Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten vil ikke være med på sosiale arrangement fordi han er redd for at drikking og masse unge damer vil føre til at han er utro. At han ikke klarer å stå imot. Derfor holder vi oss mye hjemme. Han sier jeg kan gå ut og sånt, men ser panikk i øynene hans når jeg sier jeg vurderer det. For han er også redd for at jeg skal være utro. Jeg oppfordrer han til å gå ut, eller vi går ut, for det er ikke sunt og han må faktisk face problemet. Men nei, han vil ikke risikere noe. Jeg koser meg hjemme, men føler av og til at vi går glipp av det sosiale i bygda. At vi blir litt utenfor. Vi har besøk og går på besøk til andre venner og familie, men det er så som regel på dagtid og uten alkohol. I tillegg holder vi oss veldig opptatt med hobby o.a. Så det er veldig rolig. Bare redd for at vi begynner å kjede oss. Jeg ser på han at han vil egentlig ut, men holder igjen pga redselen for utroskap. 

Noen som har det likedan ?

Anonymkode: 97001...bef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er han redd for å være utro?? Altså, hæ?? Du er med og han er redd for å hooke opp med en annen?

Aldri hørt om, godt han er ærlig med deg men ... ja..

Anonymkode: 4da4b...460

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Han har en forhistorie med mye utroskap og drikking og vil ikke ut i det vepsebolet igjen. Så jeg forstår det, men likevel.

Ts

Skrevet

Dette høres ut som en frykt han er nødt til å eksponere seg for. Altså ikke det å være utro, men å fortsatt kunne gå ut og beholde kontrollen. Må være fælt å være voksen og gå rundt å anta at man mister kontrollen så lett. Gå ut sammen, øv på det.

Anonymkode: 3ec9f...ae9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har en forhistorie med mye utroskap og drikking og vil ikke ut i det vepsebolet igjen. Så jeg forstår det, men likevel.

Ts

Skjønner. Men der betyr jo at der aldri kan finne på noe ute...om det er bryllup,fest, bursdag, ferie etc...han kan jo drikke og være utro 

Skrevet

Hæ? Men er han redd for å være utro hvis det går ut sammen også?? Kan dere ikke gå ut dere to sammen, så reduserer vel sjansene betraktelig.
Jeg hadde forresten ikke vært sammen med en som regner det som veldig sannsynlig at han var utro hvis han fikk sjansen…

Anonymkode: 63930...b0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han vet altså at han ikke har selvkontroll? Hvorfor betyr det å være sosial absolutt at alkohol må konsumeres for han? Vet ikke helt hva jeg skal tenke om han, bra at han han selvinnsikt eller dumt at han ikke evner å kontrollere seg selv 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: ab5a5...98d

Skrevet

Hvis han har det sånn er det nok fordi han kjenner seg selv godt. Jeg synes dere skal holde dere helt edru, og så kanskje løsne litt opp med å gå ut. Man begynner jo ikke plutselig å legge seg etter andre hvis man ikke drikker. 

Anonymkode: 21ee1...3c3

• Nyttig 2
Skrevet

Kan han gå ut edru? 

Anonymkode: 4da4b...460

• Liker 2
Skrevet

For meg hadde det ikke vært godt nok om partneren min tenkte at manglende promille var det eneste som holdt henne (jeg er mann selv) trofast mot meg.

Så vil jeg jo i rettferdighetens navn også si at det er litt både og, dette her. Hadde noen her skyldt på alkohol som årsak til dumme valg, uten å knytte det til utroskap spesielt, hadde alle bedt vedkommende slutte å drikke og å holde seg unna situasjoner der det er risiko for å gjøre noe dumt i fylla. Det er tross alt det denne fyren gjør.

For meg hadde det likevel vært altfor kjipt om det kun var tilstrekkelig selvkontroll, ikke et manglende ønske om å ligge med andre, som gjorde at kona holder seg til bare meg. Jeg har vært mann i både 20- og 30-årene selv og har, tross f.eks. hyggelig prat med unge damer i vennegjengen til en som en kompis prøver seg på, aldri kjent at jeg nå må «stå imot» noen verdens ting. Dette er ikke en eller annen slags mekanisme alle vi menn har i oss. 

Anonymkode: 1c0b2...ade

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Han kan vel være edru? Jeg er aldri full uten kjæresten selv. 

Anonymkode: a5150...b20

• Liker 1
Skrevet

Vi har gått ut sammen og drukket før og det har gått fint. Men det siste året vil han ikke. Redd for drama eller noe, vet ikke. Gå ut edru vil han heller ikke. Vil ikke ta en øl hjemme engang. Han sier han blir ufyselig når han drikker og sikkert redd for å havne på galeien igjen.

Pusher han ikke, han er voksen nok til å bestemme dette selv. Bare redd for at vi vil kjede oss i hjel. 

Måtte bare lufte dette og om noen har opplevd lignende.

Takk for svar

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har gått ut sammen og drukket før og det har gått fint. Men det siste året vil han ikke. Redd for drama eller noe, vet ikke. Gå ut edru vil han heller ikke. Vil ikke ta en øl hjemme engang. Han sier han blir ufyselig når han drikker og sikkert redd for å havne på galeien igjen.

Pusher han ikke, han er voksen nok til å bestemme dette selv. Bare redd for at vi vil kjede oss i hjel. 

Takk for svar

Ts

Flott at han tar ansvar for sin oppførsel med alkohol. Det står respekt av det. Mange hadde hatt et bedre liv om flere gjorde som ham. Men han må lære seg å ha det hyggelig og sosialt edru da. Kanskje er han ikke helt der ennå. Dere bør snakke sammen om dette, og gjenoppta et sosialt liv med små og for ham, ufarlige, situasjoner.

Anonymkode: e852c...dab

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Flott at han tar ansvar for sin oppførsel med alkohol. Det står respekt av det. Mange hadde hatt et bedre liv om flere gjorde som ham. Men han må lære seg å ha det hyggelig og sosialt edru da. Kanskje er han ikke helt der ennå. Dere bør snakke sammen om dette, og gjenoppta et sosialt liv med små og for ham, ufarlige, situasjoner.

Anonymkode: e852c...dab

Jo, takk for svar. Jeg tror nok det også. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk for svar

Ts

Høre ut som han trenger terapi. Ikke normal atferd. 

Anonymkode: c6c36...7c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kjæresten vil ikke være med på sosiale arrangement fordi han er redd for at drikking og masse unge damer vil føre til at han er utro. At han ikke klarer å stå imot. Derfor holder vi oss mye hjemme. Han sier jeg kan gå ut og sånt, men ser panikk i øynene hans når jeg sier jeg vurderer det. For han er også redd for at jeg skal være utro. Jeg oppfordrer han til å gå ut, eller vi går ut, for det er ikke sunt og han må faktisk face problemet. Men nei, han vil ikke risikere noe. Jeg koser meg hjemme, men føler av og til at vi går glipp av det sosiale i bygda. At vi blir litt utenfor. Vi har besøk og går på besøk til andre venner og familie, men det er så som regel på dagtid og uten alkohol. I tillegg holder vi oss veldig opptatt med hobby o.a. Så det er veldig rolig. Bare redd for at vi begynner å kjede oss. Jeg ser på han at han vil egentlig ut, men holder igjen pga redselen for utroskap. 

Noen som har det likedan ?

Har verken du eller han viljestyrke til å si nei, hvis noen prøver seg? Det er jo bare å si: "jeg har kjæreste og er ikke interessert". Ferdig diskutert og gå videre. 

Skrevet

Fornuftig å unngå alkohol 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe han sier for å holde deg hjemme? 

Anonymkode: 199f0...2a4

Skrevet

Jeg er ikke redd for å være utro, men jeg får mye bedre karakterer feks når jeg bare studerer med menn eller på nett. Jeg klarer ikke gå forbi damer uten å se på dem. Så det ligger vel noe i det. Kanskje han passer bedre inn på bygda?

Skrevet

Redd for å være utro? Det er jo ikke akkurat sånn at man helt tilfeldig ramler bortpå andres kjønnsorgan, alkohol eller ikke. Det er et valg man aktivt tar.

Både jeg og mannen går ut sammen og hver for oss, og jeg har aldri vært redd for at noen av oss plutselig skulle være utro. Hadde jeg det, kunne jeg likegodt vært singel. Hvis det eneste som skal til for at man er utro er å være utomhus og ha litt tilgang på alkohol, er forholdet ikke mye verdt.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...