AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:02 #1 Skrevet mandag kl. 10:02 Mennesker som har en toxic adferd. Kan de endre seg slik at det blir varig? Hvordan kan man få bukt med gamle adferdsmønster slik at det blir varig? Alle råd, tips og erfaringer taes imot. Anonymkode: 7129a...c60
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:03 #2 Skrevet mandag kl. 10:03 Du kan ikke forandre andre mennesker. de må forandre seg selv. Ingenting du kan gjøre fra eller til. Anonymkode: 2b23e...5d3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:04 #3 Skrevet mandag kl. 10:04 Ja. Jeg var veldig giftig. Hadde store emosjonelle problemer og relasjonsproblemer. Kritiserte, kontrollerte, klaget og taklet ikke nærhet. Fått det bedre ved hjelp av EMDR. Og et kurs for barn av emosjonelt umodne foreldre. Anonymkode: b3e7c...d11 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:09 #4 Skrevet mandag kl. 10:09 Toxic... Behersker du ikke det norske språk? Trist. Anonymkode: 7b807...d0e 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:32 #5 Skrevet mandag kl. 10:32 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja. Jeg var veldig giftig. Hadde store emosjonelle problemer og relasjonsproblemer. Kritiserte, kontrollerte, klaget og taklet ikke nærhet. Fått det bedre ved hjelp av EMDR. Og et kurs for barn av emosjonelt umodne foreldre. Anonymkode: b3e7c...d11 Så utrolig bra jobbet. Respekt 👊 Hva er EMDR? Anonymkode: 7129a...c60 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:34 #6 Skrevet mandag kl. 10:34 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du kan ikke forandre andre mennesker. de må forandre seg selv. Ingenting du kan gjøre fra eller til. Anonymkode: 2b23e...5d3 Jeg er interessert i dette temaet. Er mange mennesker som aktivt velger å endre seg. Det er en veldig inspirerende prosess. Anonymkode: 7129a...c60
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:34 #7 Skrevet mandag kl. 10:34 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Toxic... Behersker du ikke det norske språk? Trist. Anonymkode: 7b807...d0e Stakkars deg 😘 Anonymkode: 7129a...c60 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:27 #8 Skrevet mandag kl. 20:27 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mennesker som har en toxic adferd. Kan de endre seg slik at det blir varig? Hvordan kan man få bukt med gamle adferdsmønster slik at det blir varig? Alle råd, tips og erfaringer taes imot. Anonymkode: 7129a...c60 Aldri opplevd varig endring, men fikk svar på hva eks faktisk sleit med og hvorfor han var som han var. Sa til noen jeg pratet godt med at det er som om han har to personligheter. Den fine jeg falt for og den som kommer frem i blant og hater meg. Etter mange år i ustabilt forhold gikk han til psykolog og det kom frem to ganske tunge diagnoser. Han kommer aldri til å bli bra, selv om han selv tror det for en periode. Anonymkode: a13e7...f52
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:10 #9 Skrevet mandag kl. 21:10 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Aldri opplevd varig endring, men fikk svar på hva eks faktisk sleit med og hvorfor han var som han var. Sa til noen jeg pratet godt med at det er som om han har to personligheter. Den fine jeg falt for og den som kommer frem i blant og hater meg. Etter mange år i ustabilt forhold gikk han til psykolog og det kom frem to ganske tunge diagnoser. Han kommer aldri til å bli bra, selv om han selv tror det for en periode. Anonymkode: a13e7...f52 Hva slags diagnoser? Anonymkode: 7129a...c60
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:44 #10 Skrevet mandag kl. 21:44 Gjelder det deg TS, eller partneren din? Stor forskjell. Anonymkode: 1ce38...b8b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:01 #11 Skrevet mandag kl. 22:01 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Gjelder det deg TS, eller partneren din? Stor forskjell. Anonymkode: 1ce38...b8b Jeg er interessert i temaet og erfaringer. Anonymkode: 7129a...c60
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:24 #12 Skrevet mandag kl. 22:24 Svarer på trådens overskrift: "Noen som har opplevd varig endring med tanke på toxic adferd?" Jepp, jeg valgte å gå da jeg skjønte at atferden var varig. Endringen etter dette ble varig. Gudskjelov!!! Anonymkode: 19007...16e 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:16 #13 Skrevet mandag kl. 23:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er interessert i temaet og erfaringer. Anonymkode: 7129a...c60 Da er det mtp din partner forstår jeg. Det nytter ikke. Vedkommende må selv søke den informasjonen og implementere endringer aktivt. Det er helt typisk at kun den andre parten (deg) desperat søker mer info og kunnskap, i håp om å finne en løsning. Du mister deg selv i prosessen. Denne dynamikken gjentar seg så mye at alt kan forutses. Så lebge du velger å bli, vil vedkommende aldri endre seg. Ironien er at vedkommende KANSKJE vil endre seg av å miste deg for godt, men aldri mens du blir - da vil respekten for deg bli svekket dess mer du finner deg i. Dessverre. Anonymkode: 1ce38...b8b 2
AnonymBruker Skrevet i går, 00:37 #14 Skrevet i går, 00:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er det mtp din partner forstår jeg. Det nytter ikke. Vedkommende må selv søke den informasjonen og implementere endringer aktivt. Det er helt typisk at kun den andre parten (deg) desperat søker mer info og kunnskap, i håp om å finne en løsning. Du mister deg selv i prosessen. Denne dynamikken gjentar seg så mye at alt kan forutses. Så lebge du velger å bli, vil vedkommende aldri endre seg. Ironien er at vedkommende KANSKJE vil endre seg av å miste deg for godt, men aldri mens du blir - da vil respekten for deg bli svekket dess mer du finner deg i. Dessverre. Anonymkode: 1ce38...b8b Ironien er at du vet ingenting om meg. Anonymkode: 7129a...c60
AnonymBruker Skrevet i går, 04:37 #15 Skrevet i går, 04:37 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ironien er at du vet ingenting om meg. Anonymkode: 7129a...c60 utfra svaret ditt her trekker jeg slutningen at det gjelder deg selv. Logg av og oppsøk informasjon, gå til psykolog etc. lykke til. Anonymkode: 2b23e...5d3 3
AnonymBruker Skrevet i går, 04:44 #16 Skrevet i går, 04:44 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Mennesker som har en toxic adferd. Kan de endre seg slik at det blir varig? Hvordan kan man få bukt med gamle adferdsmønster slik at det blir varig? Alle råd, tips og erfaringer taes imot. Anonymkode: 7129a...c60 Enkelte klarer ikke at noe blir kognitiv krevende, da blir en psykotisk og blir truende, aggressiv og utagrende mot andre (er vanskelig å endre). De vil kunne oppføre seg normalt i veldig rolige og forutsigbare omgivelser, som i rutine jobb som ikke involverer mennesker. Ofte tenker de dette som å være mann, det å terrorisere mennesker - og tyr til at en er kvinne hvis en bryr seg om atferd overhode, samt at vold ikke er en uvanlig interesse for slike. Beste er å henge med folk som oppfører seg, som ikke sier alt en tenker og føler. Anonymkode: 19eea...3d3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 04:56 #17 Skrevet i går, 04:56 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Mennesker som har en toxic adferd. Kan de endre seg slik at det blir varig? Hvordan kan man få bukt med gamle adferdsmønster slik at det blir varig? Alle råd, tips og erfaringer taes imot. Anonymkode: 7129a...c60 Hvorfor kan du ikke skrive på norsk? Anonymkode: e52c1...9be 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:00 #18 Skrevet i går, 05:00 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da er det mtp din partner forstår jeg. Det nytter ikke. Vedkommende må selv søke den informasjonen og implementere endringer aktivt. Det er helt typisk at kun den andre parten (deg) desperat søker mer info og kunnskap, i håp om å finne en løsning. Du mister deg selv i prosessen. Denne dynamikken gjentar seg så mye at alt kan forutses. Så lebge du velger å bli, vil vedkommende aldri endre seg. Ironien er at vedkommende KANSKJE vil endre seg av å miste deg for godt, men aldri mens du blir - da vil respekten for deg bli svekket dess mer du finner deg i. Dessverre. Anonymkode: 1ce38...b8b Støttes. Har aldri opplevd at noen endrer seg på vegne av andre. De endringer jeg har sett hos folk, er fordide ønsker endringer selv. Så mitt råd om man er i et toxic forhold, er du så lite anklagende måte klarer å forklare hva problemet er. Ikke godta stilltiende dårlig oppførsel, (i frykt for eskalering). Og hjelper ikke det må man vurdere om det er så ille at man må gå. Man kan nå litt inn med litt manipulerende adferd selv. Da det ofte er det de tar til seg. For min del liker jeg ikke det, for da blir jeg også en person jeg ikke er. Så det har jeg kun gjort ved ekstra ille tilfeller.det hjelper kun akutt og ikke varig Anonymkode: 9220c...b4a 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:10 #19 Skrevet i går, 06:10 Støtter TS sitt spørsmål. Mener jeg begynte å høre på en lydbok om temaet men ga opp både boka og forholdet. Om man er veldig glad i en person men vedkommende har sider ved seg som ødelegger forholdet. Du forstår nesten ikke hvor det kommer fra. Men det er vondt og vanskelig. Kan man ta ta i det og håndtere det på en lsil måte at man får partneren til å innse og anerkjenne problemet nok til å ville ta tak i seg selv og jobbe med det? Jeg tror det krever mye styrke. Kam være verd det. Kan være verd å spare seg for lange tider med vanskeligheter og emosjonell smerte og heller gå videre. Anonymkode: 72fed...eb4
AnonymBruker Skrevet i går, 06:50 #20 Skrevet i går, 06:50 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Støtter TS sitt spørsmål. Mener jeg begynte å høre på en lydbok om temaet men ga opp både boka og forholdet. Om man er veldig glad i en person men vedkommende har sider ved seg som ødelegger forholdet. Du forstår nesten ikke hvor det kommer fra. Men det er vondt og vanskelig. Kan man ta ta i det og håndtere det på en lsil måte at man får partneren til å innse og anerkjenne problemet nok til å ville ta tak i seg selv og jobbe med det? Jeg tror det krever mye styrke. Kam være verd det. Kan være verd å spare seg for lange tider med vanskeligheter og emosjonell smerte og heller gå videre. Anonymkode: 72fed...eb4 Nei, dessverre. Det fungerer ikke slik, det er svært sjeldne unntak heller enn regelen. Det innebærer også å miste så mye av seg selv at det ikke er verdt det. Kun når vedkommende med giftige mønster selv er den som tar aktivt og regelmessig initiativ til å forstå seg selv, vil mønstrene kunne begynne å brytes ned. Anonymkode: 1ce38...b8b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå