Gå til innhold

Menn som helst vil snakke om seg selv…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått match og chatter med en mann.
Han er tilsynelatende en oppegående mann med store barn, utdanning, jobb, hus og bil. 

Men hva er greia? Han stiller lite spørsmål, men svarer gjerne på spørsmål jeg stiller. 🤷🏽‍♀️

Så , naturlig nok, føler jeg interessen er laber fra den kanten… Jeg kan spørre hva han skal i helgen og han forteller villig vekk.
Så blir tråden helt stille…og han spør ikke meg tilbake. 
Har innsett at han nok chatter med andre eller ikke likte meg noe særlig, men seriøst…da er det bedre å si ifra at vi to nok ikke er den beste matchen? Jeg vil i alle fall ikke være sammen med en mann som kun vil snakke og fortelle om seg selv!

Anonymkode: 69fdb...1e3

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er dessverre en av mange menn som bare er ute etter bekreftelse. Fint at du gjennomskuet han såpass tidlig.

Anonymkode: 0ab52...f4f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er dessverre en av mange menn som bare er ute etter bekreftelse. Fint at du gjennomskuet han såpass tidlig.

Anonymkode: 0ab52...f4f

Er ikke egentlig kvinner generelt verre enn menn på dette området? :) 

Anonymkode: 2f322...5b8

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han er tilsynelatende en oppegående mann med store barn, utdanning, jobb, hus og bil. 

Men hva er greia? Han stiller lite spørsmål, men svarer gjerne på spørsmål jeg stiller. 🤷🏽‍♀️

Så , naturlig nok, føler jeg interessen er laber fra den kanten… Jeg kan spørre hva han skal i helgen og han forteller villig vekk.
Har innsett at han nok chatter med andre eller ikke likte meg noe særlig, men seriøst…da er det bedre å si ifra at vi to nok ikke er den beste matchen? Jeg vil i alle fall ikke være sammen med en mann som kun vil snakke og fortelle om seg selv!

Rødt flagg dårlig erfaringer med de typene der🙄

Anonymkode: f8852...873

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg tipper han er en av dem som blir oppriktig overrasket og vonbroten når du kutter kontakten, for han mener at dere har hatt sååå gode samtaler...

Da jeg drev med den typen dating opplevde jeg det mange ganger. Like tåpelig hver eneste gang. Jeg forsøkte forklare et par ganger hvorfor jeg avsluttet kontakten, men det var nytteløst. De mente kommunikasjonen hadde gått begge deler og at jeg hadde tatt mye plass i samtalene.

Noen synes å ha puttet superlim i navlen før de stakk eget hode inn der.

Bare å avslutte uten å lage noe drama ut av det, Ts, for dere to er ikke kompatible når det kommer til kommunikasjon og interesse. 

Anonymkode: fa8ec...727

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Man skjønner hvorfor dating som mann er et helvete for tiden, ja....

Anonymkode: 96161...937

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man skjønner hvorfor dating som mann er et helvete for tiden, ja....

Hvorfor det?

Det er virkelig ikke for mye å forvente at den man skriver med også viser interesse for deg, viser at han eller hun har lest det du selv har skrevet om deg og ditt liv, viser at den er interessert i å bli mer kjent med deg.

Å fortelle om seg selv er helt klart en del av dette, da åpenhet er viktig. 

Men gjensidighet, det å vise oppriktig interesse, lytte, se hva som skrives og respondere på det - alt dette viser sosial intelligens og evne til god kommunikasjon. Konstant enetale om seg selv er ikke en gang i nærheten av å vise det.

Noen ganger går en samtale mer fra den ene til den andre. Men den må likevel ha en viss form for balanse. 

Hvis man som mann - eller kvinne - helt i begynnelsen av et bekjentskap aldri snakker med den andre, bare om seg selv, så får man kanskje fortalt noe om seg selv, men man viser lite eller ingen interesse for den andre, tvert imot gir man inntrykk av å være veldig selvsentrert, og det er lite attraktivt i en ny potensiell partner.

En samtale må flyte, den må være gjensidig, begge må kunne bidra både med å snakke og å lytte, begge må reflektere, vise at de er aktivt med i samtalen og viser oppriktig interesse ut fra det den andre deler.

Jeg har noen kompiser som har opplevd det samme som Ts forteller om, og det samme som jeg har opplevd selv. Så dette har ikke med kjønn å gjøre, det har med person å gjøre. Jeg har også en kompis som er helt elendig på nettdating, for han blir slik som han som Ts forteller om. Men når man møter ham i virkeligheten, da fungerer han helt normalt og er da en god lytter og viser oppriktig interesse for de han snakker med. Men han får en eller annen merkelig sperre på nett, og da blir han helt ensporet i sin iver etter å gjøre et godt inntrykk. Han kuttet ut nettdating, for han forstod at han hadde langt bedre sjanser ved å møte noen i det virkelige liv. 

Uansett tror jeg de aller fleste har veldig godt av å kutte helt ut datingsider- og apper! De er ikke laget for at folk skal finne varige partnere! 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor det?

Det er virkelig ikke for mye å forvente at den man skriver med også viser interesse for deg, viser at han eller hun har lest det du selv har skrevet om deg og ditt liv, viser at den er interessert i å bli mer kjent med deg.

Å fortelle om seg selv er helt klart en del av dette, da åpenhet er viktig. 

Men gjensidighet, det å vise oppriktig interesse, lytte, se hva som skrives og respondere på det - alt dette viser sosial intelligens og evne til god kommunikasjon. Konstant enetale om seg selv er ikke en gang i nærheten av å vise det.

Noen ganger går en samtale mer fra den ene til den andre. Men den må likevel ha en viss form for balanse. 

Hvis man som mann - eller kvinne - helt i begynnelsen av et bekjentskap aldri snakker med den andre, bare om seg selv, så får man kanskje fortalt noe om seg selv, men man viser lite eller ingen interesse for den andre, tvert imot gir man inntrykk av å være veldig selvsentrert, og det er lite attraktivt i en ny potensiell partner.

En samtale må flyte, den må være gjensidig, begge må kunne bidra både med å snakke og å lytte, begge må reflektere, vise at de er aktivt med i samtalen og viser oppriktig interesse ut fra det den andre deler.

Jeg har noen kompiser som har opplevd det samme som Ts forteller om, og det samme som jeg har opplevd selv. Så dette har ikke med kjønn å gjøre, det har med person å gjøre. Jeg har også en kompis som er helt elendig på nettdating, for han blir slik som han som Ts forteller om. Men når man møter ham i virkeligheten, da fungerer han helt normalt og er da en god lytter og viser oppriktig interesse for de han snakker med. Men han får en eller annen merkelig sperre på nett, og da blir han helt ensporet i sin iver etter å gjøre et godt inntrykk. Han kuttet ut nettdating, for han forstod at han hadde langt bedre sjanser ved å møte noen i det virkelige liv. 

Uansett tror jeg de aller fleste har veldig godt av å kutte helt ut datingsider- og apper! De er ikke laget for at folk skal finne varige partnere! 

Og poenget mitt ble understreket.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg tipper han er en av dem som blir oppriktig overrasket og vonbroten når du kutter kontakten, for han mener at dere har hatt sååå gode samtaler...

Da jeg drev med den typen dating opplevde jeg det mange ganger. Like tåpelig hver eneste gang. Jeg forsøkte forklare et par ganger hvorfor jeg avsluttet kontakten, men det var nytteløst. De mente kommunikasjonen hadde gått begge deler og at jeg hadde tatt mye plass i samtalene.

Noen synes å ha puttet superlim i navlen før de stakk eget hode inn der.

Bare å avslutte uten å lage noe drama ut av det, Ts, for dere to er ikke kompatible når det kommer til kommunikasjon og interesse. 

Fint at du er ærlig.

Kjenner meg igjen.

Intervjuer folk i det uendelige.

Når jeg slutter å stille spørsmål så kommer et «dua», gjerne ett døgn senere. 

Når jeg avslutter samtalen ved å fortelle at jeg tror vi er en dårlig match - så blir de kjempesure. 
De skjønner ikke hvordan jeg kan si det etter så kort tid.

Da kommer personangrepene fort.

Går fra å «drømmedama» til «hulder» veldig fort 🤣

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du understreket i hvert fall ts, mitt og andres poeng.

F.eks. unnlot du å svare på spørsmål, så gjensidig kommunikasjon.

Mener du virkelig at det er for mye å forvente at begge to, som møtes på et nettforum for potensielt å finne en partner, skal kommunisere gjensidig?

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (6 minutter siden):

Fint at du er ærlig.

Kjenner meg igjen.

Intervjuer folk i det uendelige.

Når jeg slutter å stille spørsmål så kommer et «dua», gjerne ett døgn senere. 

Når jeg avslutter samtalen ved å fortelle at jeg tror vi er en dårlig match - så blir de kjempesure. 
De skjønner ikke hvordan jeg kan si det etter så kort tid.

Da kommer personangrepene fort.

Går fra å «drømmedama» til «hulder» veldig fort 🤣

Det er merkelig det der. Jeg var veldig tålmodig til å begynne med da jeg holdt på med nettdating. Men når det over dager kunne være så ensidig, så er det jo tydelig at den andre ikke har interesse av å bli kjent med meg. Jeg så at hvis jeg ga dem denne tiden, og de plutselig kom med spørsmål, så var det som regel også da bare seksuelle spørsmål. Gjerne uten å ha forsøkt å bli kjent med meg overhodet. Om jeg da ikke var gira, så var det ikke måte på hvor ufin jeg var. 

Den nettdatingen er virkelig ikke bare, den virker mer enn annet å polarisere kjønnene.

Jeg hoppet av og forsøker heller å finne en i det virkelige liv. Har ikke gitt en kjærest enda, men har i hvert fall fått flere vennskap på veien, og det var mer enn jeg gjorde via dateappene. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er merkelig det der. Jeg var veldig tålmodig til å begynne med da jeg holdt på med nettdating. Men når det over dager kunne være så ensidig, så er det jo tydelig at den andre ikke har interesse av å bli kjent med meg. Jeg så at hvis jeg ga dem denne tiden, og de plutselig kom med spørsmål, så var det som regel også da bare seksuelle spørsmål. Gjerne uten å ha forsøkt å bli kjent med meg overhodet. Om jeg da ikke var gira, så var det ikke måte på hvor ufin jeg var. 

Den nettdatingen er virkelig ikke bare, den virker mer enn annet å polarisere kjønnene.

Jeg hoppet av og forsøker heller å finne en i det virkelige liv. Har ikke gitt en kjærest enda, men har i hvert fall fått flere vennskap på veien, og det var mer enn jeg gjorde via dateappene. 

Uff. 
Det verste er at det er så ekstremt mange av dem.

Og mange avslutter alle forsøk på samtale med et «Tja…si d.»

Var på date med en mann som stilte meg étt eneste spørsmål i løpet av hele kvelden.
«Hvor klarte du å finne parkering?»

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han har vel mye å fortelle om, er optatt i helga og kan derfor ikke bli med på hva enn du har planlagt. Det han har planlagt er vel ikke av interesse for deg ellers kanskje du kunne blitt med?

Hvilke planer hadde du?

AnonymBruker
Skrevet

De fleste damene jeg matcher med oppfører seg på akkurat den måten TS beskriver. Så tipper at om han hadde stilt spørsmål så hadde problemstillingen blitt nøyaktig motsatt. 

Anonymkode: 0f080...acc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er da ikke andres feil at dine sosiale ferdigheter er inadekvate?

Anonymkode: 5d8d6...c91

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (4 timer siden):

Han har vel mye å fortelle om, er optatt i helga og kan derfor ikke bli med på hva enn du har planlagt. Det han har planlagt er vel ikke av interesse for deg ellers kanskje du kunne blitt med?

Hvilke planer hadde du?

😉

Rakk aldri å snakke om planer…han var heller ikke interessert i hva jeg skulle. Når jeg sa «god natt, sov godt», svarte han dagen etter: «takk, jeg sov godt». 😂 Han var nok prinsen av et eller annet, tror jeg. 😉

Ts

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De fleste damene jeg matcher med oppfører seg på akkurat den måten TS beskriver. Så tipper at om han hadde stilt spørsmål så hadde problemstillingen blitt nøyaktig motsatt. 

Hva mener du? At jeg ikke hadde svart ham? Det er i så tilfelle trist om en samtale alltid foregår slik?

Jeg har bedre, lengre, morsommere og mer interresante samtaler på Wordfeud…uten at det er sjekkesamtaler. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva mener du? At jeg ikke hadde svart ham? Det er i så tilfelle trist om en samtale alltid foregår slik?

Jeg har bedre, lengre, morsommere og mer interresante samtaler på Wordfeud…uten at det er sjekkesamtaler. 

Ja. Og ja, det er trist. Men det er veldig vanlig at damer trekker seg tilbake og blir ordknappe så fort det er noe interesse på gang. Jeg sier ikke dette for å syte. Jeg har gjennom mitt voksne liv hatt "hell" med damer.

Men det er mye lettere å snakke med damer når det ikke er romantisk interesse på gang. Da er de veldig hyggelige. Så fort det er dating i lufta så svarer de med enstavelsesord. Og på chat gjerne noen timer senere.  På Tinder er de helt håpløse. Når man er i dating eller forhold, så går skravla igjen. 🤷 Dvs noen fortsetter i samme stil da også, men de blir det slutt med. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal man vise interresse for hverandre, men jeg skjønner ikke greien med at man ikke kan snakke om seg selv 

Om man bare skal snakke om den andre så er det ingenting å snakke om.

Eller er det sånn at det bare er mannen som skal bli kjent med kvinnen? 

Anonymkode: dd2bd...75b

AnonymBruker
Skrevet

Du er totalt uinteressant i hans øyne. 

Anonymkode: 21d52...99b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...