Gå til innhold

Baby 3 mnd sove bare på meg, hva gjør jeg??

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor lenge får man brukt den da? Baby er jo allerede 3 måneder, på vei til 4. 

Anonymkode: d4d81...5bf

Ja så sant, måtte vel slutte å bruke den rundt da.
Heldigvis godtnk nr to vogn etter det i større grad enn nr en. 
Der var det bæretøy som funket.

Anonymkode: e7331...6cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er her bæretøy kommer inn i bildet. Og å zoome ut, se at det handler om en kort periode, og nå trenger barnet nærhet. Det fjerde trimesteret. 
Enig i at hengevugge kan være glimrende. 
Og plutselig sover barnet i vogn også. Selv om det ikke går i denne uka, kan det gå neste uke. 

Anonymkode: 2361c...82a

Ikke alle babyer vil i bæretøy. TS skriver jo at baby heller ikke liker bæretøy. Da er jo ikke bæretøy den åpenbare løsningen?

Men - har man bare prøvd bæresele så burde man også teste sjal eller close caboo f.eks, slike som omslutter barnet på en helt annen måte. Bæresele har jeg aldri brukt før de har blitt mye større. Alltid brukt sjal osv.

Skrevet
On 9/29/2025 at 2:44 PM, AnonymBruker said:

Jeg har en baby på 3 mnd som sover ganske mye, men får bare sove på fanget mitt. Det betyr at jeg blir sittende hele dagen med baby på fanget kun avbrutt av litt våkentid hvor jeg får spist en skive etc.

Jeg har barn fra før og trenger å få unna gjøremål også, samt å røre på kroppen for min fysiske og psykiske helses del, altså ikke sitte i sofaen dag ut og dag inn til mannen komme hjem.

Hva sørensen gjør jeg nå? Baby har blitt mer og mer slik at den bare sover på meg, men ikke i bæresele. Da den var nyfødt sov den litt i vogn npr jeg trille og i bæresele, mend et er det slutt på.

Sover inntil meg om natten, ellers sover den ikke. 

Bæresele. Har også en som var merkelig på å bare sove på meg. Var eneste løsninga jeg hadde OG du kan amme til søvn i den. Najell har en nydelig en som er behagelig og har klaspene foran. 

Jeg vet du sa du ikke kan ha baby i bæresele mer, men merket at du ikke sa noe om å amme i den 🙈 Amming er jo søvndyssende så hvis du ammer så er jo det et fint "våpen" å bruke. 

I tillegg så kan du teste ut med forskjellige innlegg og se om det går an å bytte til sportsdel i vogna. Tenker typ minimizer eller noe hvis du har en stor baby. Eller hvis du kjenner andre med baby så kan du teste ut vognene deres å se om det er noe med komfort å gjøre. Har selv lånt vekk mine vogner til venner fordi det alltid ble til at ungene deres ikke likte vognene de hadde og ikke fikk sove i dem.

Anonymkode: 2a3fc...732

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 19.50):

Babyen er BARE 3 mnd tenker jeg vi sier. Folk har en tendens til å ha litt store krav til en baby som knapt har fått eksistere på utsiden av mor syns jeg. 

Anonymkode: ac22b...548

Dette! 💯💯💯

Anonymkode: 5231f...c82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 15.00):

Eller ikke…savnet det aldri da det gikk over. Lov å si at det bare er slitsomt også. Litt er koslig, hele dagen bundet til sofaen er klaustofobisk for mange.

kjøpte sånn hengevugge til nr to, det var en god investering… 

Enig.

Har ikke prøvd slik vugge, men ser at flere jeg kjenner med spedbarn har kjøpt det. 

Anonymkode: 857a0...2ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 15.05):

Hvor lenge får man brukt den da? Baby er jo allerede 3 måneder, på vei til 4. 

Egentid er såpass dyrebart at jeg hadde kjøpt om det så kun var for noen uker. Du får solgt den for god pris etter du er ferdig med den. Elsker min. Min første var som din. Min andre kjører jeg moonboon på. 

Anbefaler å vogntrene. Min aksepterte ikke vogn før 3-4 mnd. Måtte vugge ganske kraftig for å lage magesug for å stoppe grining og få småen til å sove. Hver gang småen er 99% i søvne stanser du vognen. Våkner hen så vugger du mer. Sovner hen klarer hen ofte å sove lenge i stillestående vogn. Vi brukte også sleepytroll i en periode.

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...