AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:16 #1 Skrevet søndag kl. 22:16 Min samboer og meg skal gifte oss. Han har vært gift før, og viet på rådhuset for over tjue år siden her vi bor. Vi bor på et lite sted. Saken er at jeg ønsker enkel vielse og bryllup. Kunne holdt med å underskrive på ett papir og that’s it. Det er en flott kirke her, men vet ikke om kirker har korte superenkle vielser som typ rådhuset. Føler meg veldig vanskelig fordi jeg ikke vil bli viet på samme plass som han ble viet sist. Jeg har ikke lyst at de samme minnene skal vekkes. Noen som har erfaring her eller tanker om dette? Anonymkode: 71a29...389
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:18 #2 Skrevet søndag kl. 22:18 Ring humanetiske. De reiser rundt og vier. Anonymkode: ae01a...dd6 7 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:25 #3 Skrevet søndag kl. 22:25 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min samboer og meg skal gifte oss. Han har vært gift før, og viet på rådhuset for over tjue år siden her vi bor. Vi bor på et lite sted. Saken er at jeg ønsker enkel vielse og bryllup. Kunne holdt med å underskrive på ett papir og that’s it. Det er en flott kirke her, men vet ikke om kirker har korte superenkle vielser som typ rådhuset. Føler meg veldig vanskelig fordi jeg ikke vil bli viet på samme plass som han ble viet sist. Jeg har ikke lyst at de samme minnene skal vekkes. Noen som har erfaring her eller tanker om dette? Anonymkode: 71a29...389 Er vel begrenset hvor mye «minner som vil bli vekket» ? Mannen hadde kanskje lite å gjøre med bryllupsplanleggingen, på tyve år har det sikkert blitt pusset opp, inventar og personell utbyttet. Jeg antar at han ble skilt av en grunn, og at han neppe vil glemme at han har vært gift en gang tidligere, uansett hvor dere måtte legge bryllupet. Finnes sikkert en hel del muligheter, men hvis rådhuset er mest praktisk så hadde jeg forsøkt å fokusere på andre ting. Anonymkode: 248df...36f 6
AnonymBruker Skrevet i går, 05:51 #4 Skrevet i går, 05:51 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min samboer og meg skal gifte oss. Han har vært gift før, og viet på rådhuset for over tjue år siden her vi bor. Vi bor på et lite sted. Saken er at jeg ønsker enkel vielse og bryllup. Kunne holdt med å underskrive på ett papir og that’s it. Det er en flott kirke her, men vet ikke om kirker har korte superenkle vielser som typ rådhuset. Føler meg veldig vanskelig fordi jeg ikke vil bli viet på samme plass som han ble viet sist. Jeg har ikke lyst at de samme minnene skal vekkes. Noen som har erfaring her eller tanker om dette? Anonymkode: 71a29...389 Hva tror du selv, etter tjue år og nesten et liv senere? Minner er noe som sitter i huet, ikke på steder. Vil han tenke på tidligere koner, gjør han det uansett om dere gifter dere på samme sted. Tror neppe han kommer til å ønske ekskona der i stedet for deg. Lag et nytt minne du, fra samme sted. Anonymkode: 194d0...bfb 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:56 #5 Skrevet i går, 05:56 Dere kan vie dere hvor dere vil. Her reiser ordføreren rundt og vier folk. Så man må ikke ta det på samme plassen sånn sett. Presten å kan du ha hvor som helst. Må ikke ta det i kirken. Dere kan ta det i hagen. Og ja. Man kan ta det enkelt som mulig. Undersøk litt før du trekker konklusjoner med at det blir det samme som sist for mannen din. Anonymkode: 43a69...fb2
CrazyCatLady2500 Skrevet i går, 05:56 #6 Skrevet i går, 05:56 Joda, kirka ordner diskrete, kjappe bryllup de og! 3 1
Kålrota Skrevet i går, 05:57 #7 Skrevet i går, 05:57 Dette hadde jeg ikke ofret en tanke. Et slikt vielsessted er jo ofte ikke veldig personlig, det hadde vært rarere å ha festen samme sted. Uansett er det jo deg han nå skal gifte seg med, så han har naturlig nok fokus på det. Jeg ville lagt bort tanker om «forrige gang» først som sist. Ved humanistisk vielse kan dere velge sted, form og innhold selv. Kanskje det er en bedre løsning?
Hulderen Skrevet i går, 07:27 #8 Skrevet i går, 07:27 Det går helt fint å avtale å bare gifte seg på et prestekontor, uten hele liturgien i en kirke. 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:34 #9 Skrevet i går, 07:34 https://www.human.no/seremonier/humanistisk-bryllup/alt-du-trenger-a-vite-om-humanistisk-bryllup Anonymkode: f0645...b1d
AnonymBruker Skrevet i går, 07:34 #10 Skrevet i går, 07:34 Det går helt fint å ha vielse i kirken uten noe stort kirkebryllup. Det trenger ikke være andre enn deg, din kjære og forloverne på en helt vanlig onsdag formiddag. Anonymkode: c990c...cfe 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:35 #11 Skrevet i går, 07:35 Min datter giftet seg i hagen til presten, med forlovere til stede. Det kan gjøres enkelt, om det er det du ønsker. Anonymkode: 654ce...0a4 3
AnonymBruker Skrevet i går, 07:36 #12 Skrevet i går, 07:36 Dere må ikke vies i kommunen dere bor eventuelt, bare betale litt sannsynligvis. Anonymkode: 30cc0...821
AnonymBruker Skrevet i går, 07:40 #13 Skrevet i går, 07:40 Har en av dere tilknytning et annet sted, så kan dere reise dit og gjøre det, feks? Sånn forøvrig hadde jeg ikke tenkt over det i utgangspunktet, over 20 år siden han giftet seg sist? Det spiller virkelig ingen rolle. Men er det viktig for deg, så finnes det mange andre muligheter! Anonymkode: 9d5f0...640
AnonymBruker Skrevet i går, 07:53 #14 Skrevet i går, 07:53 Jeg forstår deg❤️ Anonymkode: 58c79...321 1 1
petterm Skrevet i går, 08:00 #15 Skrevet i går, 08:00 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Min samboer og meg skal gifte oss. Han har vært gift før, og viet på rådhuset for over tjue år siden her vi bor. Vi bor på et lite sted. Saken er at jeg ønsker enkel vielse og bryllup. Kunne holdt med å underskrive på ett papir og that’s it. Det er en flott kirke her, men vet ikke om kirker har korte superenkle vielser som typ rådhuset. Føler meg veldig vanskelig fordi jeg ikke vil bli viet på samme plass som han ble viet sist. Jeg har ikke lyst at de samme minnene skal vekkes. Noen som har erfaring her eller tanker om dette? Anonymkode: 71a29...389 Kommunen tilbyr garantert å holde seremonien andre steder enn i rådhuset! Ring og snakk med de.
MiominMio Skrevet i går, 08:06 #16 Skrevet i går, 08:06 Kirken klarer tilpasse seg til små forhold de også om man ønsker kristen vielse. Send en melding eller ring det lokale kirkekontoret og de pleier å være ganske fleksible.
AnonymBruker Skrevet i går, 08:12 #17 Skrevet i går, 08:12 Ja litt sånn. Kjente presten fra før. Lettvint. Anonymkode: 3e96f...dc9
AnonymBruker Skrevet i går, 08:12 #18 Skrevet i går, 08:12 Dere må jo ikke ha vielsen i rådhuset. Flere her jeg bor velger andre steder. Langs fjorden, på en fjelltopp osv. Steder paret trives eller har gode minner Anonymkode: c9b2c...a52
k4ren Skrevet i går, 08:20 #19 Skrevet i går, 08:20 Hadde ikke jeg likt, veldig lite romantisk! Finnes mange andre plasser å dra og gifte seg!
BobbySocks Skrevet i går, 08:22 #20 Skrevet i går, 08:22 Kirka kjører jo også superkorte vielser. Bare snakk med presten. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå