tankebobla Skrevet i går, 10:29 #1 Skrevet i går, 10:29 Et vennepar av oss skaffet seg en hund for 3 år siden. De er veldig glad i hunden og har brukt både tid og ressurser på kurs, og diverse men, og det er her men kommer inn. Nesten alle ferier er det spørsmål om vi kan passe hunden, og det er også helger. Vi stiller gjerne opp men det begynner liksom å bli så mye og sier ikke vi ja så er det ut på sosiale media og spør der i pass av hund grupper. De har 2 gutter som spiller fotball og en gutt som er håndball og kampsport og de er stadige på kamper borte i helger og det er turneringer osv...... Jeg prøver å si det til de og også foreslår hotell hvor de kan ha hund med men de syntes det er så tungvint å ha hunden med, for da kan de liksom ikke dra ut med laget etter kamper osv...jo da jeg kan forstå det men hallo. Nå ringte de og spurte om vi kunne ha hunden i julen men da fra 15 desember til 2 januar da de vil reise til Thailand eller Vietnam i julen. Jeg sa nei da vi ikke kan men jeg kjenner at jeg blir frustrert og lei meg på hundens vegne. Tips til hvordan få de til å forstå? 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:05 #2 Skrevet i går, 11:05 Hadde en lik situasjon med familie medlem, og det var sjeldent kun en helg det var snakk om, det var ofte 2-4 uker. Til slutt sa jeg bare rett ut at om de ønsker å reise masse, ha sosiale samlinger i helgene stadig vekk, så er nok ikke livet deres forenlig med hund. Hunden ble omplassert, og det tror jeg faktisk var utrolig mye bedre for hunden også. De var jo knapt med hunden, en litt lang tur etter jobb også tilbake til sitt, mens hunden bare eksisterte i bakgrunnen. Om de ellers er flinke og involverte med hunden sin, så går det an å spørre om de har vurdert å ha et hjem nr 2. Ser ofte på finn at folk leter etter et hjem som vil være med å dele på å ha hund. Sånn at begge parter får mer frihet, og kan avlaste hverandre. Anonymkode: aa6b6...249 3 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:09 #3 Skrevet i går, 11:09 Enig med den over her, våg å være direkte og ærlig på at dette er et problem for hunden dersom den blir "kasteball" mellom ukjente for pass.. Anonymkode: 7e870...93e
tankebobla Skrevet i går, 12:06 Forfatter #4 Skrevet i går, 12:06 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hadde en lik situasjon med familie medlem, og det var sjeldent kun en helg det var snakk om, det var ofte 2-4 uker. Til slutt sa jeg bare rett ut at om de ønsker å reise masse, ha sosiale samlinger i helgene stadig vekk, så er nok ikke livet deres forenlig med hund. Hunden ble omplassert, og det tror jeg faktisk var utrolig mye bedre for hunden også. De var jo knapt med hunden, en litt lang tur etter jobb også tilbake til sitt, mens hunden bare eksisterte i bakgrunnen. Om de ellers er flinke og involverte med hunden sin, så går det an å spørre om de har vurdert å ha et hjem nr 2. Ser ofte på finn at folk leter etter et hjem som vil være med å dele på å ha hund. Sånn at begge parter får mer frihet, og kan avlaste hverandre. Anonymkode: aa6b6...249 Jeg har foreslått ekstra hjem ( glemte å skrive det) men de mener at det ikke er nødvendig. Men i sommer var hunden hos oss i 6 uker, da var de først i Brasil og så i Dubai, påsken var de i utlandet, hunden var hos oss, julen 2024- fra 19 desember- 2 janura 2025 gjett en gang hvor den var, Ja de er flinke med den sånn ellers, det vil si på en måte er de ikke da den 2 uker i mnd ikke får annet enn en god tur på morgenen og en liten tur på ettermiddagen, de 2 andre ukene er mannen hjemme fra jobb og da får den 2 timer morgen og 1 -2 timer kveld, og selvfølgelig får den tisseturer utenom dette.
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden Foreslå kennel eller så kan du begynne å ta betalt siden de bruker deg som kennel. Det er helt normalt å sette hund på kennel når man drar på ferie. Anonymkode: eba7c...c68
Hulderen Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden tankebobla skrev (5 timer siden): Jeg har foreslått ekstra hjem ( glemte å skrive det) men de mener at det ikke er nødvendig. Men i sommer var hunden hos oss i 6 uker, da var de først i Brasil og så i Dubai, påsken var de i utlandet, hunden var hos oss, julen 2024- fra 19 desember- 2 janura 2025 gjett en gang hvor den var, Ja de er flinke med den sånn ellers, det vil si på en måte er de ikke da den 2 uker i mnd ikke får annet enn en god tur på morgenen og en liten tur på ettermiddagen, de 2 andre ukene er mannen hjemme fra jobb og da får den 2 timer morgen og 1 -2 timer kveld, og selvfølgelig får den tisseturer utenom dette. Selvsagt trenger de ikke et ekstra hjem, så lenge de får dere til å passe hunden i ukevis. Hvis du sier i fra at du ikke kan passe hunden mer, så blir det straks mer aktuelt for dem. 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Hvordan klarer noen å være borte fra hunden sin så lenge? Jeg savner ham mens jeg sitter på jobb. På de 11 årene jeg har hatt ham har jeg på det lengste vært borte fra ham i underkant av 2 døgn. Anonymkode: e30bb...4c3 1
tankebobla Skrevet 3 timer siden Forfatter #8 Skrevet 3 timer siden Takk for alle tanker og svar. Jeg har i dag kommet fra de og hatt en god og lang samtale over en kaffekopp. Og jeg sa til de at jeg forstår at det er hektisk med barn og ulike idretter og lysten på å delta på opplegg der og også reise på ferier og at hunden deres er jo verdens snilleste og greieste hund å passe men at jeg syntes det er dårlig gjort ovenfor hunden at de er så mye vekk fra den. Og at hvis ikke vi passer så er det en jakt etter å finne nye. Og at de heller burde vurdere å vente med hund og heller gi denne hunden et godt hjem. Så det endte med at jeg tok hunden med meg hjem og den ligger nå å sover sammen med min. Og jeg skal finne nytt hjem til den. Så jeg håper det løser seg fort. 5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan klarer noen å være borte fra hunden sin så lenge? Jeg savner ham mens jeg sitter på jobb. På de 11 årene jeg har hatt ham har jeg på det lengste vært borte fra ham i underkant av 2 døgn. Anonymkode: e30bb...4c3 Dette er jo bare trist... Anonymkode: 34b4d...5de
Hulderen Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden tankebobla skrev (1 time siden): Takk for alle tanker og svar. Jeg har i dag kommet fra de og hatt en god og lang samtale over en kaffekopp. Og jeg sa til de at jeg forstår at det er hektisk med barn og ulike idretter og lysten på å delta på opplegg der og også reise på ferier og at hunden deres er jo verdens snilleste og greieste hund å passe men at jeg syntes det er dårlig gjort ovenfor hunden at de er så mye vekk fra den. Og at hvis ikke vi passer så er det en jakt etter å finne nye. Og at de heller burde vurdere å vente med hund og heller gi denne hunden et godt hjem. Så det endte med at jeg tok hunden med meg hjem og den ligger nå å sover sammen med min. Og jeg skal finne nytt hjem til den. Så jeg håper det løser seg fort. Lykke til, håper du finner et godt hjem til hunden!
FrkSolsikke Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Flott at det løste seg 😀 men hvorfor skal DU finne et nytt hjem til hunden, og ikke dem…?
Fighter83 Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden tankebobla skrev (På 29.9.2025 den 12.29): Et vennepar av oss skaffet seg en hund for 3 år siden. De er veldig glad i hunden og har brukt både tid og ressurser på kurs, og diverse men, og det er her men kommer inn. Nesten alle ferier er det spørsmål om vi kan passe hunden, og det er også helger. Vi stiller gjerne opp men det begynner liksom å bli så mye og sier ikke vi ja så er det ut på sosiale media og spør der i pass av hund grupper. De har 2 gutter som spiller fotball og en gutt som er håndball og kampsport og de er stadige på kamper borte i helger og det er turneringer osv...... Jeg prøver å si det til de og også foreslår hotell hvor de kan ha hund med men de syntes det er så tungvint å ha hunden med, for da kan de liksom ikke dra ut med laget etter kamper osv...jo da jeg kan forstå det men hallo. Nå ringte de og spurte om vi kunne ha hunden i julen men da fra 15 desember til 2 januar da de vil reise til Thailand eller Vietnam i julen. Jeg sa nei da vi ikke kan men jeg kjenner at jeg blir frustrert og lei meg på hundens vegne. Tips til hvordan få de til å forstå? Jeg hadde konsekvent sagt nei det neste året!
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Er jo veldig bra at du vil det beste for hunden og familien, men skjønte ikke helt hvorfor du ville passe mindre, også ender du opp med å ta med deg hunden og i tillegg ta ansvar for å finne nytt hjem? Og ja, jeg har to hunder selv altså... Anonymkode: 86db0...59b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå