AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:56 #1 Skrevet søndag kl. 21:56 lang historie.. men meg og samboeren min har et barn sammen på 2 år. Vi hadde egentlig blitt enig om at vi ikke lenger skulle forbli kjærester, men på grunn av økonomiske problemstillinger så har vi ikke valgt å selge huset/flytte fra hverandre enda. Vi har likevel bodd som «romkamerater» i hver vår etasje etter barnet har lagt seg men fungert som en familie når barnet har vært tilstede. Dette har funket greit nok. Meg og samboeren har flere felles venner, vi deler mye av samme nettverk, så av den grunn var vi på samme fest for kort tid tilbake. Begge ble litt beruset, og det ene førte til det andre, så vi lå sammen. Men var veldig enig dagen etter om at det ikke burde ha skjedd ettersom vi ikke lenger har slike følelser for hverandre/ser for oss en fremtid hvor vi to er sammen. Problemet nå, er at jeg er gravid, jeg gikk på P-piller så her snakker man "’maks uflaks".. jeg er veldig usikker hva jeg vil nå. Føler allerede det er litt kaotisk med tanke på at vi ikke har landet på hvordan ting blir fremover mtp bo situasjonen. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Jeg føler meg skikkelig dum som har havnet i en sånn her situasjon, og aner ikke hva jeg skal gjøre videre. Anonymkode: 13437...b7b 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:01 #2 Skrevet søndag kl. 22:01 Dere skal vel uansett ha delt omsorg, så om det er for et eller to barn er vel kanskje ikke så farlig. Ville tenkt mer på om jeg faktisk vil ha et barn til. Hvis jeg ville ha barnet ville jeg beholdt det. Anonymkode: aceb6...a45 15 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:02 #3 Skrevet søndag kl. 22:02 Snakk med Amathea💗. Og for all del IKKE sluk rått det folk kommer til å skrive her om at du må ta abort fordi atte. Det er ditt valg og bare du som kan vite hva som blir rett, men Amathea kan hjelpe deg ved å snakke om det. Anonymkode: 08ff2...3c7 6 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:10 #4 Skrevet søndag kl. 22:10 Jeg ville beholdt, det er praktisk å ha to barn med samme far. Kanskje du aldri finner en ny mann og får flere barn. Anonymkode: 6a357...77d 8 3 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:16 #5 Skrevet søndag kl. 22:16 Med dårlig økonomi i tillegg, hadde jeg tatt abort Anonymkode: 9f0b2...1ca 3 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:20 #6 Skrevet søndag kl. 22:20 Har du lyst til å ha en treåring og en baby alene mye av tiden? Anonymkode: 9147d...497 3 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:27 #7 Skrevet søndag kl. 22:27 Gi barnet ditt helsøsken. Kanskje dere kan finne tilbake til hverandre. Anonymkode: 3dd8f...ba9 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:26 #8 Skrevet søndag kl. 23:26 Snakk sammen med barnefaren/din eksmann og finn ut hva du/ dere ønsker. Anonymkode: 9de7d...816 1 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:44 #9 Skrevet søndag kl. 23:44 Jeg ville beholdt barnet og fått samboer med på å gjøre et oppriktig og inderlig forsøk på å se om dere kan finne tilbake til det forholdet dere en gang hadde og få et sterkere forhold i dag. Det var en grunn til at dere ble sammen, flyttet sammen og fikk barn sammen. Det kan være verdt å gjøre jobben for å finne sammen igjen. Anonymkode: f0bd1...e39 6 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:55 #10 Skrevet søndag kl. 23:55 Jeg hadde beholdt. Hadde vært uaktuelt for meg å få flere barn med forskjellige fedre. Ensomt for barna også, når de da skilles for å reise til far… Men altså, dere har et barn på 2 år og skal gå fra hverandre? Det virker ikke som det er en veldig god grunn ut fra innlegget ditt… Har dere virkelig jobbet med det her? Veldig mange går fra hverandre når barna er små, men husk at det er unntakstilstand. Det ER slitsomt og tøft i den perioden. Nattevåk, sykdom, hormoner, man skal finne ut hvordan man er som foreldre, hvem er «jeg» nå osv. Jeg hadde hvertfall ikke gitt opp for tidlig. Søk hjelp, gå i parterapi. Finn ut av ting. Dere går jo tydeligvis på samme fest, og omgås hver dag. Høres ikke ut som dere hater hverandre akkurat… Anonymkode: 7d387...04e 5 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:53 #11 Skrevet mandag kl. 07:53 Hadde beholdt, helsøsken og samme far. 1 far å forholde seg til Godt for barna å ha hverandre. Ensomt alene! Men, økonomi og hva du klarer er jo selvsagt noe å tenke på. Hva med å snakke sammen? Om det går! Eller ta en tur til legen/helsesøster/amatehea og få råd og veiledning. Ikke gjør noe du vil angre på senere. Kun du vet hva du klarer og vil no. Du skal høre på deg selv, ikke hva vi eller andre mener og tenker! Anonymkode: 324fc...db6 2
Perfume Skrevet mandag kl. 07:58 #12 Skrevet mandag kl. 07:58 Jeg hadde perosnlig ikke beholdt, da det skaper mer "jobb" for begge. Dere skulle ikke være sammen mer og du gikk på p-piller, ergo var ikke ønsket om enda et barn der. Være høygravid under flytting? Dobbelt bidrag for far, dobbel jobb for mor? Men det er meg. Dersom du føler dette riktig og ønsker søsken til ditt barn, go for it! Snakk med eksen. Føl på det... 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:02 #13 Skrevet mandag kl. 08:02 Jeg har ett barn på 2. Jeg hadde beholdt selv om vi planla å flytte fra hverandre slik at småen fikk et helsøsken og fordi jeg ønsket meg minst to barn. Å ha to barn sammen kan ikke være mye verre enn å ha ett. Tiden etter fødsel klarer du hvis du må. Det er en kort sesong. Det viktigste for at du og dine barn får et godt liv nå blir at dere får til et godt samarbeid om barna. Masse lykke til, dette kan du få til uansett hva du velger☺️ Anonymkode: d6ec1...acc 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:05 #14 Skrevet mandag kl. 08:05 Jeg hadde beholdt. Ville ha to barn, og en barnefar. Det har jeg også. Og ser hvor mye barna mine betyr for hverandre. 3 år mellom, og de går godt med hverandres venner.De har nå blitt 18 og 21 år. Stiller opp for hverandre, og tar den andre i forsvar hvis det er noe som skjer❤️ Det betyr alt. Anonymkode: 65396...df1 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:09 #15 Skrevet mandag kl. 08:09 Når man allerede er i en vanskelig situasjon, går man ikke med åpne øyne inn for å gjøre det enda vanskeligere vel? Jo, man kan angre på barn. De som sier annet, vet ikke hva de snakker om! Anonymkode: 07377...8e5 2 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:15 #16 Skrevet mandag kl. 08:15 Som man ligger reder man.. vent nei... Som man reder ligger man. Anonymkode: f155e...bf5 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:19 #17 Skrevet mandag kl. 08:19 For meg hadde dette vært en soleklar abort. Ikke noe å lure på, engang. Dere har nok ting som skjer i livet allerede, om dere ikke skal komplisere det ekstra mye, økonomisk og følesesmessig, ved å bringe en baby inn i det hele. Anonymkode: 37e58...c40 1 4
k4ren Skrevet mandag kl. 08:24 #18 Skrevet mandag kl. 08:24 Når dere finner ut det er en god ide å ligge med hverandre, er det kanskje følelser der og verdt å jobbe litt for å redde forholdet? Småbarnsfasen er tung og mange går fra hverandre, men kan hende det bedrer seg på sikt? 4 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:18 #19 Skrevet mandag kl. 09:18 Hadde satset på 2 helsøsken og gjort meg ferdig med barn, men det er det jeg ville gjort. Hva du ønsker å gjøre må du kjenne selv. Økonomi? Jobb? Alder? Samarbeid? Det er mange ting som er relevant her. Anonymkode: a13f7...4ac 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:18 #20 Skrevet mandag kl. 11:18 Økonomisk har vi råd til enda et barn. Jeg er 25 år, og han er 7 år eldre enn meg. Jeg hadde en veldig traumatisk fødsel med første, samtidig som jeg var sengeliggende siste del av svangerskapet, som gjør at jeg sliter litt med å forstå hvordan jeg skulle klart det «alene». Dersom vi flytter fra hverandre, og jeg blir alene meste parten av tiden, jeg er også redd hvordan det vil påvirke barnet vi allerede har. Begge er i jobb, men han jobber offshore så jeg er i utgangspunktet mye alene og vil jo bli sittende med meste parten av ansvaret alene. Men takk for råd og svar! Er naturligvis noe å tenke over, jeg ser også fordelene med at barnet vi har får helsøsken og jeg kan si meg ferdig etter to barn. Anonymkode: 13437...b7b 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå