AnonymBruker Skrevet 30. september #41 Skrevet 30. september Drammensdame skrev (På 29.9.2025 den 11.39): Jeg skal ha shoppestopp på klær fra 1. oktober og ut året. Mitt spørsmål er: Hvor mye penger bruker dere i måneden på klær? Rundt 3000 kr per år. Hovedsaklig nye truser og sokker. Av og til en ny jeans og topp. Anonymkode: 156e7...aab 2
AnonymBruker Skrevet 30. september #42 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 11.51): Shoppestopp på klær i tre måneder høres ut som en helt normal hverdag for alle som tenker bittelitt på miljøet eller lommeboka. Som voksen trenger man ikke nye klær hele tiden! Jeg kjøper kun klær når jeg faktisk trenger det fordi det jeg har er utslitt. Klesbudsjett per måned blir da nærmere null. Anonymkode: 14f6b...dc2 Null faktisk? Du kjøper jo klær når klærne er utslitt? Jeg gjør det samme og kjøper bare billige klær og erstatter bare ødelagte klær, men likevel er det en utgift hver måned Anonymkode: 91217...824
AnonymBruker Skrevet 30. september #43 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Null faktisk? Du kjøper jo klær når klærne er utslitt? Jeg gjør det samme og kjøper bare billige klær og erstatter bare ødelagte klær, men likevel er det en utgift hver måned Anonymkode: 91217...824 Ikke meg du siterer, men hvordan? Jeg kjøpte sånn 4 stk 3pack-sokker (eller noe lignende) på Rusta for sikkert 5 måneder siden. De holder nok sikkert 3-4 år minst. Kjøpte også noen lignende sokker på Ellos for kanskje 1 år siden, som holder godt ennå. Har fortsatt en del gamle sokker som er sikkert 3+ år siden, men begynte å bli tomt i skuffen etter x antall singelsokker/hull. Truser kjøpte jeg i en 7pack enten hos Zalando eller Ellos/Sparkjøp for sikkert 2+år siden, sist. Tror jeg kjøpte 2 eller 3 pakker med 7 truser. Hadde selvsagt en del fra før, men mye er ganske slitt. Bukser fra Cubus holder ca 2-3 år for meg. Kanskje lengre, men stretchen er det som blir lurvete først. Kjøper når de har salg. Kjøpte vel 3 bukser på salg for kanskje 4 måneder siden, da jeg måtte bytte ut en del som jeg da hadde hatt i kanskje 3 eller 4 år. Gensere, skjorter og den slags som jeg bruker hele året (ikke de varmeste ukene om sommeren da selvsagt) er ikke ødelagte, og de fleste er minimum 2 år gamle, i gjennomsnitt 3-5 år kanskje, en del er mye eldre. Jeg føler jeg har brukt «mye» på klær i år, da jeg bestemte meg for å kjøpe nye bukser samme år som jeg kjøpte shortser. Men kjøpte jo alle buksene i en smell, og ble vel ikke mer enn 600-700 kr maks for 3 bukser. Og da har jeg bukser i noen år. Har flere ytterjakker, noen tynne, noen varme, etc. Den nyeste er vel fra 2018 kanskje. Det var en skikkelig tjukk og varm jakke fra Zalando på 70% avslag. Kostet meg 300 kr eller noe. Så har jeg en kjempetynn jakke fra H&M som jeg tror er fra 2013. En litt tykkere bomberjakke fra 2015 kanskje, som er OK til høst/vår før det blir for varmt/kaldt. Så har jeg en Bergans softshell-jakke fra 2009. Hva slags klær er det du kjøper hver måned? Anonymkode: 0ec10...f31
AnonymBruker Skrevet 30. september #44 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva kjøpte du? 😊 Og var det noe du manglet eller ville bare ha nytt eller måtte bytte ut osv? Anonymkode: 0ec10...f31 Jeg trengte en del nytt, var lenge siden sist jeg hadde shoppet. Men kjøpte nok mer enn jeg trengte. Kjøpte en del sko, kjoler, en kåpe og en regnkåpe. Nå elsker jeg sommerkjoler, så var vel det jeg kjøpte mest av. Og jeg bruker kjoler hver eneste dag. Anonymkode: 32619...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #45 Skrevet 1. oktober Det spørs veldig på hva jeg "trenger" men 10 000 til 200 000 på klær og tilbehør pr pr Anonymkode: 7584d...7c7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #47 Skrevet 2. oktober 0 kr måneden. I år.. 400 kanskje. Anonymkode: 53416...fa3
Rucula Skrevet 2. oktober #48 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 11.51): Shoppestopp på klær i tre måneder høres ut som en helt normal hverdag for alle som tenker bittelitt på miljøet eller lommeboka. Som voksen trenger man ikke nye klær hele tiden! Jeg kjøper kun klær når jeg faktisk trenger det fordi det jeg har er utslitt. Klesbudsjett per måned blir da nærmere null. Anonymkode: 14f6b...dc2 Noen trenger å se meget representativ ut på jobb 1 1
Rucula Skrevet 2. oktober #49 Skrevet 2. oktober Jeg aner ikke hvor mye jeg bruker. 20 000i året kanskje..
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #50 Skrevet 2. oktober Daisy-love skrev (På 29.9.2025 den 16.13): Her varierer det enormt. Kan ha mange måneder med ingenting, også har jeg sånn som nå hvor jeg har kjøpt ny regnjakke, regnbukse, diverse ullundertøy, sokker, og trenger også nye truser og en ny sportsbh, og siste blir nok kjøpt denne uken pga tilbud. Er altså bruksting for aktivt friluftsliv og ikke «shopping» for å shoppe. Jeg kjøpte meg en ny cardigan i august i tillegg. Jeg har aldri «shoppestopp», jeg vurderer heller hva jeg trenger og utnytter tilbud, og hendler lite ellers. Samme her. Jeg har ikke handlet noe siden januar, så nå trenger jeg påfyll av litt forskjellig. Anonymkode: 08eba...e35
Daisy-love Skrevet 3. oktober #51 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Samme her. Jeg har ikke handlet noe siden januar, så nå trenger jeg påfyll av litt forskjellig. Anonymkode: 08eba...e35 Ja det blir fort sånn når en dropper å shoppe for å shoppe, men da må ta et raid gjerne ved ny sesong. Jeg hadde stillongser uten håp for, og sportsbh uten støtte og som ene stoppen var utslitt, for å ta noe. Mangler nå truser, også er jeg ok for en stund, men vil ønske meg litt forbruksklær til jul også. 1
Jadaomatte Skrevet 3. oktober #52 Skrevet 3. oktober Er det bare meg som sliter ut klær? Må bytte fjellsko ca 2 ganger pr år, vanlige gåsko 2 ganger pr år. Har hunder, så det blir endel turer i steinete fjell. Kjøper kvalitetssko på tilbud, (har feilstilling i ryggen, så det er et must for meg med skikkelige sko) men alikevel blir det ca 8.00-10.000 bare i tursko i året. Regnklær og ull (3 sett) må byttes ca hver 2-3 år. Bare der er det i snitt noen 1000 pr år. 1-2 par vanlige sko/sandaler/støvler/støvletter i året må jeg også ha. Det blir slitt. Sokker, bher, vanlige t-skjorter og truser blir fort 2000-3000 kr pr. år. Noen vanlige klær må man også ha, en gang i blandt. Kjøper kvalitet når jeg først handler noe, vasker de lite, flink til å lufte de, alikevel blir de slitt, siden jeg ikke har så mye, så brukes de mye. Jeg bruker klær til det blir utslitt, så at mange av dere sier at dere knapt bruker penger på klær synest jeg er merkelig. Jeg har lite klær i forhold til mange andre. (2 garderobestenger, som rommer alt av «hengeklær» og jakker. Der henger det også to bunader. 4-5 store trådhyller til resten. Hvordan greier dere å bruke så lite?? Dere som selger unna klær og sparer på det, jeg har ikke noe å selge, det er enten for gammelt eller har bruksmerker. Dere må jo handle for å kunne selge? 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #53 Skrevet 3. oktober Jeg synes det er mye penger på sko, jeg har og hund, løper og går mye tur. Kanskje heller teste ut billigere alternativ istede for de dyreste kvalitetsmerkene. Har hatt Kari traa ullundertøyet mitt i mange, mange år. Selv om det ble veldig slitt så fungerer det som det skal. Et ordentlig regntøy, støvler, støvletter og sandaler burde holde i mange år. Birkenstocksene mine er kanskje 6 år. Tre for to på t-skjorter fra Cubus, samme med bh og truser fra matbutikken koster ikke tusenvis. Min plan er å kjøpe mer nøytrale klær istede for den rosa, puffete skjorta og heller ha noe som passer inn i en kapsel garderobe. Men må ta det litt etter litt om det skal ende opp med å være billigere selvfølgelig. Utstyr, klær og sko er ett annet kapittel. Der går det mange tusenlapper! Anonymkode: 0d50d...0c3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:13 #54 Skrevet lørdag kl. 07:13 AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 11.17): Samme her. Ikke drikker jeg og ikke røyker jeg. Og ikke bruker jeg penger på botox eller fillers eller andre høyfrekvente behandlinger for hud. Klær kan gjøre underverker! 🤩 Anonymkode: 43d74...12d Og jeg bruker ca 5-6000 i året på klær, selv om jeg heller ikke bruker noe av de andre tingene du lister opp. Så langt i år har jeg brukt mer penger enn noensinne, da jeg har vært nødt til å investere i spesialsåler i sko og sandaler, grunnet større problemer med føttene, samt skikkelige løpesko. Anonymkode: f515e...c19
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:44 #55 Skrevet lørdag kl. 07:44 Jadaomatte skrev (20 timer siden): Er det bare meg som sliter ut klær? Må bytte fjellsko ca 2 ganger pr år, vanlige gåsko 2 ganger pr år. Har hunder, så det blir endel turer i steinete fjell. Kjøper kvalitetssko på tilbud, (har feilstilling i ryggen, så det er et must for meg med skikkelige sko) men alikevel blir det ca 8.00-10.000 bare i tursko i året. Regnklær og ull (3 sett) må byttes ca hver 2-3 år. Bare der er det i snitt noen 1000 pr år. 1-2 par vanlige sko/sandaler/støvler/støvletter i året må jeg også ha. Det blir slitt. Sokker, bher, vanlige t-skjorter og truser blir fort 2000-3000 kr pr. år. Noen vanlige klær må man også ha, en gang i blandt. Kjøper kvalitet når jeg først handler noe, vasker de lite, flink til å lufte de, alikevel blir de slitt, siden jeg ikke har så mye, så brukes de mye. Jeg bruker klær til det blir utslitt, så at mange av dere sier at dere knapt bruker penger på klær synest jeg er merkelig. Jeg har lite klær i forhold til mange andre. (2 garderobestenger, som rommer alt av «hengeklær» og jakker. Der henger det også to bunader. 4-5 store trådhyller til resten. Hvordan greier dere å bruke så lite?? Dere som selger unna klær og sparer på det, jeg har ikke noe å selge, det er enten for gammelt eller har bruksmerker. Dere må jo handle for å kunne selge? Jeg kjøper klær på Bik Bok, Lager 157, Cubus, Gina Tricot og NA-KD, klær som jeg har i flere år. Har aldri opplevd at de blir slitt, nuppete ja kanskje. Men det kan jo ha noe med at du beveger deg veldig mye? Det er ikke alltid slik at kvalitetsklær / dyre klær er bedre enn billige. Tror det handler mer om hvordan man behandler dem. Anonymkode: 10ba6...3d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå