AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:21 #1 Skrevet mandag kl. 11:21 Er nå 2 dager over tiden. Har litt murringer, men ikke så mye som vanlig. Vi har forsøkt i snart 2 år, og jeg har helt regelmessige sykluser. Jeg har aldri gått 2 dager over tiden tidligere. Vi hadde enkeltstimulering denne måneden, så jeg er helt sikker på EL fordi jeg satt sprøyte (Ovitrelle) torsdag 11.09, som vil si EL lørdag 13.09. Jeg testet HCG etter Ovitrelle, og det kom og gikk ganske raskt, så mistenker at kanskje kroppen min produserer lite HCG? Eller kan eventuelt medisiner for eggløsning påvirke syklus på denne måten? Testet på morgenurin i dag, og den er blankt negativ. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Jeg kan dra til legen og måle HCG i blodet, men tenker å avvente noen dager. Kan jeg være gravid men at jeg kanskje produserer lite HCG? Anonymkode: 86451...3a6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:36 #2 Skrevet mandag kl. 11:36 Selv om du har regelmessig syklus, så er det ganske vanlig å ha noen outliers innimellom. Og kroppen vår er jo ømfintlig for syntetiske hormoner. Jeg synes det høres fornuftig ut å vente noen dager til før du tar kontakt med lege. For hvis du er på dag 16 DPO i dag, så er det fortsatt innenfor hva som er en normal og sunn luthealfase lengde. Og da kan det hende mensen kommer ganske snart. Går du på progesteron i tillegg? Det kan forskyve mensen fram til man slutter å ta det. Det kan også hende at du er en av de kvinnene som ikke skiller ut så mye hcg i urinen også. Men jeg tenker at det ville vært litt rart, for mange av testene som fås kjøpt nå er veldig sensitive. Har du prøvd en sensitiv 10miu/ml test? Clearblue digital sensitiv er bra. Anonymkode: 04f65...c43
HeleneHS Skrevet mandag kl. 11:55 #3 Skrevet mandag kl. 11:55 D sjef gikk gjennom stimulering for IVF, så ble aldri bortfalle blødning/mens forsinket etter at jeg satt Ovitrelle, så godt mulig at det er samme fenomen for deg at mensen kommer sent pga den. Tar du noe progeston preparater (Lutinus Cyclogest e.l.)? Det også kan nemlig utsette mensen utan at man er nødvendigvis gravid. Tredje (og kanskje ønsket) alternativet er selvfølgelig at du skiller ut veldig lite hcg i urin og faktisk er gravid, men da vil du få positiv test om ikke for lenge. Eneste er vel uansett å avvente noen dager og se det an.
mommyaka Skrevet mandag kl. 12:30 #4 Skrevet mandag kl. 12:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er nå 2 dager over tiden. Har litt murringer, men ikke så mye som vanlig. Vi har forsøkt i snart 2 år, og jeg har helt regelmessige sykluser. Jeg har aldri gått 2 dager over tiden tidligere. Vi hadde enkeltstimulering denne måneden, så jeg er helt sikker på EL fordi jeg satt sprøyte (Ovitrelle) torsdag 11.09, som vil si EL lørdag 13.09. Jeg testet HCG etter Ovitrelle, og det kom og gikk ganske raskt, så mistenker at kanskje kroppen min produserer lite HCG? Eller kan eventuelt medisiner for eggløsning påvirke syklus på denne måten? Testet på morgenurin i dag, og den er blankt negativ. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Jeg kan dra til legen og måle HCG i blodet, men tenker å avvente noen dager. Kan jeg være gravid men at jeg kanskje produserer lite HCG? Anonymkode: 86451...3a6 Tok du ultralyd før du satt sprøyte? Hvor stor var egget?
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:46 #5 Skrevet mandag kl. 13:46 mommyaka skrev (1 time siden): Tok du ultralyd før du satt sprøyte? Hvor stor var egget? Ja, og fikk bekreftet egg på begge sider, av størrelse som nok ville slippe. Husker ikke akkurat, men 16 og 15 tror jeg. Så skulle ta sprøyten samme kveld, og da ville det slippe 36-48 timer senere.. Anonymkode: b41e3...e28
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:48 #6 Skrevet mandag kl. 13:48 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, og fikk bekreftet egg på begge sider, av størrelse som nok ville slippe. Husker ikke akkurat, men 16 og 15 tror jeg. Så skulle ta sprøyten samme kveld, og da ville det slippe 36-48 timer senere.. Anonymkode: b41e3...e28 15-16 er små til å sette EL sprøyte syns jeg. Anonymkode: ef073...928 2
mommyaka Skrevet mandag kl. 13:52 #7 Skrevet mandag kl. 13:52 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, og fikk bekreftet egg på begge sider, av størrelse som nok ville slippe. Husker ikke akkurat, men 16 og 15 tror jeg. Så skulle ta sprøyten samme kveld, og da ville det slippe 36-48 timer senere.. Anonymkode: b41e3...e28 Det er litt smått. Beste er 18-25 mm. Så om du slipper et lite egg vil du ikke bli gravid eller få mensen
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden mommyaka skrev (18 timer siden): Det er litt smått. Beste er 18-25 mm. Så om du slipper et lite egg vil du ikke bli gravid eller få mensen Man vil jo få mensen. Det er jo ikke sånn at man aldri noensinne får mensen etterpå. Den blir bare litt annerledes, og ofte vil man få den mye tidligere. Anonymkode: 04f65...c43
mommyaka Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man vil jo få mensen. Det er jo ikke sånn at man aldri noensinne får mensen etterpå. Den blir bare litt annerledes, og ofte vil man få den mye tidligere. Anonymkode: 04f65...c43 Sant. Men om egget er for lite og da ikke slipper..da vil ikke mensen komme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå