AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:01 #1 Skrevet søndag kl. 21:01 Jeg er bortadoptert som nyfødt, og min biologiske mor døde i fjor høst. Jeg hadde kontakt med henne på telefon, og møtte henne noen ganger, men vi hadde ikke mye kontakt. Jeg er også venner med noe slekt på facebook som jeg ikke kjenner, som denne tanten som nå plutselig sender melding og ber om telefonnummer, uten noen innledning. Jeg har skjult innleggene hennes i feeden min fra før, fordi i årevis var det kun en masse sippete memes om mødre, hvor fantastiske de var og hvor mye man savnet dem og måtte sette pris på dem mens de levde. Dette er altså en over 70 år gamme dame som fortsatt poster om at hun savner moren sin som døde for mange herrens år siden. Min biologiske mor har knapt nevnt moren deres, bare sånn til kontrast. I forbindelse med at moren min døde for ca ett år siden, så snakket jeg med min halvsøster. Hun fortalte at denne tanten hadde visst ikke vært så snill med min mor, og min mor ville absolutt ikke snakke med henne mens hun var syk og senere døende. Min søster likte henne heller ikke. Jeg sjekket feeden hennes nå, og hun poster fortsatt "De som fortsatt har moren sin vet ikke hvor heldige de er" og lignende sippete, tragiske ting flere ganger i måneden. Jeg kjenner at jeg har slett ikke lyst til å snakke med denne damen på telefon. Jeg kjenner henne ikke, og orker ikke slikt sippete tragisk fokus. Både jeg, moren min og søsteren min har tendenser til depresjon, pluss at moren min har en onkel som var en bygdeoriginal med veldig spesielle meninger. Det er noe rart med hele familien, og jeg kjenner at jeg har nok med min egen negativitiet, om jeg ikke skal få en gammel tantes negativitet i tillegg. Jeg opplevde også da min adoptivmor døde, at tanten min som jeg aldri hadde hatt kontakt med på egen hånd, begynte å ringe meg? Jeg hadde da ingenting til felles med henne, og samtalene kokte bort etter hvert, siden jeg ikke ringte henne tilbake. Problemet mitt nå og grunnen til at jeg poster, er at jeg får dårlig samvittighet om jeg ikke svarer henne. Jeg vil ikke svare, jeg vil ikke gi henne nummeret mitt, men føler meg råtten om jeg ikke gjør det. Det er hun som har lagt meg til på facebook, uten å presentere seg eller noe. Hun bare forlanger telefonnummeret mitt plutselig, og det lander ikke godt hos meg. Så hva er normalt? Oppfører hun seg normalt? Gjør jeg det om jeg ikke svarer? Hva ville du gjort om du følte som meg? Anonymkode: cfc7f...32a 1
Luringa Skrevet søndag kl. 21:04 #2 Skrevet søndag kl. 21:04 Hadde fulgt magefølelsen. Hvis det er veldig viktig kan hun jo sende en melding.. 1 2
HMK Skrevet søndag kl. 21:04 #3 Skrevet søndag kl. 21:04 (endret) Det kan være at hun er hacket! Jeg har fått denne meldingen to ganger: "Hei, Kan du gi meg telefonnummeret ditt? 😊"Fra et menneske jeg absolutt ikke har kontakt med privat. Det har vært hacking. Endret søndag kl. 21:06 av HMK 6 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:04 #4 Skrevet søndag kl. 21:04 Men samtidig da, så er det ting hun kan vite om moren min som jeg gjerne vil vite.... F.ex.er det mye mystisk rundt min far, og hun kan ha fortalt sin søster noe mens alt dette skjedde, ting hun ikke fortalte til meg. Jeg bare takler dårlig folk som maser på telefon som jeg egentlig ikke vil snakke med, jeg blir sittende med dem og har vanskelig for å bil kvitt dem. TS Anonymkode: cfc7f...32a
Raven.Writingdesk Skrevet søndag kl. 21:05 #5 Skrevet søndag kl. 21:05 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er bortadoptert som nyfødt, og min biologiske mor døde i fjor høst. Jeg hadde kontakt med henne på telefon, og møtte henne noen ganger, men vi hadde ikke mye kontakt. Jeg er også venner med noe slekt på facebook som jeg ikke kjenner, som denne tanten som nå plutselig sender melding og ber om telefonnummer, uten noen innledning. Jeg har skjult innleggene hennes i feeden min fra før, fordi i årevis var det kun en masse sippete memes om mødre, hvor fantastiske de var og hvor mye man savnet dem og måtte sette pris på dem mens de levde. Dette er altså en over 70 år gamme dame som fortsatt poster om at hun savner moren sin som døde for mange herrens år siden. Min biologiske mor har knapt nevnt moren deres, bare sånn til kontrast. I forbindelse med at moren min døde for ca ett år siden, så snakket jeg med min halvsøster. Hun fortalte at denne tanten hadde visst ikke vært så snill med min mor, og min mor ville absolutt ikke snakke med henne mens hun var syk og senere døende. Min søster likte henne heller ikke. Jeg sjekket feeden hennes nå, og hun poster fortsatt "De som fortsatt har moren sin vet ikke hvor heldige de er" og lignende sippete, tragiske ting flere ganger i måneden. Jeg kjenner at jeg har slett ikke lyst til å snakke med denne damen på telefon. Jeg kjenner henne ikke, og orker ikke slikt sippete tragisk fokus. Både jeg, moren min og søsteren min har tendenser til depresjon, pluss at moren min har en onkel som var en bygdeoriginal med veldig spesielle meninger. Det er noe rart med hele familien, og jeg kjenner at jeg har nok med min egen negativitiet, om jeg ikke skal få en gammel tantes negativitet i tillegg. Jeg opplevde også da min adoptivmor døde, at tanten min som jeg aldri hadde hatt kontakt med på egen hånd, begynte å ringe meg? Jeg hadde da ingenting til felles med henne, og samtalene kokte bort etter hvert, siden jeg ikke ringte henne tilbake. Problemet mitt nå og grunnen til at jeg poster, er at jeg får dårlig samvittighet om jeg ikke svarer henne. Jeg vil ikke svare, jeg vil ikke gi henne nummeret mitt, men føler meg råtten om jeg ikke gjør det. Det er hun som har lagt meg til på facebook, uten å presentere seg eller noe. Hun bare forlanger telefonnummeret mitt plutselig, og det lander ikke godt hos meg. Så hva er normalt? Oppfører hun seg normalt? Gjør jeg det om jeg ikke svarer? Hva ville du gjort om du følte som meg? Anonymkode: cfc7f...32a Blokker! Du skylder henne ingenting, hun er en fremmed. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:05 #6 Skrevet søndag kl. 21:05 HMK skrev (Akkurat nå): Det kan være at hun er hacket! Det kan hende ja! Spør hackere etter telefonnummeret? TS Anonymkode: cfc7f...32a
Raven.Writingdesk Skrevet søndag kl. 21:07 #7 Skrevet søndag kl. 21:07 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan hende ja! Spør hackere etter telefonnummeret? TS Anonymkode: cfc7f...32a Hvis du har spørsmål om din far så ignorer forespørselen hennes om nummeret ditt også spør du bare om det du lurer på. 2
HMK Skrevet søndag kl. 21:08 #8 Skrevet søndag kl. 21:08 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan hende ja! Spør hackere etter telefonnummeret? TS Anonymkode: cfc7f...32a Ja. Typisk "Hei, Kan du gi meg telefonnummeret ditt? 😊" 3
BobbySocks Skrevet søndag kl. 21:09 #9 Skrevet søndag kl. 21:09 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kan hende ja! Spør hackere etter telefonnummeret? TS Anonymkode: cfc7f...32a Ja, det er et virus som surrer rundt som er slikt. 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:10 #10 Skrevet søndag kl. 21:10 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan hende ja! Spør hackere etter telefonnummeret? TS Anonymkode: cfc7f...32a Ja. Så får du kode på sms, gir denne til vedkommende og vips, så har du mistet kontrollen over facebooksiden din. Anonymkode: 40019...b28 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:15 #11 Skrevet søndag kl. 21:15 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Så får du kode på sms, gir denne til vedkommende og vips, så har du mistet kontrollen over facebooksiden din. Anonymkode: 40019...b28 Ah, supert, takk! Da var visst instinktet mitt riktig, selv om jeg trodde det var henne. TS Anonymkode: cfc7f...32a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:22 #12 Skrevet søndag kl. 21:22 Det er spam. Anonymkode: 47cfc...7ca 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:27 #13 Skrevet i går, 10:27 Har hun barn? Har noen facebook venner som poster sånne passiv agressive ting om å sette pris på moren sin fordi barna ikke besøker dem, ikke fordi de savner sin egen mor... det kan jo også tenkes at hun vil ha kontakt med deg fordi hun ikke har barn og savner barn, eller familie generelt, også moren sin. Trist, men ikke ditt lodd å bære. Du ble adoptert bort, hun burde ha vært der for deg da du var liten. Anonymkode: df2e5...1e8
AnonymBruker Skrevet i går, 10:33 #14 Skrevet i går, 10:33 Tror du burde skjerme deg mot henne. Anonymkode: f94bf...45a
exictence Skrevet i går, 10:34 #15 Skrevet i går, 10:34 Du kan svare: Takk for din hyggelige melding. Jeg håper vi kan skrive meldinger her på facebook til hverandre hvis det er noe vi lurer på. Dette foretrekker jeg. Håper du forstår 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå