Gå til innhold

Er det virkelig noe å se frem til å bli eldre?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

50 og oppover....Blir bare nedstemt av tanken. Allerede før jeg er 40  virker tin kjedeligere og mer stressete enn i 20-tidlig 30 årene

Anonymkode: 2ce75...443

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

50 og oppover....Blir bare nedstemt av tanken. Allerede før jeg er 40  virker tin kjedeligere og mer stressete enn i 20-tidlig 30 årene

Ting*

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan du ikke bare gjøre det beste ut av det, der du er, framfor å bekymre deg over noe du ikke kan endre?

Årene kommer til å gå, og for alt du vet blir du ikke 50. 

Anonymkode: 054be...ed9

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig Ts, mine beste år var 30 årene..Nå er jeg 40 pluss og synes alt er kjedelig, blir eldre, har forandret meg i varemåten og tankemåten, som om jeg ikke er den samme personen jeg var før.

Anonymkode: 72924...75a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du ikke bare gjøre det beste ut av det, der du er, framfor å bekymre deg over noe du ikke kan endre?

Anonymkode: 054be...ed9

Delvis enig.  Å leve i fremtiden har ingenting for seg, men man kan til en viss grad bestemme hvordan man ønsker at fremtiden skal bli.

Hvis man går inn i noe med negativitet kan man være rimelig sikker på at det vil bli negativt.

Jeg nærmer meg 60 med stormskritt, og jeg har aldri hatt det bedre mentalt sett.
Jeg lever her og nå, men det er mye jeg ser frem til å oppleve :) 

Anonymkode: 81d83...2e5

• Liker 5
Skrevet

Jeg koser meg i 50-årene 🥳

Jeg har en jobb jeg stortrives med.

Jeg har masse gode venner.

Jeg har har aldri hatt så god økonomi som nå.

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes livet ble mindre stressende etter 40.

Jeg er så mye tryggere i meg selv. Jeg prøver ikke å leve opp til andres forventninger lenger. Bryr meg ikke om hva andre måtte mene eller tenke om meg.

Har drømmehuset, en nydelig mann og 3 fantastiske barn og vi nyter nuet og livet sammen ♥️ 

Anonymkode: 5bb29...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Det handler om livet, ikke alderen. Har man folk som er glad i en, venner og familie, god helse og trygg økonomi så ser jeg ingen grunn til at livet skulle bli verre av at man er eldre. Gjør du? I så fall skulle jeg gjerne visst hvorfor. 

Anonymkode: 3db3b...5da

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt det så bra som nå! Er over 50 år. Ville ikke byttet dette med noe. Hadde det personlig supert i 20-årene, tungt i 30-årene, greiere i 40-årene, men rundt 50 så skjedde det noe bra. Jeg snakker ikke om ytre faktorer, men jeg har det mentalt så mye bedre. Mentale helsen er stabil, setter mer pris på ting, tar bedre valg, bedre venner, trener jevnligere og blitt mer sterk og rask, og er rett og slett mye mer tilfreds med livet. Gled deg!!

Anonymkode: b0494...3ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

-Du har bedre økonomi.

-Du har store /  voksne barn som er mer selvstendige.

-Du slipper oppmerksomhet fra menn.

Anonymkode: de9b3...1a8

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser frem til pensjon. Helsemessig går det nedover. 

Anonymkode: f5170...25c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Livet er jo mye hva du gjør det til. Tenker du at det er over med 40 så blir det jo dørgende kjedelig om du setter deg ned i sofaen å gir opp. 

Jeg merker ingen nevneverdig forskjell. Klart kroppen endrer seg, men selve livet syntes bare å bli bedre og bedre for min del. 

Anonymkode: 7484a...50e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

-Du har bedre økonomi.

-Du har store /  voksne barn som er mer selvstendige.

-Du slipper oppmerksomhet fra menn.

Anonymkode: de9b3...1a8

Hvorfor er det å slippe oppmerksomhet fra menn så bra?

• Nyttig 1
Skrevet

Er det noe bedre å ikke bli eldre altså?? 

Jeg ble nettopp 46. Jeg er på vei inn i overgangsalderen. Hormoner og humør flakser. Det er krevende. Jeg syns det er tøft å stå I denne fasen. Hvem skal jeg være nå? Jeg er farmor til en liten gutt, men får snart en 7-åring i hus. Mannen blir 60 og alderen hans gjør seg gjeldende.

Men jeg er glad jeg blir eldre. At jeg får lov å leve. Selv om det vil komme mer fysiske utfordringer. 

• Liker 1
Skrevet

Så lenge kroppen er frisk spiller vel alder ingen rolle. Men år kroppen begynner å streike er det jo ikke noe å se frem til akkurat.

Ser ikke at 50- 60 årene er noe problem akkurat. Synes det er godt å tre noen og femti

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt enig Ts, mine beste år var 30 årene..Nå er jeg 40 pluss og synes alt er kjedelig, blir eldre, har forandret meg i varemåten og tankemåten, som om jeg ikke er den samme personen jeg var før.

Anonymkode: 72924...75a

Man blir liksom mer en del av mengden føler jeg. Ingen bryr seg då mye om deg lenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Man blir liksom mer en del av mengden føler jeg. Ingen bryr seg då mye om deg lenger.

Har ikke jeg erfart. 

Anonymkode: 786b4...c0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 41. Da jeg entret 40-årene var bullshit-filteret mitt fullt, gidder ikke finne meg i ting lengre, spesielt ikke fra menn. Det er befriende herlig å stå støtt i seg selv, ha god selvtillit, kunne si tydelig "nei", og sette skapet der det skal stå. Menn som tidligere har pirket på meg, mansplainet, albuet seg frem eller tråkket på meg som ei dørmatte får nå motstand - og jeg elsker at jeg har testosteron nok til å se dem rett inn i øynene mens jeg hevder min rett. DET synes jeg er fint med å være eldre og å ha mer livserfaring.

Ellers er økonomien digg, barna er store og selvgående og jeg har frihet og overskudd til å realisere meg selv. Har gått inn i ekstremsportenes verden og trives maks! Tenker at om jeg dør nå, så har jeg faktisk levd et fint liv. 

50- og 60- årene kvier jeg meg ikke til. Er mer 70- og 80- årene, hvor kroppen helt tydelig forfaller, jeg gruer meg til. Men når jeg kommer dit, så er det sikkert greit nok. Bedre enn alternativet, as they say.

Anonymkode: 0e0bc...c45

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 52, og er glad jeg har fått lov til å bli så gammel! Håper jeg blir mye eldre og :D.

Livet er vel ikke helt på topp. Ufrivillig singel, men det er likevel mye bedre enn å være i et dårlig forhold. Økonomien er helt ok, men det merkes at man bor alene med snart voksne "barn" (ergo ingen barnetrygd eller noe).

Samtidig: jeg gjør som jeg vil! Har endelig lært å si nei uten et snev av dårlig samvittighet, og jeg stortrives med det! Trener, er med venner, spiser det jeg vil når jeg vil osv osv. Så i mine øyne ville alternativet vært mye verre, og jeg gleder meg over å kunne planlegge ting, turer osv fremover :).

Anonymkode: 31447...a24

Skrevet

Alternativet er jo mye verre. Så lenge helsa holder er jo livet det du gjør det til selv, ingen som sier du må å gjøre tingene du synes er gøy bare fordi du blir eldre.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...