Gå til innhold

Hvordan løser dere at mannen har jobbhelg og du er alene med barna?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg lurer litt på hvordan dere andre gjør det når samboer jobber i helgene. Her er det jobb hver tredje helg. Jeg må innrømme at jeg er så sliten etter en full jobbuke, og enkelte helger er jeg så sliten. Han har jo ofte et par dager fri før han skal jobbe, så da slapper jo han maks av i tomt og stille hus. 
Slik som nå sitter jeg på jobb og er så sliten etter helga. Jeg står opp med de mellom 06 og 07. Det er full rulle hele formiddagen og så fortsetter det utover dagen. Ingen hjelp å få, for om han har seinvakt sier han at han må få sove ut, så da sover han til 10 kanskje. 
Jeg blir helt utslitt av dette. Blir vel bedre når barna er større? Men da er det kanskje aktivitet i helgen? Vi har kun turn en dag i helgen nå, men det er også litt stress.. 
Barna er 1 og 3 år.

Anonymkode: 426b8...5db

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er det her også. Barna er 2,5 og 6 måneder. Jeg står opp med dem hverdag, og helg (minste sover med meg).

Jeg er riktignok i permisjon, men helgene blir jo likedan. Pleier å slå meg sammen med øvrig familie de dagene. Det kan være lettere å være 3 voksne med 5 barn, enn en voksen med to.

Anonymkode: 3d716...813

Skrevet

Hva sier partneren din når du snakker med ham om dette?

Anonymkode: 62f78...69f

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet

Da lager han vel opp middag som dere kan slenge i ovnen i helgen og får tatt klesvasken?

Anonymkode: 02fe4...0c8

• Liker 24
  • Nyttig 8
Skrevet

Her er det jeg som jobber turnus, og det er ikke tvil om at det er en fordel med tanke på mer egentid midt i uka når barna er i barnehage. Jeg sover aldri ut før kveldsvakt, står alltid opp sammen med resten og hjelper til med matpakker og levering i ukedagene. I helgene sover vi ut én dag hver så fremt det er mulig.

Anonymkode: 75637...ca4

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor skal en treåring gå på turn? Er ikke lange dager i barnehage nok? Spesielt når det er snakk om helgejobbing, da bør dere kanskje vurdere å endre litt slik at hverdagen blir lettere for dere.

Anonymkode: 92bbf...a26

• Liker 36
  • Nyttig 8
Skrevet

Dere visste vel at han jobba turnus før dere fikk barn? Hva gjør du om han, gud forby, faller ifra? Dere bør ikke få flere barn ihvertfall når så lite er et problem.

Anonymkode: c7888...630

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvis han tar sin del ellers, så er det vel greit? Det er mange foreldre med ugunstig arbeidstid. Har han fri rett før arbeidshelg, så bør han selvfølgelig ta ukeshandel og helgevask, og tømme skittentøyskurven. Er litt kjedelig å være alene med så små barn i helger, men det blir lettere så fort de blir litt større 🙂

Anonymkode: de1f7...1c0

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han har jo ofte et par dager fri før han skal jobbe, så da slapper jo han maks av i tomt og stille hus. 

Her bør den største fordelen ligge. Han kan gjøre alt i huset klart til din helg med unger. 

Anonymkode: fdd55...a16

• Liker 31
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan tror dere aleneforeldre klarer seg...?

Anonymkode: 53886...948

Det er da enklere å være alene enn å måtte forholde seg til en partner som aktivt velger å være dauvekt og helst drar deg med seg under vann?

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan tror dere aleneforeldre klarer seg...?

Anonymkode: 53886...948

Ikke sant. Jeg er alene 100 % med barna, og jobber turnus. I perioder er det slitsomt, men det går. Har heldigvis en snill mor som passer barna når jeg jobber kveld, natt og helg. Jeg står opp med barna unntatt når jeg jobber natt. 

Anonymkode: a898c...11f

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Plutselig er barna så store at de kan passe seg selv. Dette går bra!

Anonymkode: 97d43...e82

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som en tilværelse der mange ville valgt å jobbe noe redusert mens barna er små, f.eks 80%. 

Anonymkode: 08d97...cf2

• Liker 3
Skrevet

Problemet ditt er ikke at han jobber turnus, men at han melder seg ut og ikke bidrar.

Anonymkode: 193cf...934

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
Skrevet

Jobb redusert. Skal ikke gå utover han at du ikke klarer å få de timene med hvile du trenger.

Anonymkode: abde1...96f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er da enklere å være alene enn å måtte forholde seg til en partner som aktivt velger å være dauvekt og helst drar deg med seg under vann?

Man er ikke dauvekt pga turnusjobbing. Han bidrar med lønn. Alvorlig talt. Skal landet stoppe helt fordi folk ikke klarer kveld og helg med egne barn?

Anonymkode: c7888...630

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi lever livene våre...?

Mannen jobber medleverturnus og er borte 4 døgn. Det går helt fint. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Sorry, men dette handler om forventninger. Min mann jobber turnus der han er 4 uker borte (i utlandet), jeg jobber 100 % og vi har tre barn. Derfor himler jeg med øynene i det skjulte hvis venninner må få slekt på besøk for å klare å være alene med et par barn hvis mannen reiser bort en helg... 

Ja, man blir sliten av å ha små barn. På sikt blir det enklere, de vekker deg ikke klokka 5. MÅ virkelig 3-åringen gå på turn?

Anonymkode: 36ec2...bc1

• Liker 19
  • Nyttig 9
Skrevet

Det er bare å stå i det. Planlegge godt, la husarbeidet ligge litt og tilbringe tid med barna. Min mann jobber nordsjøturnus og jeg er alene med barn i to uker i strekk. 

Anonymkode: 274b8...670

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...