Drammensdame Skrevet mandag kl. 09:39 #1 Skrevet mandag kl. 09:39 Jeg skal ha shoppestopp på klær fra 1. oktober og ut året. Mitt spørsmål er: Hvor mye penger bruker dere i måneden på klær?
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:41 #2 Skrevet mandag kl. 09:41 Det kommet veldig ann på Jeg har begynt å trene så di siste mnd har jeg måtte brukt mer enn det jeg pleier Anonymkode: 4b285...b35
Thjelp Skrevet mandag kl. 09:49 #3 Skrevet mandag kl. 09:49 Ser jeg har brukt ca 500-600 kr pr mnd (ligger ca 1200 kr annen hver mnd). Men tror det varierer litt, jeg begynte i ny jobb i sommer som ikke har uniform så litt oppdatering måtte til, samt at jeg har jobbet meg opp til normal vekt igjen.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:51 #4 Skrevet mandag kl. 09:51 Shoppestopp på klær i tre måneder høres ut som en helt normal hverdag for alle som tenker bittelitt på miljøet eller lommeboka. Som voksen trenger man ikke nye klær hele tiden! Jeg kjøper kun klær når jeg faktisk trenger det fordi det jeg har er utslitt. Klesbudsjett per måned blir da nærmere null. Anonymkode: 14f6b...dc2 8 5
Vaskeklut1 Skrevet mandag kl. 09:52 #5 Skrevet mandag kl. 09:52 Basert på tall fra 2024 og 2025 har min kone og jeg bruker litt over 1200 kroner i måneden i snitt.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:54 #6 Skrevet mandag kl. 09:54 I snitt så blir det rundt 1000 kr vil jeg tro? Ikke så glad i å shoppe klær, så blir stort sett bare handling en gang eller to I året. Men går som regel for klær i mest mulig naturlige fiber og som jeg kan bruke lenge.. Anonymkode: af19b...9e8
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:55 #7 Skrevet mandag kl. 09:55 Jeg startet med shoppestopp for 5 år siden, og har nå innført en modell der jeg må selge noe, hvis jeg kjøper noe. Det vil si at det alltid går i null! Anonymkode: e657f...623
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:56 #8 Skrevet mandag kl. 09:56 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg startet med shoppestopp for 5 år siden, og har nå innført en modell der jeg må selge noe, hvis jeg kjøper noe. Det vil si at det alltid går i null! Anonymkode: e657f...623 Altså at jeg må selge ting for samme sum jeg kjøper for. Jeg hadde lyst på en ny trench som var litt dyr, men da solgte jeg to jakker i skapet, og fikk samme sum inn. Har også kjøpt brukt, og solgt da noe for samme sum. Anonymkode: e657f...623 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:05 #9 Skrevet mandag kl. 13:05 Vurderer også å ha stopp en stund. Har egentlig behov for en del nye klær, men det haster ikke veldig. Hvis jeg kan bruke noen måneder på å spare opp penger og få skikkelig oversikt over hva jeg trenger, tror jeg det blir bra. Anonymkode: 0db29...d78 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:10 #10 Skrevet mandag kl. 13:10 Skal prøve meg på shoppestopp på bil fra oktober av. Men Insta var sååååååååå søt! Kanskje det må gjøres et unntak her. Anonymkode: 1010e...896
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:14 #11 Skrevet mandag kl. 13:14 Jeg anbefaler min metode. Startet ut med shoppestopp et år. Og da fant jeg ut hvor mye jeg har i skapet, og solgte unna en hel del på Finn. Da jeg fant ut hvor enkelt det var å få inn ganske gode penger på det, så fikk jeg ideen om at jeg måtte selge noe, hvis jeg ville kjøpe noe, slik at det gikk i null. Vil vel si at jeg har gått i pluss mer eller mindre. Før brukte jeg nok et par tusen i måneden, samlet sett, nå ingenting! Også så ryddig det har blitt i skap og boder! Anonymkode: e657f...623 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:50 #12 Skrevet mandag kl. 13:50 Det varierer. Noen måneder ingenting, andre måneder 1-2000 kr. Vanligvis så handler jeg bare i Juni og Juni. Men jeg fikk fast inntekt i fjor, så jeg bestemte meg for å bygge en ny garderobe med få plagg - men ting som kan brukes til alt. Jeg kjøper ikke ting bare fordi at det er fint. Samtidig så selger jeg noe, hvis jeg kjøper nytt. Siden januar har jeg brukt ca 9k på klær, og har kjøpt noe nå som enda ikke har kommet. Jeg har lagt ut ting på Finn og Tise og solgt ting for 6k siden januar. Den siste uken har jeg solgt ting for 2000 kr. Men nå sier jeg meg fornøyd. For nå har jeg alt jeg trenger og vel så det. Anonymkode: 10ba6...3d9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:58 #13 Skrevet mandag kl. 13:58 Tipper jeg bruker 2000-3000 i året på klær. Hater å shoppe, og gjør det så sjeldent som mulig. Handler kun fast fashion når jeg skal ha noe. Dyreste jeg eier er min ene vinterjakke. Den var litt dyr, men kjøpte den i 2019 og den holder fremdeles veldig godt. Har den sikkert 5 år til. Gjør det ikke for å spare penger eller noe, bare hater å gå i butikker. Anonymkode: 9fd0c...9e6 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:00 #14 Skrevet mandag kl. 14:00 Varierer, men kanskje 4 - 5000,- i måneden. Anonymkode: 6d8d7...0d7
Daisy-love Skrevet mandag kl. 14:13 #15 Skrevet mandag kl. 14:13 Her varierer det enormt. Kan ha mange måneder med ingenting, også har jeg sånn som nå hvor jeg har kjøpt ny regnjakke, regnbukse, diverse ullundertøy, sokker, og trenger også nye truser og en ny sportsbh, og siste blir nok kjøpt denne uken pga tilbud. Er altså bruksting for aktivt friluftsliv og ikke «shopping» for å shoppe. Jeg kjøpte meg en ny cardigan i august i tillegg. Jeg har aldri «shoppestopp», jeg vurderer heller hva jeg trenger og utnytter tilbud, og hendler lite ellers. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:28 #16 Skrevet mandag kl. 14:28 Daisy-love skrev (11 minutter siden): Her varierer det enormt. Kan ha mange måneder med ingenting, også har jeg sånn som nå hvor jeg har kjøpt ny regnjakke, regnbukse, diverse ullundertøy, sokker, og trenger også nye truser og en ny sportsbh, og siste blir nok kjøpt denne uken pga tilbud. Er altså bruksting for aktivt friluftsliv og ikke «shopping» for å shoppe. Jeg kjøpte meg en ny cardigan i august i tillegg. Jeg har aldri «shoppestopp», jeg vurderer heller hva jeg trenger og utnytter tilbud, og hendler lite ellers. Det er i gjennomsnitt jeg brukte 2000 i mnd. Shoppet som deg, kanskje for 10 000 i en omgang. Men sånn alt i alt ble det ca 25 000 i året tenker jeg. sko, og jakker og skjerf og sportstøy og ja alt sammen. Nå er tallet null. Fordi jeg selger unna hvis noe nytt skal inn. Og det er gått sport i at det skal gå i null. Det er mye kvalitetstøy man får nesten samme sum for, hvis det er pent brukt., spesielt hvis man følger med på tilbud! Og det er blitt veldig enkelt å selge og kjøpe brukt nå, med varene rett hjem og penger automatisk på konto. Anonymkode: e657f...623
Daisy-love Skrevet mandag kl. 14:33 #17 Skrevet mandag kl. 14:33 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er i gjennomsnitt jeg brukte 2000 i mnd. Shoppet som deg, kanskje for 10 000 i en omgang. Men sånn alt i alt ble det ca 25 000 i året tenker jeg. sko, og jakker og skjerf og sportstøy og ja alt sammen. Nå er tallet null. Fordi jeg selger unna hvis noe nytt skal inn. Og det er gått sport i at det skal gå i null. Det er mye kvalitetstøy man får nesten samme sum for, hvis det er pent brukt., spesielt hvis man følger med på tilbud! Og det er blitt veldig enkelt å selge og kjøpe brukt nå, med varene rett hjem og penger automatisk på konto. Anonymkode: e657f...623 Jeg sliter klærne mine til filler når det gjelder friluftslivsklær. Hull over hele, og ingenting å selge på, eller reparere for den del. Jeg kjøper ny regnjakke fordi den jeg hadde ikke holdt lengre, og var veldig slitt. Jeg bruker treningstopper som er 10 år gamle, og kjøper ikke nytt der. Jeg føler ikke jeg kan selge unna noe jeg trenger fordi jeg har slitt ut stillongsen min. Veldig fint det funker for deg da 😊 Helt unormalt for meg å bruke så mye penger på en gang, og jeg har aldri brukt 25 000kr på et år på klær. Her utnyttes tilbud. 😊 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:44 #18 Skrevet mandag kl. 14:44 Daisy-love skrev (7 minutter siden): Jeg sliter klærne mine til filler når det gjelder friluftslivsklær. Hull over hele, og ingenting å selge på, eller reparere for den del. Jeg kjøper ny regnjakke fordi den jeg hadde ikke holdt lengre, og var veldig slitt. Jeg bruker treningstopper som er 10 år gamle, og kjøper ikke nytt der. Jeg føler ikke jeg kan selge unna noe jeg trenger fordi jeg har slitt ut stillongsen min. Veldig fint det funker for deg da 😊 Helt unormalt for meg å bruke så mye penger på en gang, og jeg har aldri brukt 25 000kr på et år på klær. Her utnyttes tilbud. 😊 Jeg er nok litt mer "jålete"... Bruker endel penger på merkeklær, og det er ganske dyrt. en jakke kunne koste 25 000 ny. Men den tiden er forbi. Og kjøper jeg sånt så er det brukt og til halv pris. Utrolig hvor pent noen bruker tøyet sitt. eller kanskje det bare har hengt der... som hos meg 🙈 Anonymkode: e657f...623
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:51 #19 Skrevet mandag kl. 14:51 Hva slags klær er det dere kjøper så ofte? Spør ikke dømmende, men lurer veldig. Jeg kjøpte 2 t skjorter til 50 kr stk i sommer, da jeg hadde kvittet meg med et par ødelagte/slitte jeg har hatt mange år. Kjøpte meg et par shortser på sport outlet også, da jeg ikke hadde annet enn bukser eller aaalt for korte shorts 😂 Det meste i garderoben min er minst 5 år, mye er vel nærmere 10 år snart. Noe er 20+ år. Undertøy og sokker gjelder ikke, tenker jeg. 😉 Anonymkode: 0ec10...f31
Daisy-love Skrevet mandag kl. 16:33 #20 Skrevet mandag kl. 16:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er nok litt mer "jålete"... Bruker endel penger på merkeklær, og det er ganske dyrt. en jakke kunne koste 25 000 ny. Men den tiden er forbi. Og kjøper jeg sånt så er det brukt og til halv pris. Utrolig hvor pent noen bruker tøyet sitt. eller kanskje det bare har hengt der... som hos meg 🙈 Anonymkode: e657f...623 Ja da har vi hatt litt ulike nivåer på hvor mye en legger i det en kjøper 😊 Dyreste jakken jeg har hatt mener jeg kostet 7000kr. Var fra Bergans. Vurderer å kjøpe meg en dyrere jakke igjen, men det sitter langt inne å bruke så mye penger på en jakke nå. Om en ser helt bort fra sokker og undertøy har jeg kun kjøpt yttertøy, og et par plagg ellers. Bestilte for over 2000kr på H&M i august, og nesten alt gikk i retur. Kvaliteten var blandet, og snittet og fargene ble feil, samt det var stort sett ikke verdt prisen. De fleste av oss har mer enn nok klær, meg inkludert, så lur ide, om en faktisk kjøper noe en mer har lyst på, enn trenger, og da bytte det ut med noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå