AnonymBruker Skrevet 29. september #1 Skrevet 29. september Da er finansieringsbevis i boks og vi skal ut på husjakt! Vi er et voksen par som vet hva vi vil ha av størrelse og bad (3 soverom 2 bad) og en liten hageflekk, ikke nær hovedvei. MEN - vi kan det å lese TG og en tilstandsrapport. Jeg er den rare som sjekker do-flush, skrur på kraner, sjekker ovnvifter (hvor skitne de er og bråkete de er), åpner vinduer osv. Men hva andre ting er viktige å kikke etter/gjøre på visning? Noe dere bet dere merke i eller angret på at dere ikke sjekket? Det er vanskelig når man tar 15 minutt og skal kjenne på ja/nei følelsen på visning! Anonymkode: 9d91b...436
AnonymBruker Skrevet 29. september #2 Skrevet 29. september Det spørs jo hva dere liker. Jeg som liker gamle hus ser etter skjevhet i gulv, dører, generelt vedlikehold, lys, sjel i huset. Takets tilstand, kvaliteten i materialer. Tomten, jordkvalitet, drenering. Men det meste som er avgjørende for økonomi står i salgsoppgaven, så den leses med lupe. Anonymkode: b404b...a86
visp Skrevet 29. september #3 Skrevet 29. september Jeg prøver alltid å se hvor mye som er montert på vegg (som vil gi store sår ved flytting). Jeg titter etter hvordan ledninger er festet, for rot i det forteller meg at det er mer rot med de som bor der. Jeg tar ut markisen om det finnes for å se tilstanden. Ja, det kan alltids kjøpes nytt, men er det helt mosegrodd så vet jeg i alle fall at det blir en kostnad. Jeg prøver å lukke verandadøren (som alltid står åpen på visning) for å se om det er noe lukt i leiligheten. Jeg titter alltid inn i skapene under vask på kjøkken og bad. Ofte har jeg skrevet ned en del ting jeg lurer på etter å ha lest med lys og lupe alle dokumentene.
Ms. Steele Skrevet 29. september #4 Skrevet 29. september Jeg har dårlig erfaring med varmekabler og brytere, så det vil jeg komme til å sjekke ved evt neste bolig jeg kjøper. Slå av og på for å sjekke. Det blir store kostnader om dette ikke virker som det skal. Jeg sjekker også at vinduer kan åpnes og lukkes normalt. Å bytte vinduer er ikke det første jeg skal trenge å gjøre når jeg kjøper bolig.
AnonymBruker Skrevet 29. september #5 Skrevet 29. september Jeg ser også etter vannskader på møbler på badet da det kan tyde på manglende ventilasjon, oppvaskmaskinen, ventilasjon, spor i treverk etter skadedyr og mye mer. Er mange tråder om det samme her inne. Anonymkode: 6b0b5...2a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå