AnonymBruker Skrevet 29. september #21 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skriver det i én setning, at du har hund og hater nyttårsaften. Da er det selvsagt naturlig å anta at det er pga hunden. Formulering og grammatikk er viktig Anonymkode: 968dc...933 Støtter dette. Tråden virket ikke som å handle om ts i det hele tatt, men hunden… Tok en spesiell retning… Anonymkode: fade5...793 2
AnonymBruker Skrevet 29. september #22 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Godtar de at man tar med hund dit? Anonymkode: 1d330...59b +47 46 81 57 69 https://www.utsteinpilegrimsgard.no Du kan kanskje ringe og høre? Du må ikke være kristen for å overnatte der forresten. Anonymkode: 98650...0be
AnonymBruker Skrevet 29. september #23 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du skriver det i én setning, at du har hund og hater nyttårsaften. Da er det selvsagt naturlig å anta at det er pga hunden. Formulering og grammatikk er viktig Anonymkode: 968dc...933 Nei, her er det du som sliter med leseforståelse. Hvis det hadde dreid seg om hunden hadde jeg for det første lagt tråden på «kjæledyr» og for det andre hadde jeg skrevet «jeg har hund som hater nyttårsaften», ikke «jeg har hund og hater nyttårsaften». Å kommentere at formulering og grammatikk er viktig er bare nedrig, sannsynligvis fordi du ikke kan innrømme at det er du som tar feil. «Og» er en sideordnende konjunksjon som binder sammen like ledd i en setning. Med andre ord: Jeg har hund. Jeg hater nyttårsaften. Limer inn mitt eget hovedinnlegg: AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har hund og hater nyttårsaften i byen, men jeg har (voksne) barn som skal være hjemme og føler derfor ikke jeg kan dra noe sted. Men hvis jeg skulle dra noe sted, hvor kan jeg dra med hunden min? Bor sentralt på Sørlandet. Ønsker meg stillhet, minst mulig fyrverkeri, men heller ikke en hytte i mørket møkk aleine langt inni skogen. Anonymkode: 1d330...59b Anonymkode: 1d330...59b 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #24 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): +47 46 81 57 69 https://www.utsteinpilegrimsgard.no Du kan kanskje ringe og høre? Du må ikke være kristen for å overnatte der forresten. Anonymkode: 98650...0be Takk! Anonymkode: 1d330...59b 2
AnonymBruker Skrevet 29. september #25 Skrevet 29. september Tabris skrev (18 minutter siden): Men kan du ikke bare ta inn på hotell for den ene natta, da? Et som ligger litt avsides til slik at du ikke hører noe. Trenger da ikke være et som har opplegg for hund (de fleste tillatter hund så lenge du sier fra på forhånd). Jeg skal sjekke om noen av hotellene aksepterer hund. Takk! Anonymkode: 1d330...59b 2
LillaGorilla<3 Skrevet 29. september #26 Skrevet 29. september Clarion Hotel Air utenfor Sola (Stavanger) tilbyr opplegg for dem med hund på nyttårsaften. Nå er det tiltenkt dem med hunder som sliter, men poenget er jo det samme om det er deg. Rommene er lydisolerte og man skjermes for fyrverkeri. Du velger jo selv om du vil være sosial med de andre som er på hotellet eller om du vil holde deg for deg selv på rommet. 2 1
Honey Dew Skrevet 29. september #27 Skrevet 29. september Finn deg en lang tunnel, et underjordisk parkeringshus eller lignende. Til neste å kan du og hunden jobbe med trening slik at den ikke blir så redd tordenvær. Kontakt en hundeskole.
AnonymBruker Skrevet 29. september #28 Skrevet 29. september Kva med hørselsvern?. Evt. Tv høgt på og trekk for gardina. Anonymkode: c1200...048
AnonymBruker Skrevet 29. september #29 Skrevet 29. september Hadde jeg vært deg, ville jeg valgt å lagt meg inn på et hotell som ligger ved en flyplass. Der er det ikke lov å skyte opp fyrverkeri, og det pleier alltid være hotell med flyplass som tillater hund. Så kan du jo kjøpe inn noe ekstra godt til både deg og hunden! Kose dere på hotellrommet. Og kanskje ha litt hjernetrim til hunden, slik den også har noe å gjør på😊🐶 Anonymkode: 31f20...4eb 3
Tubaluba Skrevet 30. september #30 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 11.45): Jeg har hund og hater nyttårsaften i byen, men jeg har (voksne) barn som skal være hjemme og føler derfor ikke jeg kan dra noe sted. Men hvis jeg skulle dra noe sted, hvor kan jeg dra med hunden min? Bor sentralt på Sørlandet. Ønsker meg stillhet, minst mulig fyrverkeri, men heller ikke en hytte i mørket møkk aleine langt inni skogen. Anonymkode: 1d330...59b Var jeg deg, så ville jeg skaffet meg noe beroligende og holdt meg hjemme i trygge omgivelser.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #31 Skrevet 2. oktober Lei deg ei hytte litt avsidesliggende da. Anonymkode: 96b5c...b6d
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #32 Skrevet 5. oktober Sønnen min er veldig redd for fyrverkeri, så vi pleier å trekke for alle gardinene og så bruker han støyreduserende headsett. Ser på film eller hører på musikk han liker. Kanskje noe å prøve om du ikke finner et egnet sted å reise? Anonymkode: 24b84...5ca
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #33 Skrevet 5. oktober Honey Dew skrev (På 29.9.2025 den 16.01): Finn deg en lang tunnel, et underjordisk parkeringshus eller lignende. Til neste å kan du og hunden jobbe med trening slik at den ikke blir så redd tordenvær. Kontakt en hundeskole. Er hunden redd torden?? Og hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: bbcaf...d07
Honey Dew Skrevet 5. oktober #34 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Er hunden redd torden?? Og hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: bbcaf...d07 Torden og nyttårsraketter er det samme for hinden.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #35 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Sønnen min er veldig redd for fyrverkeri, så vi pleier å trekke for alle gardinene og så bruker han støyreduserende headsett. Ser på film eller hører på musikk han liker. Kanskje noe å prøve om du ikke finner et egnet sted å reise? Anonymkode: 24b84...5ca Ved hvilken alder skal du lære han at det ikke er farlig? Anonymkode: 580e7...e94
Millimani Skrevet 5. oktober #36 Skrevet 5. oktober Honey Dew skrev (På 29.9.2025 den 16.01): Finn deg en lang tunnel, et underjordisk parkeringshus eller lignende. Til neste å kan du og hunden jobbe med trening slik at den ikke blir så redd tordenvær. Kontakt en hundeskole. Honey Dew skrev (13 minutter siden): Torden og nyttårsraketter er det samme for hinden. Det er ikke hunden som er mest redd. Det er TS som har traumer. Til TS: Du har voksne barn som skal være hjemme, kan du ikke be om å være sammen med dem? Hvorfor føler du selv at du ikke kan dra noe sted?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #37 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ved hvilken alder skal du lære han at det ikke er farlig? Anonymkode: 580e7...e94 Ikke at det er relevant for tråden eller ts, men sønnen min har flere diagnoser som gjør det vanskelig for han. Vi jobber selvfølgelig med å lære han å bli trygg. Skjønner ikke hvorfor folk alltid må komme med nedsettende kommentarer? Jeg ville bare komme med et tips til ts, og anser det som irrelevant hvorfor sønnen min er redd for fyrverkeri. Anonymkode: 24b84...5ca 1
Hedda-78 Skrevet 5. oktober #38 Skrevet 5. oktober Finn deg en airbnb som tillater hund, de finnes nok både urbant og ruralt. Eller bare gå deg en lang tur utenfor tettbygd strøk mens det står på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå