AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:44 #1 Skrevet mandag kl. 12:44 Jeg har en baby på 3 mnd som sover ganske mye, men får bare sove på fanget mitt. Det betyr at jeg blir sittende hele dagen med baby på fanget kun avbrutt av litt våkentid hvor jeg får spist en skive etc. Jeg har barn fra før og trenger å få unna gjøremål også, samt å røre på kroppen for min fysiske og psykiske helses del, altså ikke sitte i sofaen dag ut og dag inn til mannen komme hjem. Hva sørensen gjør jeg nå? Baby har blitt mer og mer slik at den bare sover på meg, men ikke i bæresele. Da den var nyfødt sov den litt i vogn npr jeg trille og i bæresele, mend et er det slutt på. Sover inntil meg om natten, ellers sover den ikke. Anonymkode: d4d81...5bf
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:50 #2 Skrevet mandag kl. 12:50 Er nok bare en fase. Bare fortsett å legge i vong og se hvordan det går. Anonymkode: 003a9...0cd 4
monican94 Skrevet mandag kl. 12:54 #3 Skrevet mandag kl. 12:54 øve øve øve på å sove alene ooog huske at det ikke er farlig om de gråter litt.. hold på barnet å vis du er der men la det øve på å søvne selv 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:56 #4 Skrevet mandag kl. 12:56 Det går over. Plutselig vil du savne det. ❤️ Anonymkode: 2361c...82a 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:00 #5 Skrevet mandag kl. 13:00 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det går over. Plutselig vil du savne det. ❤️ Anonymkode: 2361c...82a Eller ikke…savnet det aldri da det gikk over. Lov å si at det bare er slitsomt også. Litt er koslig, hele dagen bundet til sofaen er klaustofobisk for mange. kjøpte sånn hengevugge til nr to, det var en god investering… Anonymkode: e7331...6cb 3 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:05 #6 Skrevet mandag kl. 13:05 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er nok bare en fase. Bare fortsett å legge i vong og se hvordan det går. Anonymkode: 003a9...0cd Det er jo ikke bare en fase når det har pågått i 3 mnd og bare blir "værre og værre". Anonymkode: d4d81...5bf 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:05 #7 Skrevet mandag kl. 13:05 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eller ikke…savnet det aldri da det gikk over. Lov å si at det bare er slitsomt også. Litt er koslig, hele dagen bundet til sofaen er klaustofobisk for mange. kjøpte sånn hengevugge til nr to, det var en god investering… Anonymkode: e7331...6cb Hvor lenge får man brukt den da? Baby er jo allerede 3 måneder, på vei til 4. Anonymkode: d4d81...5bf
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:08 #8 Skrevet mandag kl. 13:08 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Eller ikke…savnet det aldri da det gikk over. Lov å si at det bare er slitsomt også. Litt er koslig, hele dagen bundet til sofaen er klaustofobisk for mange. kjøpte sånn hengevugge til nr to, det var en god investering… Anonymkode: e7331...6cb Det er her bæretøy kommer inn i bildet. Og å zoome ut, se at det handler om en kort periode, og nå trenger barnet nærhet. Det fjerde trimesteret. Enig i at hengevugge kan være glimrende. Og plutselig sover barnet i vogn også. Selv om det ikke går i denne uka, kan det gå neste uke. Anonymkode: 2361c...82a 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:12 #9 Skrevet mandag kl. 13:12 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er her bæretøy kommer inn i bildet. Og å zoome ut, se at det handler om en kort periode, og nå trenger barnet nærhet. Det fjerde trimesteret. Enig i at hengevugge kan være glimrende. Og plutselig sover barnet i vogn også. Selv om det ikke går i denne uka, kan det gå neste uke. Anonymkode: 2361c...82a Baby vil ikke i bæretøy. Og er litt pessimistisk da det aldri gikk seg til med min første, hun sov lurene på fanget til hun ble 1,5🥲 og må fortsatt samsove nå som hun er 3,5🥲🥲🥲 Anonymkode: d4d81...5bf
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:46 #10 Skrevet mandag kl. 17:46 Hadde øvd hardt på bæretøy rett og slett. Anonymkode: d8b02...a5a 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:50 #11 Skrevet mandag kl. 17:50 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor lenge får man brukt den da? Baby er jo allerede 3 måneder, på vei til 4. Anonymkode: d4d81...5bf Babyen er BARE 3 mnd tenker jeg vi sier. Folk har en tendens til å ha litt store krav til en baby som knapt har fått eksistere på utsiden av mor syns jeg. Anonymkode: ac22b...548 4 1 5
NoaideBiehtar Skrevet mandag kl. 20:37 #12 Skrevet mandag kl. 20:37 Prøv skikkelig bæretøy, som (vevd) bæresjal, meh dai eller meh dai halvklips (min favoritt). En bæresele er ikke det samme. Forsøk gjerne å få låne. Hatt to bærebabyer, livet er så mye enklere når man slutter å kjempe imot. Når du får de over på ryggen får du gjort ganske mye også. Og det går over! Begge mine ble vognglade før de fylte ett. 1 3
kjærring Skrevet mandag kl. 22:29 #13 Skrevet mandag kl. 22:29 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har en baby på 3 mnd som sover ganske mye, men får bare sove på fanget mitt. Det betyr at jeg blir sittende hele dagen med baby på fanget kun avbrutt av litt våkentid hvor jeg får spist en skive etc. Jeg har barn fra før og trenger å få unna gjøremål også, samt å røre på kroppen for min fysiske og psykiske helses del, altså ikke sitte i sofaen dag ut og dag inn til mannen komme hjem. Hva sørensen gjør jeg nå? Baby har blitt mer og mer slik at den bare sover på meg, men ikke i bæresele. Da den var nyfødt sov den litt i vogn npr jeg trille og i bæresele, mend et er det slutt på. Sover inntil meg om natten, ellers sover den ikke. Anonymkode: d4d81...5bf Enten så finner du deg i deg, eller så venner du på baby å sove en annen plass, og står i den kampen 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 02:52 #14 Skrevet tirsdag kl. 02:52 Bæresjal. Uten det hadde jeg ikke fått gjort noe de første 6 mnd. Anonymkode: 6834f...a80 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 04:40 #15 Skrevet tirsdag kl. 04:40 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Eller ikke…savnet det aldri da det gikk over. Lov å si at det bare er slitsomt også. Litt er koslig, hele dagen bundet til sofaen er klaustofobisk for mange. kjøpte sånn hengevugge til nr to, det var en god investering… Anonymkode: e7331...6cb Hengevugge (natures sway) ble løsningen her. Vogn og seng var totalt uaktuelt, ble hysterisk skriking i timevis etterpå hver gang jeg prøvde, selv om jeg bar og bysset aldri så mye. Anonymkode: c3c4f...05d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 04:41 #16 Skrevet tirsdag kl. 04:41 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvor lenge får man brukt den da? Baby er jo allerede 3 måneder, på vei til 4. Anonymkode: d4d81...5bf Slyngevugger kan du bruke ganske lenge Anonymkode: c3c4f...05d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:30 #17 Skrevet tirsdag kl. 06:30 Jenta mi sov alle dupper på fanget mitt frem til hun var ca 4 mnd. Satt fengslet i sofaen med tv… Prøvde og prøvde med vogn og plutselig bare aksepterte hun det. Førstemann ville heller ikke ligge i vogn, men løp ut hvert tiende minutt for å trille vogna da han våkna, og til slutt ble intervallene lengre. Barn er forskjellige og noen er «uheldige» mer barn som skal sove inntil i 3 år… Håper det går seg til snart. Anonymkode: 2e08e...982
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:06 #18 Skrevet tirsdag kl. 07:06 Øv og øv med vogn selv om det bare ender med mye trilling for en kort blund. Det er godt for den mentale helsen å få kommet seg ut litt hver dag. Eldste sov veldig godt i vogn, men innendørs kun på meg. Nr 2 hatet vognen og ville bare sove i armene mine. Ikke så praktisk når man har andre barn. Jeg trillet uansett en av blundene ute, ble bare frem og tilbake på veien utenfor huset, men jeg fikk i det minste litt frisk luft og bevegelse selv om sovingen ikke var noe å skryte av (powernaps på 20-30 minutt). Anonymkode: 50f64...1e9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:39 #19 Skrevet tirsdag kl. 07:39 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er jo ikke bare en fase når det har pågått i 3 mnd og bare blir "værre og værre". Anonymkode: d4d81...5bf Jo det er det…hele babytiden er en fase. Og utviklingen er ikke linjær, det er ikke slik at hvis babyen sover godt en uke og dårlig den neste, så går det «feil vei». Noen ganger er det ett skritt frem og så to tilbake. Det kan være magevondt, generell uro, forkjølelse eller annet. Barnet kan jo ikke si ifra annet enn å gråte. Fortsett å øve på å legge babyen ned sovende. Legg en varmeflaske i sengen som du tar bort rett før, så sengen er varm. Forsøk å svøpe. Legg en hånd forsiktig på brystet. Her er baby 6 mnd og det var slik som hos deg ganske lenge. Nå har jeg ammet i søvn og lagt henne fra meg. Det får fremover. Anonymkode: f4aa3...d55 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:43 #20 Skrevet tirsdag kl. 07:43 mine var slik, jeg sov når de sov frem til de var 6 mnd eller sånn, da sov de mer alene.. Mine barnebarn har sover i moonboom hengevugge, helt genial oppfinnelse.. Anonymkode: c97cb...b76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå