn som begge kan komme overens med.

Fornuften taler dessverre for døve ører på kg:

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Irma er flott! Siden hun skal ha ditt etternavn, kan du vel gi deg? Irma Helene er fint 😊

Anonymkode: b9510...1ad

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Irma er fint! Har ikke hørt det før. Lurt å velge et mer sjeldent navn så slipper dere 2 Nora og 2 Ylva i samme klasse. 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg synes du skal gi deg. Dette er viktig for samboeren din og et familienavn som de ønsker at skal fortsette, og Irma blir nok ei jente med tæl!

Det er mye bedre å gi ungen et sterkt tradisjonsrikt navn enn Filippa, Tomine og Ella/Milla og  som er motenavn med rosafaktor

Anonymkode: 31826...328

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Irma syntes jeg var et fint navn.

Anonymkode: f2277...e7b

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Wow, jeg trodde virkelig det skulle være noe ille, men Irma er jo både fint og kult. Jeg er vel enig med samboeren din, jeg da. Topp navn.

Anonymkode: 52300...ccf

Myml1 skrev (20 minutter siden):

Irma er ikke i nærheten av Olga og helga 🤣 Irma er unikt og kult. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Likte Irma kjempegodt jeg! Jeg tenker jo at den som har gått gravid bør få siste ordet, spesielt når du får ditt etternavn i tillegg. Ville gått for Irma, hyggelig med oppkalling også☺️

Anonymkode: 51170...eec

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Irma var et fint og kult navn, mye bedre enn alle poppis-navnene som det går tretten av på dusinet. Irma er et navn man kan venne seg til. Og ingen av barnets jevnaldrende kommer til å ane hva Irma 1000 eller butikkjeden Irma var for noe.

Anonymkode: 0df51...80f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

synes Helga og Olga er fine navn men skulle gjerne visst hva navnet er

Gratulerer 😆

Anonymkode: 51170...eec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Herregud.... ekstrem holdning.

Anonymkode: d4dfc...65c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Likte Irma kjempegodt! 😍

Anonymkode: d1bb3...6e6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...