Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hund og hater nyttårsaften i byen, men jeg har (voksne) barn som skal være hjemme og føler derfor ikke jeg kan dra noe sted. 

Men hvis jeg skulle dra noe sted, hvor kan jeg dra med hunden min? Bor sentralt på Sørlandet. Ønsker meg stillhet, minst mulig fyrverkeri, men heller ikke en hytte i mørket møkk aleine langt inni skogen. 

Anonymkode: 1d330...59b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan være i byen, men finn en kjeller/underetasje hvor hunden slipper unna det meste av bråket! 

Anonymkode: fade5...793

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan være i byen, men finn en kjeller/underetasje hvor hunden slipper unna det meste av bråket! 

Anonymkode: fade5...793

Hunden tåler bråket bedre enn meg. Jeg er veldig var for høye smell pga minner meg om skudd (tidligere erfaringer). 

Vet ikke helt hvor man finner en kjeller, sånn ut av det blå. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du noen som har hund som ikke reagerer på fyrverkeri? Da inviterer du dem til nyttårsfeiring. Hunden vår kunne ikke ha brydd seg mindre om raketter, lå rolig og sov mens det smalt rundt husveggene. Vi inviterte ofte andre "hundefamilier" på nyttårsaften, og det virket som om vår hund fikk de andre til å slappe av.

Anonymkode: bff1d...323

Skrevet

Det er noen hoteller som arrangerer nyttårsaften med hund, nettopp for å skjerme dem fra fyrverkeri samtidig som eierne kan være sosiale. Det er fellesmiddag, rom tilrettelagt for hund osv. Du kan sjekke om det skal være noe sånt nær der du bor.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjenner du noen som har hund som ikke reagerer på fyrverkeri? Da inviterer du dem til nyttårsfeiring. Hunden vår kunne ikke ha brydd seg mindre om raketter, lå rolig og sov mens det smalt rundt husveggene. Vi inviterte ofte andre "hundefamilier" på nyttårsaften, og det virket som om vår hund fikk de andre til å slappe av.

Anonymkode: bff1d...323

Som sagt er det ikke hunden som er problemet, men meg. Jeg bare nevner hunden fordi hunden må bli med meg dit jeg eventuelt drar, altså må det være et sted hvor hunder er tillatt. 

AnonymBruker
Skrevet
Tabris skrev (1 minutt siden):

Det er noen hoteller som arrangerer nyttårsaften med hund, nettopp for å skjerme dem fra fyrverkeri samtidig som eierne kan være sosiale. Det er fellesmiddag, rom tilrettelagt for hund osv. Du kan sjekke om det skal være noe sånt nær der du bor.

Det er ikke noe i nærheten av der jeg bor. Jeg vil også helst slippe å være sosial. Det er jeg som er problemet, ikke hunden. 

AnonymBruker
Skrevet

Den ene hunde vår er litt vanskelig på nyttårsaften da han bjeffer og helst blir sint på fyrverkeriet. Men det som hjelper er å ha på musikk, ikke altfor høyt, men litt musikk slik at de hører mer på musikken enn smellene. Det har Ihvertfall hjulpet hos oss. I værste fall ha hunden på badet med radio på. Jeg pleier å øve i ny og ne på fyrverkeri, setter det på på tv på youtube, skrur litt opp og sitter med hundene og øver med godbiter og ros.

Det er ikke noen hotell i nærheten som tilbyr å være der med hunder for å unngå smell? Det har de her hvor jeg bor, men ikke prøvd det selv.

Anonymkode: 31f20...4eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den ene hunde vår er litt vanskelig på nyttårsaften da han bjeffer og helst blir sint på fyrverkeriet. Men det som hjelper er å ha på musikk, ikke altfor høyt, men litt musikk slik at de hører mer på musikken enn smellene. Det har Ihvertfall hjulpet hos oss. I værste fall ha hunden på badet med radio på. Jeg pleier å øve i ny og ne på fyrverkeri, setter det på på tv på youtube, skrur litt opp og sitter med hundene og øver med godbiter og ros.

Det er ikke noen hotell i nærheten som tilbyr å være der med hunder for å unngå smell? Det har de her hvor jeg bor, men ikke prøvd det selv.

TS skriver jo gjentatte ganger at det ikke er hunden som er problemet 😅 

Anonymkode: 4a10d...870

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke noe i nærheten av der jeg bor. Jeg vil også helst slippe å være sosial. Det er jeg som er problemet, ikke hunden. 

Du burde jo skrevet at du "hater" fyrverkeri. Du har jo skrevet at det er hunden som hater det og da går vi jo utifra at det er hunden det er snakk om og ikke deg.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er meg, ikke hunden. Fyrverkeri minner meg om skyting/skudd. Fulle folk er heller ikke noe jeg liker. Bor veldig tettbygd og håper fortsatt på tips. 

AnonymBruker
Skrevet

Men ts har jo skrevet i innleget at det er hunden som hater det, ts skriver jo faktisk om hunden og ikke seg selv. Så hva forventer h*n, da må h*n jo skrive det h*n mener

AnonymBruker
Skrevet

Du burde jo skrevet at du "hater" fyrverkeri. Du har jo skrevet at det er hunden som hater det og da går vi jo utifra at det er hunden det er snakk om og ikke deg.

Jeg har ikke skrevet at hunden min hater fyrverkeri, hvor har du det fra? 

Takk! 

AnonymBruker
Skrevet

Men ts har jo skrevet i innleget at det er hunden som hater det, ts skriver jo faktisk om hunden og ikke seg selv. Så hva forventer h*n, da må h*n jo skrive det h*n mener

Det har jeg aldeles ikke gjort!

AnonymBruker
Skrevet

Om du vil ha en helt rolig nyttårsaften kan jeg tipse om Utstein Pilegrimsgård på Mosterøy, Rogaland. 

Anonymkode: 98650...0be

AnonymBruker
Skrevet

Om du vil ha en helt rolig nyttårsaften kan jeg tipse om Utstein Pilegrimsgård på Mosterøy, Rogaland. 

Anonymkode: 98650...0be

Godtar de at man tar med hund dit? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjenner du noen godt som bor litt borte fra fyrverkeri, men som skal på f.eks fest på nyttårsaften? Så kan du kanskje låne huset deres?

Det gjorde vi en gang. Da var det pga hunden som ikke likte fyrverkeri, men det er jo samme om det er deg eller hunden akkurat i den settingen. Min bror har et hus som er litt utenfor sentrum som gjør at man ikke hører fyrverkeri. Han skulle på nyttårsfest så samboer og jeg, med hunden, tilbrakte nyttårsaften i huset hans. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tabris skrev (Akkurat nå):

Kjenner du noen godt som bor litt borte fra fyrverkeri, men som skal på f.eks fest på nyttårsaften? Så kan du kanskje låne huset deres?

Det gjorde vi en gang. Da var det pga hunden som ikke likte fyrverkeri, men det er jo samme om det er deg eller hunden akkurat i den settingen. Min bror har et hus som er litt utenfor sentrum som gjør at man ikke hører fyrverkeri. Han skulle på nyttårsfest så samboer og jeg, med hunden, tilbrakte nyttårsaften i huset hans. 

Det er en veldig god idé, men dessverre kjenner jeg ingen som passer i den beskrivelsen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er en veldig god idé, men dessverre kjenner jeg ingen som passer i den beskrivelsen. 

Men kan du ikke bare ta inn på hotell for den ene natta, da? Et som ligger litt avsides til slik at du ikke hører noe. Trenger da ikke være et som har opplegg for hund (de fleste tillatter hund så lenge du sier fra på forhånd).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet at hunden min hater fyrverkeri, hvor har du det fra? 

Takk! 

Du skriver det i én setning, at du har hund og hater nyttårsaften. Da er det selvsagt naturlig å anta at det er pga hunden. Formulering og grammatikk er viktig

Anonymkode: 968dc...933

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...