Gå til innhold

Tips til "lettere" dressinger og dipper...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle jeg liker godt er basert på majones og jeg kunne tenkt meg gode alternativ som er litt lettere men omtrent like gode. Trenger dressing til det meste så tar i mot alle tips :) 

Anonymkode: c7543...418

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker godt å lage en tatziki eller hummus, det blir jo mer en tykk saus/tilbehør enn dressing.

Ellers lager jeg som regel viniagrette til salater. Olje-eddik-syre. 

Har du sparret litt med chatGPT. 

Anonymkode: 07845...cb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns Honey mustard er godt. Men det kan bli raskt bli usunt med majones, honning og sennep. Har forsøkt å bytte ut med en dæsj lett majones og tilsatt litt drømmelett i stedet. Syns det smaker godt!

Liker godt holiday dipp. Bruker til salat, oppkuttede grønnsaker. Bruker da drømmelett. 

Drømmelett med litt pesto blandet i 

Drømmelett med litt wasabi, lime og soyasaus. Passer godt til laks, sashimi, poke bowl. 

Litt olivenolje (avgjør passende mengde for deg), en ss vann, urter/krydder/salt/sitron/hvitløk og dryss over salat. 

Drømmelett med hakket sjalottløk og hvitløk passer til kjøtt og grillmat. Men best å la stå noen timer i kjøleskapet så smakene setter seg. 

Sukkerfri ketsjup (selv om det ikke er en "kremet" variant. 

Kan bytte ut smør/majones med ulike tubeoster (lett varianter), philadelfia light, cottage cheese. 

Tzatziki. Kan lages på yoghurt med mindre fett. 

Hummus. Man kan tilsette mindre olivenolje og tahini for å spare kalorier. Kan også tilsette litt most gulrot, søtpotet, rødbete. 

Baba ganoush

Anonymkode: 15cb9...500

• Liker 2
Skrevet

Lettrømme med kvitløk og urter og ei klype søtning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...