AnonymBruker Skrevet i går, 13:53 #1 Skrevet i går, 13:53 Vi blir altså ikke enig om navn. Partneren min insisterer på å oppkalle barnet etter sin bestemor. Det er HELT uaktuelt for henne at det IKKE blir det navnet. Jeg syns tanken på oppkalling er fin, men problemet er at dette navnet er så stygt at jeg aldri ville kalt datteren min for det. Det er i samme kategori som Helga og Olga. Jeg har prøvd å foreslå navn som er litt søtere og mildere enn «OLGA!!», og hun liker disse navnene, men er likevel helt urokkelig. Jeg har strekt meg langt ved å tillatte å ha dette navnet som et andrenavn på papiret, men nei. Dobbeltnavn, men at hun i dagligdags kun bruker sitt «fine navn»? 🤭 Nope. Jeg har også foreslått at datteren vår kan ha to navn og at vi bruker hvert vårt. Typ Olga Filippa. Hun bruker Olga og jeg Filippa. Men først og fremst er dette veldig tungvint, (selv om jeg har sett at dette har vært helt uproblematisk for min bror som har to navn), men da igjen, får datteren vår (etter min mening) et helt grusomt navn. Hun skal altså ha dette Olga/Helga-navnet som det første fornavnet, det skal bli brukt daglig, og det er dette hun skal hete. Punktum. Vi kan om så bla opp i navneboken og ta et helt tilfeldig navn, jeg kan vike fra mine favorittnavn, trekke lodd! Så lenge det ikke blir dette navnet! 😖 Hva skal jeg gjøre?? Anonymkode: 8f158...331 10
AnonymBruker Skrevet i går, 13:55 #2 Skrevet i går, 13:55 Hun kan ikke tvinge igjennom det, enkelt og greit Anonymkode: 20e2e...7d3 35 1 9
AnonymBruker Skrevet i går, 13:56 #3 Skrevet i går, 13:56 Nå trodde jeg det faktisk var et skikkelig stygt navn, men navn ala Helga og Olga er ikke det. Dere får begge skrive ned noen navn på en lapp og trekke ett hver, med litt flaks kan de kombineres. Anonymkode: c1f4b...780 19
Honey Dew Skrevet i går, 13:56 #4 Skrevet i går, 13:56 (endret) Borghild? Helga og Olga er fine navn. Frem for de gode, norske navnene. De er hundre ganger bedre enn disse nymotens influensernavnene. Endret i går, 13:58 av Honey Dew 15 5
AnonymBruker Skrevet i går, 13:57 #5 Skrevet i går, 13:57 Kom med navnet, så kan vi diskutere det!! Anonymkode: 0e44d...ac7 18 3
AnonymBruker Skrevet i går, 13:59 #6 Skrevet i går, 13:59 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun kan ikke tvinge igjennom det, enkelt og greit Anonymkode: 20e2e...7d3 det kan hun jo. Bør ikke er noe annet. Anonymkode: 8a118...2d6 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:59 #7 Skrevet i går, 13:59 Hun kan ikke tvinge gjennom, så akkurat den er grei. Det eneste som går automatisk der er etternavn dersom dere ikke melder inn. Når det er sagt, er jeg enig i at Olga ikke er så flatterende, men Ragna, Alma, Harriet, Dagny osv, de kan faktisk funke - så det kommer litt an på hva navnet faktisk er. Anonymkode: 83a04...d54 1
Daisy-love Skrevet i går, 14:02 #8 Skrevet i går, 14:02 (endret) Om din kjære blir en sen mor, så kan det godt tenkes at det navnet ikke er så spesielt når barnet kommer i barnehagen. Jeg kjenner til ei Berglijot som nå er i 20-årene. Det navnet var virkelig ikke vanlig, og er det vel fremdeles ikke, men hun kler navnet godt. Var mange som hevet øyebrynene på det navnet, og hun heter kun det, så ikke noe annet navn å bruke. De fleste vokser seg inn i navnet og det blir dem, og en kan ikke tenke seg at de skal hete noe annet. Jeg har forståelse, for vi hadde et forslag på Ingart i familien, men det ble heldigvis en jente, så vi slapp det 🤪🤫🫠 (Ingart hadde helt sikkert vokst på meg, og jeg synes det er kulere idag enn når jeg først hørte det.) Endret i går, 14:04 av Daisy-love 5
AnonymBruker Skrevet i går, 14:08 #9 Skrevet i går, 14:08 Navnet Olga-Helga blir penere om dere retter på a-endingene: Olgen-Helgen. Anonymkode: f25cd...427 6 1 6
AnonymBruker Skrevet i går, 14:08 #10 Skrevet i går, 14:08 Dere må begge få lov til å ha vetorett, dvs begge må få lov til å si nei til navn som dere synes er stygge. Synes du inngår et godt kompromiss med å ha navnet som mellomnavn. Hvis det ikke er godt nok kompromiss for din samboer, så får det være et helt annet navn. Anonymkode: f2277...e7b 10 6
AnonymBruker Skrevet i går, 14:13 #11 Skrevet i går, 14:13 Men altså folkens, det er ikke dere som bestemmer om olga/helga er «fine» eller «ikke-fine» navn. Ts synes navnene er grusomme, og da kan dere forholde dere til det. men dama di kan ikke tvinge gjennom et navn, dere må faktisk bli enige. Barnet er like mye ditt som hennes. Jeg ville stått på mitt, virkelig. Anonymkode: 7a88f...ae9 32 12
AnonymBruker Skrevet i går, 14:16 #12 Skrevet i går, 14:16 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): det kan hun jo. Bør ikke er noe annet. Anonymkode: 8a118...2d6 Det må være en enighet, ingen kan tvinge igjennom et navn Anonymkode: 20e2e...7d3 4 4
AnonymBruker Skrevet i går, 14:18 #13 Skrevet i går, 14:18 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vi blir altså ikke enig om navn. Partneren min insisterer på å oppkalle barnet etter sin bestemor. Det er HELT uaktuelt for henne at det IKKE blir det navnet. Jeg syns tanken på oppkalling er fin, men problemet er at dette navnet er så stygt at jeg aldri ville kalt datteren min for det. Det er i samme kategori som Helga og Olga. Jeg har prøvd å foreslå navn som er litt søtere og mildere enn «OLGA!!», og hun liker disse navnene, men er likevel helt urokkelig. Jeg har strekt meg langt ved å tillatte å ha dette navnet som et andrenavn på papiret, men nei. Dobbeltnavn, men at hun i dagligdags kun bruker sitt «fine navn»? 🤭 Nope. Jeg har også foreslått at datteren vår kan ha to navn og at vi bruker hvert vårt. Typ Olga Filippa. Hun bruker Olga og jeg Filippa. Men først og fremst er dette veldig tungvint, (selv om jeg har sett at dette har vært helt uproblematisk for min bror som har to navn), men da igjen, får datteren vår (etter min mening) et helt grusomt navn. Hun skal altså ha dette Olga/Helga-navnet som det første fornavnet, det skal bli brukt daglig, og det er dette hun skal hete. Punktum. Vi kan om så bla opp i navneboken og ta et helt tilfeldig navn, jeg kan vike fra mine favorittnavn, trekke lodd! Så lenge det ikke blir dette navnet! 😖 Hva skal jeg gjøre?? Anonymkode: 8f158...331 da brøler du litt og sier: uakseptabelt! uaktuelt! how rude og how dare you! Anonymkode: 3bba4...a00 3 2
AnonymBruker Skrevet i går, 14:19 #14 Skrevet i går, 14:19 Ts Mulig navnet ikke er sååå ille som i mitt hodet. Jeg har ønsket et ikke fult så ‘hardt’ navn, slik som Marie, Eline, Louise, Filippa, men er åpen for ganske mange ulike navn i ulike kategorier. Bortsett fra dette; Hva som helst annet. Vi har bestemt at siden samboeren min er den som går gravid, skal ungen få mitt etternavn, slik at begge skal kunne føle en tilknytning. Da er det kanskje rettferdig at hun får litt mer å si om fornavnet? Kan vel røpe fornavn (beklager på forhånd om jeg fornærmer noen nå) og høre deres meninger om dette: 🥁🥁🥁 Irma Anonymkode: 8f158...331 2
AnonymBruker Skrevet i går, 14:19 #15 Skrevet i går, 14:19 Skjønner ikke hvorfor alle her inne maser om hvilket navn det er for å ta stilling til navnet. Så lenge ts hater navnet så spiller det ingen rolle hva navn det er. Dere må bli enige, hun bestemmer ikke dette alene. Anonymkode: 02035...70a 7 7
Kålrota Skrevet i går, 14:20 #16 Skrevet i går, 14:20 (endret) Det er veldig merkelig at samboeren bare nekter kompromiss og trasser dette gjennom. Det ville fått meg til å få litt avsmak, rett og slett. Dette er jo en av de viktigste kompromissene man står overfor. Jeg synes Olga, Helga og Irma er pene navn, men det hjelper jo ikke deg. Endret i går, 14:21 av Kålrota 5 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:20 #17 Skrevet i går, 14:20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke hvorfor alle her inne maser om hvilket navn det er for å ta stilling til navnet. Så lenge ts hater navnet så spiller det ingen rolle hva navn det er. Dere må bli enige, hun bestemmer ikke dette alene. Anonymkode: 02035...70a Ja det er helt irrelevant informasjon Anonymkode: 20e2e...7d3 7
AnonymBruker Skrevet i går, 14:22 #18 Skrevet i går, 14:22 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts Mulig navnet ikke er sååå ille som i mitt hodet. Jeg har ønsket et ikke fult så ‘hardt’ navn, slik som Marie, Eline, Louise, Filippa, men er åpen for ganske mange ulike navn i ulike kategorier. Bortsett fra dette; Hva som helst annet. Vi har bestemt at siden samboeren min er den som går gravid, skal ungen få mitt etternavn, slik at begge skal kunne føle en tilknytning. Da er det kanskje rettferdig at hun får litt mer å si om fornavnet? Kan vel røpe fornavn (beklager på forhånd om jeg fornærmer noen nå) og høre deres meninger om dette: 🥁🥁🥁 Irma Anonymkode: 8f158...331 Jeg hadde ikke kalt mitt barn Irma. At hun får ditt etternavn og eventuelt hennes etternavn skulle egentlig bare mangle om det er et ønske men fornavnet skal dere da være enige om. Hun har ikke mer å si angående dette barnet bare fordi hun er den som er gravid, barnet har jo begge foreldre i livet sitt og da skal man jo ha en enighet om alt. Anonymkode: 02035...70a 10
AnonymBruker Skrevet i går, 14:22 #19 Skrevet i går, 14:22 Hadde flytta på dagen😅 Anonymkode: 31a78...a04
AnonymBruker Skrevet i går, 14:22 #20 Skrevet i går, 14:22 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts Mulig navnet ikke er sååå ille som i mitt hodet. Jeg har ønsket et ikke fult så ‘hardt’ navn, slik som Marie, Eline, Louise, Filippa, men er åpen for ganske mange ulike navn i ulike kategorier. Bortsett fra dette; Hva som helst annet. Vi har bestemt at siden samboeren min er den som går gravid, skal ungen få mitt etternavn, slik at begge skal kunne føle en tilknytning. Da er det kanskje rettferdig at hun får litt mer å si om fornavnet? Kan vel røpe fornavn (beklager på forhånd om jeg fornærmer noen nå) og høre deres meninger om dette: 🥁🥁🥁 Irma Anonymkode: 8f158...331 Det er faktisk helt krise Anonymkode: 7fc0e...1c0 6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå