Gå til innhold

Overgangsalder hvor lenge?.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som er i det og er ferdig . Hvor lenge ?. Nå er det andre året mitt. Er 50år . Synes det egentlig bare blir verre. Er det noe dere tar som hjelper?. Har fått på meg kg som er umulig å bli kvitt. Dere som er ferdig. Føler dere kroppen har stabilisert litt igjen?. Ønsker gode tips. Savner virkelig mitt gamle jeg. 

Anonymkode: 156b3...7ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere som er i det og er ferdig . Hvor lenge ?. Nå er det andre året mitt. Er 50år . Synes det egentlig bare blir verre. Er det noe dere tar som hjelper?. Har fått på meg kg som er umulig å bli kvitt. Dere som er ferdig. Føler dere kroppen har stabilisert litt igjen?. Ønsker gode tips. Savner virkelig mitt gamle jeg. 

Jepp, det roer seg som regel etterhvert, menjeg tar hormontilskudd fra legen, og noe som få har hørt om tror jeg : NMN, altså et antiage tilskudd,med forskjellige naturlige ting i, det booster NAD+, et molekyl som vi alle har i kroppen, og mange har rapportert om at de hadde alle slags overgangsplager, men forsvant da dem begynte på det her.Det øker forbrenningen, det gir bedre søvn, finere hud, det regulerer hormoner.

Anonymkode: b2849...218

Skrevet

Jeg tar i tillegg soyamelk 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jepp, det roer seg som regel etterhvert, menjeg tar hormontilskudd fra legen, og noe som få har hørt om tror jeg : NMN, altså et antiage tilskudd,med forskjellige naturlige ting i, det booster NAD+, et molekyl som vi alle har i kroppen, og mange har rapportert om at de hadde alle slags overgangsplager, men forsvant da dem begynte på det her.Det øker forbrenningen, det gir bedre søvn, finere hud, det regulerer hormoner.

Får bestille en legetime. Takk for tips. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Får bestille en legetime. Takk for tips. 

Ja, men man får ikke NMN fra legen, det må du bestille  fra internett, NMN vil nok bli en medisin om noen år, men er ikke det ennå , jeg kjøper fra perpetualife.no 👍🏻👍🏻

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men man får ikke NMN fra legen, det må du bestille  fra internett, NMN vil nok bli en medisin om noen år, men er ikke det ennå , jeg kjøper fra perpetualife.no 👍🏻👍🏻

Uansett kanskje lurt å ta noen blodprøver. De siste jeg tok var ved juletider . Føler alt er kaos i kroppen min.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Uansett kanskje lurt å ta noen blodprøver. De siste jeg tok var ved juletider . Føler alt er kaos i kroppen min.

Ja, men tviler på at NAD+ nivåene dine vises på en blodprøve, det viser nok bare lave hormonverdier...

Skrevet

Det går jo aldri over. Hormonene kommer aldri tilbake. Mange av symptomene roer seg i løpet av en god del år. Men risikoen for en rekke sykdommer øker, ikke minst benskjørhet og urinveisplager, og dette varer resten av livet. 

Anonymkode: 6682d...3fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det går jo aldri over. Hormonene kommer aldri tilbake. Mange av symptomene roer seg i løpet av en god del år. Men risikoen for en rekke sykdommer øker, ikke minst benskjørhet og urinveisplager, og dette varer resten av livet. 

Nei, det er ikke sikkert, det har blitt testet dette på mus, de klarte å gjøre infertile mus, altså, de som hadde vært gjennom overgangsalderen og var ufruktbare, til å bli fruktbare igjen...

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke sikkert, det har blitt testet dette på mus, de klarte å gjøre infertile mus, altså, de som hadde vært gjennom overgangsalderen og var ufruktbare, til å bli fruktbare igjen...

Vi er ikke mus 🙄 Mus har ingen naturlig overgangsalder, de dør etter kort tid når de ikke er fertile lengre. 

Skrevet

Hormonbehandling ❤️ be om henvisning til gynekolog hvis fastlegen din ikke har god peiling på dette. Det beste er bioidentiske hormoner.

• Liker 1
Skrevet

Det med vekta er foreløpig det samme etter flere år dessverre, umulig å gå ned, men trenger bare tenke på mat for å gå opp. 

Anonymkode: cb8df...082

Skrevet

Noen har plager fra overgansgalderen hele resten av livet, så ingen vet hvor lenge du skal ha dine plager. Men2 år er nok meget lite i denne sammenhengen. 

SJekk med legen, og test ut hormontilskudd. Det kan ta litt tid før du finner noe som fungerer for deg, men ikke gi opp. Men pass på at du får hormoner som opptas gjennom huden ( bioidentiske hormoner) . Tabletter (syntestisk hormon) er ikke anbefalt. Les deg gjerne opp først. 

For min del er det nå litt over 2 år siden jeg først gikk til legen med mine utfordringer. Etterpå har jeg innsett at mange av plagene har jeg hatt i mange år, bare ikke relatert den til OA.  Det meste av alt jeg har slitt med er borte nå etter 1,5 år på hormonplaster i økende styrke., inkl muskelsmerter og elendig søvn

Anonymkode: 0406a...04e

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi er ikke mus 🙄 Mus har ingen naturlig overgangsalder, de dør etter kort tid når de ikke er fertile lengre. 

Å joda, mus har også overgangsalder der de slutter å bli fruktbare, vi er ikke så forskjellige fra mus,de ga NMN og andre ting til ufruktbare mus, og etter 6 ukers behandling så ble de fruktbare igjen.

Skrevet

Man har egentlig disse symptomene livet ut, men mange venner seg til det og kan fase ut hormontilskudd etter hvert. Jeg vil ta hormoner livet ut, fordi helsefordelene er så store. Du kan høre på podcasten «Synnøve og Vanessa», en episode fra deres sommerspesial handler om overgangsalder og er veldig opplysende. Ingen grunn til ikke å ta hormoner, hvis man kjenner plager. Det hjelper veldig.

Anonymkode: 93243...4eb

Skrevet

Man har egentlig disse symptomene livet ut, men mange venner seg til det og kan fase ut hormontilskudd etter hvert. Jeg vil ta hormoner livet ut, fordi helsefordelene er så store. Du kan høre på podcasten «Synnøve og Vanessa», en episode fra deres sommerspesial handler om overgangsalder og er veldig opplysende. Ingen grunn til ikke å ta hormoner, hvis man kjenner plager. Det hjelper veldig.

PS dette med NAD/NMN som noen skriver om har ikke med overgangsalder å gjøre, men er et generelt kosttilskudd for antialdring for alle celler i kroppen. Jeg tar også dette, det hjelper for energiomsetning i kroppen og jeg orker mer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nå ble jeg fristet, 😀 Da kjøper jeg dette fra Perpetualife.no.  Siden du sier du er så fornøyd. 👍🏻

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

PS dette med NAD/NMN som noen skriver om har ikke med overgangsalder å gjøre, men er et generelt kosttilskudd for antialdring for alle celler i kroppen. Jeg tar også dette, det hjelper for energiomsetning i kroppen og jeg orker mer.

Det har med overgangsalder å gjøre jo, det regulerer hormoner 

Skrevet
FrkSolsikke skrev (8 timer siden):

Nå ble jeg fristet, 😀 Da kjøper jeg dette fra Perpetualife.no.  Siden du sier du er så fornøyd. 👍🏻

Du kommer ikke til å bli skuffet ☺️☺️

• Liker 1
Skrevet

Du kommer ikke til å bli skuffet ☺️☺️

Ja forbrenningen er så bra , huden gløder, hjernetåken er borte og hukommelsen bedre, søvnen er nesten som før igjen, sover godt ☺️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...