AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Skrevet 18 timer siden Hei, Vi har booket selskapslokale til dåp. Lokalet krever minimum 15 personer. Nå har det seg dessverre slik at vi ikke blir mer enn 12 personer. Hvis vi likevel betaler for 15, tror dere at vi får beholde lokalet? For da taper jo ikke utleier på det? Bekymrer meg mye for dette, og er litt nervøs for å kontakte utleier i tilfelle de sier at da må vi finne nytt lokale. Vi ønsker så inderlig gjerne akkurat dette stedet. Anonymkode: 4698d...817
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Skrevet 18 timer siden Betaler dere for 15, så er dere 15. hvorfor skal dere varsle utleier om det? Anonymkode: e68e9...9a5 6 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei, Vi har booket selskapslokale til dåp. Lokalet krever minimum 15 personer. Nå har det seg dessverre slik at vi ikke blir mer enn 12 personer. Hvis vi likevel betaler for 15, tror dere at vi får beholde lokalet? For da taper jo ikke utleier på det? Bekymrer meg mye for dette, og er litt nervøs for å kontakte utleier i tilfelle de sier at da må vi finne nytt lokale. Vi ønsker så inderlig gjerne akkurat dette stedet. Anonymkode: 4698d...817 Helt normalt at man inviterer fler enn antallet som faktisk dukker opp. Noen kan ikke komme pga jobb, noen blir syke, noen har kanskje ikke råd til reise osv. Dere trenger ikke si noe til utleier, skal de stå for mat og drikke kan du gi beskjed et par dager før at det er noe frafall Anonymkode: 1f661...ed7 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Betaler dere for 15, så er dere 15. hvorfor skal dere varsle utleier om det? Anonymkode: e68e9...9a5 Vi må si fra til dem fordi de skal pynte og dekke bordet og servere aperitif, buffet, kaffe og kaker. Jeg ønsker så gjerne en høytidelig ramme, syns det er deprimerende nok at vi blir så få da mannen er enebarn og kun har en far som kan komme. Man blir liksom straffet i alle bauger og kanter. TS Anonymkode: 4698d...817
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Hvordan skulle dem finne ut at dere er mindre enn 15? Hvis dem er der under selvskapte så si at tre stk meldte avbud. Enkelt som det. Så lenge dere betaler for 15 så tviler jeg på at dem bryr seg. Anonymkode: 58f78...9dc 2 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden Jeg hadde sagt vi var 15, betalt for 15 og. Så ble dessverre 3 stk syk den dagen, det kunne ikke dere forutse Anonymkode: ddd9d...571 4
NoaideBiehtar Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden Det vil jeg tro går helt fint. De vet jo at folk plutselig melder avbud. Det er antallet dere betaler for som er viktig. Har du eller mannen noen gode venner du kan invitere i tillegg? Med liten familie er det ekstra fint å inkludere venner i "familiekretsen". 😊 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi må si fra til dem fordi de skal pynte og dekke bordet og servere aperitif, buffet, kaffe og kaker. Jeg ønsker så gjerne en høytidelig ramme, syns det er deprimerende nok at vi blir så få da mannen er enebarn og kun har en far som kan komme. Man blir liksom straffet i alle bauger og kanter. TS Anonymkode: 4698d...817 Book til 15 personer og vips, så ble tre syke. Ikke lag problemer ut av noe som ikke kommer til å bli et problem! Gratulerer med dåpsbarnet ❤️ At mannen din er enebarn er da ikke noe å føle straff for? Er dere ikke flere, så er dere ikke flere. Anonymkode: 58c2b...2d7 5 1
Zurazurafina Skrevet 18 timer siden #9 Skrevet 18 timer siden Er der servering ved bordene så ville jeg gitt beskjed. De regner inntekter etter mat/drikkevarer for 15. men så lenge dere betaler fullt for 15 personer er det jo ikke noe problem. 1
Sniff76 Skrevet 17 timer siden #10 Skrevet 17 timer siden Hvis dere uansett er villige til å betale for 15 personer, kan dere vente til selve dagen med å gi dem beskjed om at dere bare blir 12. Kan si at en familie ble syk. 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi må si fra til dem fordi de skal pynte og dekke bordet og servere aperitif, buffet, kaffe og kaker. Jeg ønsker så gjerne en høytidelig ramme, syns det er deprimerende nok at vi blir så få da mannen er enebarn og kun har en far som kan komme. Man blir liksom straffet i alle bauger og kanter. TS Anonymkode: 4698d...817 La dem pynte til 15, dere har betalt for det. Anonymkode: cc004...230
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Skrevet 17 timer siden Men ikke lyv om sykdom som enkelte foreslår, det er dårlig stil i forbindelse med dåp. Hvis noe bemerkes så si at dere fikk frafall. Anonymkode: cc004...230 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #13 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): La dem pynte til 15, dere har betalt for det. Anonymkode: cc004...230 Vi ønsker ikke at det dekkes på slik at det blir 3 tomme plasser rundt bordet. TS Anonymkode: 4698d...817
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #14 Skrevet 17 timer siden NoaideBiehtar skrev (21 minutter siden): Det vil jeg tro går helt fint. De vet jo at folk plutselig melder avbud. Det er antallet dere betaler for som er viktig. Har du eller mannen noen gode venner du kan invitere i tillegg? Med liten familie er det ekstra fint å inkludere venner i "familiekretsen". 😊 Det er en familie jeg vurderer litt, da vi har hatt en del med dem å gjøre i hverdagen over flere år. Men vi har aldri møttes kun for det sosiale, kun for det praktiske. De kommer til å bli overrasket dersom de blir bedt, og det er egentlig ikke noen god følelse sånn sett. Og jeg er 100 % sikker på at vi ikke blir bedt i familieselskap hos dem, da de har masse familie. TS Anonymkode: 4698d...817
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Skrevet 17 timer siden Jeg blir veldig lettet når jeg leser innlegg fra flere av dere om at det er helt naturlig med frafall. Vi kommer naturligvis til å betale minsteprisen på 15 personer, selv om vi dessverre ikke blir så mange. Det hadde selvfølgelig blitt enda mer høytidelig med litt flere gjester, men det føles ikke greit å be "hvem som helst" bare fordi å fylle opp bordet. Hverken mannen eller jeg er naturlig sosiale vesener med mange nære venner, det er nok derfor slike selskaper føles ekstra sårt. TS Anonymkode: 4698d...817
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi må si fra til dem fordi de skal pynte og dekke bordet og servere aperitif, buffet, kaffe og kaker. Jeg ønsker så gjerne en høytidelig ramme, syns det er deprimerende nok at vi blir så få da mannen er enebarn og kun har en far som kan komme. Man blir liksom straffet i alle bauger og kanter. TS Anonymkode: 4698d...817 Rimelig spesielt å tenke at dere blir straffet for at det er minst 15-regel. Det er kjipt at mannen din har lite familie, jeg skjønner det, men det er ingen her som STRAFFER dere for det altså…. Anonymkode: 70e14...f61 4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Rimelig spesielt å tenke at dere blir straffet for at det er minst 15-regel. Det er kjipt at mannen din har lite familie, jeg skjønner det, men det er ingen her som STRAFFER dere for det altså…. Anonymkode: 70e14...f61 Jeg forstår naturligvis at vi ikke straffes med vilje, og at det handler om at aktørene selvfølgelig må prioritere store selskaper som gir best mulig inntjening. Men man mister 90 % av tilbudene når man er en så liten storfamilie. Det er ikke bare det at det er vanskelig å skape en høytidelig ramme med så få gjester, i tillegg til at dåpsbarnet kommer til å få langt færre gaver. Det er også svært vanskelig å finne egnet lokale, og det er svært vanskelig å finne et sted som tilbyr buffet, da de fleste steder har minimumsgrense på 25. Det er derfor man føles at man straffes i alle bauger og kanter. TS Anonymkode: 4698d...817
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #18 Skrevet 15 timer siden Vi har nettopp hatt dåp i et lokale som krevde minimum 30 mtp mat (egen pris per kuvert i tillegg til betaling for lokalet). Vi var 30, men en del små barn, og hadde nok ikke bestilt mat til flere enn 25 om vi kunne velge. Men vi ville ha lokalet, så da ble det sånn. De brydde seg ikke om hvor mange vi reelt var, så lenge vi betalte for 30. Anonymkode: 6eefe...6a8 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #19 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg forstår naturligvis at vi ikke straffes med vilje, og at det handler om at aktørene selvfølgelig må prioritere store selskaper som gir best mulig inntjening. Men man mister 90 % av tilbudene når man er en så liten storfamilie. Det er ikke bare det at det er vanskelig å skape en høytidelig ramme med så få gjester, i tillegg til at dåpsbarnet kommer til å få langt færre gaver. Det er også svært vanskelig å finne egnet lokale, og det er svært vanskelig å finne et sted som tilbyr buffet, da de fleste steder har minimumsgrense på 25. Det er derfor man føles at man straffes i alle bauger og kanter. TS Anonymkode: 4698d...817 Her må du faktisk ta et lite oppgjør med deg selv, slik at du ikke synes så synd på deg selv fordi dere er usosiale og har liten familie. Dersom det plager deg veldig kan du prøve å få en litt større omgangskrets ved å invitere folk (ikke til dåp, men f,eks invitere en helg). Det er også veldig mulig å lage en høytidelig ramme rundt dåpen selv om man f.eks har dåpen hjemme. Vi har gjort det til våre tre barn. Med fint dekket bord, blomster og dekor så ble det en veldig fin ramme. Du klager til og med på at dåpsbarnet får få gaver. Du kan jo bruke de 10-15.000 kr du sparer ved å ikke ha en stor familie/omgangskrets og bruke de på gaver til barnet. Du blir ikke straffet i alle bauger og kanter. Du gjør et problem av alt som ikke trenger å være et problem. Dersom dere betaler for 15 pers (både for lokalet og for maten) så er det jo likegyldig for festarrangøren. Dere får maten for 15 pers, så har dere litt ekstra mat til overs. Ingen straff. Anonymkode: 05290...066 4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Skrevet 15 timer siden Som flere sier det er helt naturlig med frafall. Så det på begge konfirmasjon her på ungdommen. På eldste var det 4 stk som melte frafall dagen før. Da var jo lokalet alt pyntet og dekt På yngste var der 7 som melte løpet av dagene før pga jobb og sykdom Anonymkode: 9c621...c9c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå