Gå til innhold

Shoppestopp ut året

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Handler bare  når jeg trenger det, «månedsbudsjettet» er 0. Kjøpte singlet, T-skjorte og en sommerbluse i vår. Måtte ha ny vind-/vanntett jakke på ferie i sommer, og da ble det en turbukse samtidig ( Norrøna på tilbud ☺️).  Jeg går i butikken når jeg har funnet ut at jeg trenger noe. Da kan det godt koste litt, for jeg vil ha god kvalitet som varer. Bruker ikke tid på «å shoppe».  

Anonymkode: b9938...c25

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte og ha shoppestopp til April. Har brukt for mye penger på klær og sko, de siste 6 mnd. Har vel brukt rundt 5000 kr i mnd. Så jeg trenger jo ikke flere klær eller sko nå.

Anonymkode: 32619...6c0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper klær 1-2 ganger i året, og da for kanskje ca 2000 kroner, alt etter som. Kjøper bare det mest nødvendigste når jeg må, synes det er så kjedelig.

Anonymkode: 26e69...533

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenkte og ha shoppestopp til April. Har brukt for mye penger på klær og sko, de siste 6 mnd. Har vel brukt rundt 5000 kr i mnd. Så jeg trenger jo ikke flere klær eller sko nå.

Hva kjøpte du? 😊 Og var det noe du manglet eller ville bare ha nytt eller måtte bytte ut osv? 

Anonymkode: 0ec10...f31

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke handlet klær siden 2020. Kjøpte en helt ny digg basisgarderobe da med tre kvalitetsjeans, en sort dressbukse, ensfargede basic overdeler i myk ull og bomull, og en mengde behagelig undertøy. Ingenting av dette er utslitt enda. Ved siden av dette har jeg brukt det jeg har hatt i skapet, typisk cardiganer, skjorter, bluser osv for å få litt variasjon i antrekk. Merket fort hvor kort tid det tar før klær i polyester og annet dårlig materiale blir utslitt og hullete, og skapet begynner å bli tomt for det nå. 

Kommer aldri til å handle mye klær igjen. Kan supplere med basis når det er utslitt. Og så strikker/hekler jeg litt diverse tilbehør/plagg å supplere med i naturmaterialer inni mellom. Og etter jeg sluttet å ha plast rett på huden har huden det også mye bedre. Slutt på utslett, eksem og andre problem :)

Anonymkode: 33ae1...2cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke. Jeg har ikke noe fast beløp i måneden. Handler etter behov og har de siste 4 årene prøvd å konsekvent handle mer kvalitet som skal vare lengre men som koster betydelig mer. Heller 1 silke bluse enn 5 i polyester.

Handler mest klær i ull, kashmir, silke, lin, skinn og noe bomull. Er det gode tilbud på dyre kvalitetsklær i rett snitt, god søm og som passer min stil vil jeg handle mer enn måned enn normalt. 

Vil bare legge til at jeg ikke har totalt polyester fobi som enkelte her inne. Alt til sitt bruk.

Anonymkode: 05ed8...d9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Drammensdame skrev (9 timer siden):

Jeg skal ha shoppestopp på klær fra 1. oktober og ut året. Mitt spørsmål er: Hvor mye penger bruker dere i måneden på klær?

Der burde jo være en smal sak i bare 3 mndr! Kjøper du virkelig klær hver måned?!

Anonymkode: 1ad1c...648

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg har kjøpt klær i år? Har det jeg trenger

Anonymkode: 5b817...49c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg aner ikke. Jeg har ikke noe fast beløp i måneden. Handler etter behov og har de siste 4 årene prøvd å konsekvent handle mer kvalitet som skal vare lengre men som koster betydelig mer. Heller 1 silke bluse enn 5 i polyester.

Handler mest klær i ull, kashmir, silke, lin, skinn og noe bomull. Er det gode tilbud på dyre kvalitetsklær i rett snitt, god søm og som passer min stil vil jeg handle mer enn måned enn normalt. 

Vil bare legge til at jeg ikke har totalt polyester fobi som enkelte her inne. Alt til sitt bruk.

Anonymkode: 05ed8...d9e

Hvor handler du ulltøy, om jeg kan spørre? Jeg ender på Cubus igjen og igjen, for jeg finner ut at de har bedre kvalitet og lyser ikke «ullundertøy» lang vei, fremfor en del dyrere merker. Hadde vært fint med tips til andre butikker/merker 😊

Endret av Daisy-love
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

5000kr hver måned 😱

Anonymkode: 1ad1c...648

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri regnet på. I tillegg til klær til meg selv, kjøper jeg også klær til to ungdommer. Yngste har vokst bra de siste årene, så klær som ble kjøpt i fjor, er allerede for små. Og når olabuksa har revnet, kjøpes det ny. 

Ifg SIFO skal vi bruke drøye 3' pr mnd. Det gjør vi nok ikke, stort sett får de klær på tilbud/salg - da går det kanskje 2-3' i slengen/to ganger årlig. Vintersko/joggesko koster vel ca 2-3' 

Jeg kjøpte meg forholdsvis dyre vintersko for 2-3 år tilbake, regner med at jeg har disse i 3-4-5 år (minst) - så årskostnaden blir lav. 

Anonymkode: 20c88...404

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva slags klær er det dere kjøper så ofte? Spør ikke dømmende, men lurer veldig. Jeg kjøpte 2 t skjorter til 50 kr stk i sommer, da jeg hadde kvittet meg med et par ødelagte/slitte jeg har hatt mange år. Kjøpte meg et par shortser på sport outlet også, da jeg ikke hadde annet enn bukser eller aaalt for korte shorts 😂

Det meste i garderoben min er minst 5 år, mye er vel nærmere 10 år snart. Noe er 20+ år.

Undertøy og sokker gjelder ikke, tenker jeg. 😉

F.eks denne måneden har jeg kjøpt en skinnjakke til kr. 3500 og et par støvletter til kr. 3000.

Anonymkode: 6d8d7...0d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

F.eks denne måneden har jeg kjøpt en skinnjakke til kr. 3500 og et par støvletter til kr. 3000.

Anonymkode: 6d8d7...0d7

takk for at du vil svare! skinnjakke kan jeg i grunn forstå, om man ikke har en allerede. 

• Liker 1
Skrevet

Bruker sikkert alt for mye på klær, men ikke røyker jeg og ikke drikker jeg, så sparer inn en del på det. Men bruker mellom 5-8000,- pr måned. Til meg selv. Så kommer alt til fire barn i tillegg. 

Anonymkode: 097db...3a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bruker sikkert alt for mye på klær, men ikke røyker jeg og ikke drikker jeg, så sparer inn en del på det. Men bruker mellom 5-8000,- pr måned. Til meg selv. Så kommer alt til fire barn i tillegg. 

Anonymkode: 097db...3a8

Samme her. Ikke drikker jeg og ikke røyker jeg. Og ikke bruker jeg penger på botox eller fillers eller andre høyfrekvente behandlinger for hud. Klær kan gjøre underverker! 🤩

Anonymkode: 43d74...12d

• Liker 1
Skrevet

Det kommer veldig an på. Enkelte måneder er det 0,-, andre måneder typ 20.000,-. 

Anonymkode: 7dcb4...b8f

• Liker 1
Skrevet
Drammensdame skrev (23 timer siden):

Jeg skal ha shoppestopp på klær fra 1. oktober og ut året. Mitt spørsmål er: Hvor mye penger bruker dere i måneden på klær?

899 på meg så langt i år, måtte ha ny bh...

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva slags klær er det dere kjøper så ofte? Spør ikke dømmende, men lurer veldig. Jeg kjøpte 2 t skjorter til 50 kr stk i sommer, da jeg hadde kvittet meg med et par ødelagte/slitte jeg har hatt mange år. Kjøpte meg et par shortser på sport outlet også, da jeg ikke hadde annet enn bukser eller aaalt for korte shorts 😂

Det meste i garderoben min er minst 5 år, mye er vel nærmere 10 år snart. Noe er 20+ år.

Undertøy og sokker gjelder ikke, tenker jeg. 😉

Jeg kjøper gjerne fine kjoler og skjorter/bluser - har en svakhet her. Og kjøper ordentlige ting fra litt dyrere butikker, så der kan det fort gå med noen kroner. I tillegg er jeg glad i vesker, men det kjøper jeg sjelden - men det blir fort dyrt når jeg først kjøper. I år har jeg kjøpt en Mulberry-veske og en Dior-veske ny, i fjor kjøpte jeg en Prada-veske vintage. 

Har også ting i garderoben som er 20 år gamle. Har mye klær, men prøver å begrense hvor mye jeg kjøper altså. Ser mer på det som samling; bygger opp en garderobe jeg er fornøyd med og som fungerer for meg. Og siden jeg har mange plagg slites de saktere - ingen av mine klær har tegn på bruk.

Anonymkode: 7dcb4...b8f

Skrevet

Jeg kjøpte en bluse til en familiekonfirmasjon fordi jeg ellers kun har penklær som er minst 8-10 år gamle og som familien da har sett en million ganger. Ellers har jeg ikke kjøpt klær i år.

Anonymkode: b0e11...6e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 11.51):

Shoppestopp på klær i tre måneder høres ut som en helt normal hverdag for alle som tenker bittelitt på miljøet eller lommeboka. Som voksen trenger man ikke nye klær hele tiden! Jeg kjøper kun klær når jeg faktisk trenger det fordi det jeg har er utslitt. Klesbudsjett per måned blir da nærmere null. 

Anonymkode: 14f6b...dc2

Jepp. 

Kjøper klær to ganger i året ca. 

Anonymkode: e3de4...aef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...