Gå til innhold

Barnehage sier det er bindende oppmøte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed og nå melding fra barnehagen om at det man har meldt inn ang. Fri eller oppmøte i høstferien er bindende. Jeg forstår at jeg ikke kan melde at barnet skal ha fri men så sende barnet likevel, men skal jeg virkelig ikke kunne ta barnet ut en ekstra fridag hvis det plutselig skulle passe?! Uaktuelt for meg å følge den regelen kjenner jeg.

Anonymkode: f6f28...727

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kan du det, hva skal bhg gjøre, kidnappe ungen til bhg? 

Anonymkode: 6fd82...5e9

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
monican94 skrev (2 minutter siden):

De bemanner utifra påmeldte barn, flere ganger melder mange på barna  "Just in case" men har de likevel hjemme, så er de brått flere på jobb enn behovet er.. Tenk LITT på de ansatte... ikke meld på barnet ditt om du kan ha det hjemme.. så kan flere ansatte få fri og det er flere ansatte til å være i bhg når det faktisk er behov... 

Støtter denne her. Du framstår ganske egoistisk TS🤦‍♀️.

• Liker 40
  • Nyttig 8
Skrevet

Bare meld på barnet ditt. Ingen tvang å jobbe i barnehage. Så får du tid deg selv hjemme. 

Anonymkode: 5855e...8cf

• Liker 1
Skrevet
monican94 skrev (16 minutter siden):

De bemanner utifra påmeldte barn, flere ganger melder mange på barna  "Just in case" men har de likevel hjemme, så er de brått flere på jobb enn behovet er.. Tenk LITT på de ansatte... ikke meld på barnet ditt om du kan ha det hjemme.. så kan flere ansatte få fri og det er flere ansatte til å være i bhg når det faktisk er behov... 

Dette trodde jeg alle skjønte. Det er jo ikke på moro de har bindende påmelding.

Er sikkert noen barnehageansatte som har barn hjemme som de kunne tenke seg å være sammen med og/ eller finne på noe med.

Anonymkode: 494fc...ca1

• Liker 18
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette trodde jeg alle skjønte. Det er jo ikke på moro de har bindende påmelding.

Er sikkert noen barnehageansatte som har barn hjemme som de kunne tenke seg å være sammen med og/ eller finne på noe med.

Anonymkode: 494fc...ca1

Tror ikke alle forstår hvordan det er i barnehager , nei…

Jeg har snudd i døra med mine barn når vi har kommet om morgenen og de har vært tydelig underbemannet. Det er vel egentlig det alle foreldre bør begynne å gjøre, og hilse de ansatte å si «skriv avvik» 

Eneste måten å få en endring på. 

Anonymkode: 68fc0...c5a

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Fikk beskjed og nå melding fra barnehagen om at det man har meldt inn ang. Fri eller oppmøte i høstferien er bindende. Jeg forstår at jeg ikke kan melde at barnet skal ha fri men så sende barnet likevel, men skal jeg virkelig ikke kunne ta barnet ut en ekstra fridag hvis det plutselig skulle passe?! Uaktuelt for meg å følge den regelen kjenner jeg.

Anonymkode: f6f28...727

Selvfølgelig kan du ta fri. Men du kan ikke gjøre motsatt, sende barnet ditt om du har satt opp fri.

Jobber selv i barnehage. Jeg skjønner hvert fall at ting kan endre seg. plutselig kommer mormor på langhelg, far får en fridag osv.

Anonymkode: 4247a...52d

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror ikke alle forstår hvordan det er i barnehager , nei…

Jeg har snudd i døra med mine barn når vi har kommet om morgenen og de har vært tydelig underbemannet. Det er vel egentlig det alle foreldre bør begynne å gjøre, og hilse de ansatte å si «skriv avvik» 

Eneste måten å få en endring på. 

Anonymkode: 68fc0...c5a

Åj, ja det burde flere gjøre! Hvor gale har det vært de gangene du har snudd?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åj, ja det burde flere gjøre! Hvor gale har det vært de gangene du har snudd?

Smurt man så er de jo ikke underbemannet. 

Anonymkode: 0762b...f2b

• Liker 1
Skrevet

Sånne som deg, som melder på og ikke sender, gjør at barnehagen går over til mer tvungen ferie. Stengt 2-3 uker midt på sommeren. Stengt jul og påske etc.

Og ødelegger for sånne som oss som jobber turnus, uansett om det er helligdag eller ikke, og som ikke har familie i nærheten til å hjelpe. Der avspaseringsdagene/feriene våre må gå til å være hjemme med barna (en voksen av ganga), som igjen gjør at de "ordentlige" ferien, ikke kan brukes sammen som en hel familie

• Liker 22
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Er småbarnsmødre den mest egosentriske gruppa av voksne individer her til lands?

Anonymkode: 1769f...29d

• Liker 27
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Vet du om du kan få fri? Ville jeg sagt fra tidlig. Jeg skjønner bhg her, du har ikke tenkt at ansatte i bhg også har barn feks i skolen og kunne tenke seg en dag fri i høstferien. Selv har jeg tatt meg to dager fri fra jobben, da tok jeg to dager fri fra bhg på minsten også. Jeg skjønner bhg veldig gått her, dette er et stort problem både i sfo og bhg barna blir meldt på og så er det overraskende mange som tar fri. Da kunne noen ansatte fått fri som ikke får det pga dem tror dem må dekke opp. 

Anonymkode: f9827...379

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal begynne og tenke på andre enn deg selv og din familie TS? Du er egoistisk. Lær deg å planlegge bedre.

Anonymkode: eb21d...b08

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er mange foreldre som melder at barna tar fri og så sender de barna i barnehagen fordi barna kjeder seg hjemme. Det samme skjer også på SFO. Veldig irriterende når foreldre gjør dette. Enten har ungen fri eller så har den ikke fri. Selvfølgelig er alle barna velkommen i barnehagen, men prøv å respektere ordningen vi har sånn at vi også kan ha litt fri med våres barn. 

Anonymkode: bb819...44c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen trenger å vite hvor mange barn som kommer slik at ansatte også kan få fri. Flere påmeldte barn enn de som faktisk møter opp fører til at ansatte ikke får invilget fri når de tydelig kunne.

Det er viktig å tenke på andre enn kun seg selv og respektere at barnehage ansatte også har et liv utenfor jobben.

Anonymkode: d9de0...866

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo for å vite hvor mange barn som kommer i forhold til ansatte.

Flere og flere kommuner har faktisk startet med ferie likt som skolene fordi de har ikke nok ansatte i forhold til at alle ska kunne ta ut feriene. Ved at folk faktisk sier i fra har mye å si. Ved eks at halvparten sier fri så kansje 1 til 2 ansatte kan ta ferie de har innestående,men hvis eks da foreldre allikevel kommer å leverer blir det galt med bemanning. Og så har en motsatt alle uten om 1 skriver de kommer og alle ansatte må da være på jobb og når uka kommer er det kun 3 barn der. Altså da er de for mange i forhold til det som trengtes.

Bedriften jeg jobbet i hadde slik at de med småbarn kunne jobbe q5 min ekstra morgen og efta og dermed ha fri med skole ferie. Så våres barn var ikke i barnehagen i skoleferier og inneklemt dager. Så det var utrolig godt for dem, og vi som familie kunne kose oss med andre ting

Anonymkode: edcf8...87d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet så forstår jeg at man ønsker å gi barnet fri når man selv har fri - men jeg forstår også barnehagen. Plutselig så står de der med flere ansatte enn nødvendig fordi mange barn brått fikk en fridag. Melder jeg min på oppmøte i barnehage i ferier, så sender jeg henne dit selv om jeg har fri, da får hun evt bare en kortere dag. Sjelden hun plutselig får fri, for jeg synes det har med respekt overfor barnehagen å gjøre også, også mener jeg at barna har godt av å lære seg tidlig at hverdagen består av barnehage/skole/jobb :) fridagene mine bruker jeg uansett fornuftig, jeg gjør masse hjemme som jeg ellers sliter med å gjøre. 

Anonymkode: a64b5...dcb

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...