AnonymBruker Skrevet 28. september #21 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg dusjer underlivet to ganger for dagen. Morgen og etterm/ kveld før jeg møter elskeren min. Vasker med vanlig såpe i lysken og rumpe. Bre vann på resten. Anonymkode: 47fed...4b9 Hvor henter du brevannet? Anonymkode: 048a6...c75 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #22 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor henter du brevannet? Anonymkode: 048a6...c75 B(a)re vann 🙄 Jeg vasker underlivet utenpå/mellom kjønnsleppene med intimsåpe for å unngå kløe/sopp. Aldri vanlig dusjsåpe akkurat der. Viktig med lav pH i det området. Kun vann gjør det ikke rent nok synes jeg. Anonymkode: 7bab0...d0f
AnonymBruker Skrevet 29. september #23 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (16 timer siden): De med overdreven vask nedentil er de som får problemer med lukt er min erfaring. Også de som tar alt håret der nede er mye mer plaget med vond lukt. Anonymkode: 2ab11...d99 Jeg lukter mer etter en "vanlig" dag etter vask med bare vann. Jeg synes også jeg lukter mindre når jeg har kortere hår (altså stusser, jeg tar ikke alt, da klør det skikkelig). Jeg prøvde nettopp pga det du sier, men hos meg er altså erfaringen omvendt, faktisk. Anonymkode: 25c4a...1f9 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #24 Skrevet 29. september Klut med vann Vet at man helst ikke skal, men skal ærlig innrømme jeg bruker noen ganger kroppsåpe på "bikini linjen" mellom lårene og vulva eller på toppen hvor kjønnshårene er. Har aldri reagert negativt så har sikkert vært veldig heldig å ikke få noe såpe innenfor Anonymkode: 414bc...d23
AnonymBruker Skrevet 29. september #25 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vasker innenfor leppene, men ikke INN i åpningen liksom... Bruker intimsåpe og funker ok. Rompa vasker man også med intimsåpe, i og rundt åpningen og alle steder hvor det er kriker og kroker og svette kan legge seg.... 😅 If that makes sense... Anonymkode: 15828...7cf Ja her og. Bruker dr. greve. Annenhver dag i dusjen. Klut morgen/kveld med vann ellers. Våtservietter etter tørk på bæsj. Anonymkode: 68e55...31e 2
AnonymBruker Skrevet 29. september #26 Skrevet 29. september Det er fukt som lukter i underlivet. Jeg føner underlivet med kald luft til det blir tørt, da kommer det ingen lukt. Lærte det av en venninne som jobber som stripper😂 Anonymkode: acced...ce2 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #27 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja her og. Bruker dr. greve. Annenhver dag i dusjen. Klut morgen/kveld med vann ellers. Våtservietter etter tørk på bæsj. Anonymkode: 68e55...31e Men hvis man vasker innenfor leppene, vasker man jo på slimhinner. Slimhinner rejser seg selv og skal Abolutt ikke være i befatning med noen slags såpe i det hele tatt. Anonymkode: be1a7...0ba 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #28 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 16.04): Klut med vann Vet at man helst ikke skal, men skal ærlig innrømme jeg bruker noen ganger kroppsåpe på "bikini linjen" mellom lårene og vulva eller på toppen hvor kjønnshårene er. Har aldri reagert negativt så har sikkert vært veldig heldig å ikke få noe såpe innenfor Anonymkode: 414bc...d23 Går helt font å vakse seg med vanlig såpe nedentil, skylle godt null stress gjort i 48 år og alle døtrene mine gjør det samme Anonymkode: 3d401...b8e 1 1
flusa Skrevet 2. oktober #29 Skrevet 2. oktober Bruker flytende lactacyd uten parfyme. Dusjer og vasker hver dag. Putter det ikke inn i åpningene,men vasker godt underlivet med denne.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #30 Skrevet 2. oktober Jeg vasker meg selvsagt med såpe. Vasker godt på venusberget, mellom leppene, området mellom underliv og anus og så godt i baken. Grøsser av å høre folk kun skylle de områdene med vann. Særlig vi kvinner som er designet slik at svette, utflod, urin og mens samler seg mellom leppene behøver såpe for å bli rene. Man merker jo flere ganger i løpet av en dag at mange ikke har lært helt grunnleggende hygiene, jeg har noen kollegaer hvor man lukter det når de deiser ned i en stol (kommer en slags sur eim), og man kjenner det GODT når de har sittet i denne stolen hele dagen (sitter i åpent landskap). Nei, vask med såpe er viktig og bra. Anonymkode: d661c...367 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #31 Skrevet 2. oktober Jeg vasker meg med hånda. Bruker såpe og gnir forsiktig overalt nedentil, bare ikke innvendig hverken foran eller bak. Skyller av såpen ved å holde dusjen spylende inn i skrittet. Bruker dusjsåpe, noe som lukter godt. En kjapp dusj ender ofte med å bruke såpeskummet etter hårvask også i underlivet. Skyller av og fort ferdig. svært sjelden jeg har sopp eller andre problemer nedentil. Er flere år siden sist jeg hadde sopp. Anonymkode: 109e8...ed3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #32 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 23.26): Hvor ofte dusjer du i tillegg til å vaske deg med klut morgen og kveld? De som har dårlig hygiene nedentil lukter rett etter dusj fordi lukta setter seg. Når man kapper hvitløk så lukter det av fingrene selv om man har vasket seg med såpe og vann. Og sånn er det med underlivet også. Man lå ha god hygiene hele tiden for å ikke stinke. Anonymkode: 8641e...f21 Dusjer annenhver dag, oftere hvis jeg har trent. Hvordan kan man lukte vondt rett etter dusj? Det må jo i så fall være andre grunner enn hygiene. Anonymkode: 9e549...781
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #33 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg vasker meg selvsagt med såpe. Vasker godt på venusberget, mellom leppene, området mellom underliv og anus og så godt i baken. Grøsser av å høre folk kun skylle de områdene med vann. Særlig vi kvinner som er designet slik at svette, utflod, urin og mens samler seg mellom leppene behøver såpe for å bli rene. Man merker jo flere ganger i løpet av en dag at mange ikke har lært helt grunnleggende hygiene, jeg har noen kollegaer hvor man lukter det når de deiser ned i en stol (kommer en slags sur eim), og man kjenner det GODT når de har sittet i denne stolen hele dagen (sitter i åpent landskap). Nei, vask med såpe er viktig og bra. Anonymkode: d661c...367 Bruk av såpe kan faktisk irritere nedentil. Slet selv med både sopp og kløe av overdreven vask. Du må gjerne grøsse, men det er faktisk nok med vann. Så kan de som vil bruke såpe. Jeg ønsker ikke å irritere underlivet og risikere plager igjen. Bruker såpe ellers på kroppen. Om du kjenner lukt av mange av kollegaene dine, lurer jeg på hvilken gjeng det er. Har aldri opplevd underlivslukt av andre. https://www.nrk.no/buskerud/mange-gjer-feil-i-dusjen_-gynekolog-atvarar-mot-sapevask-1.16734628 Anonymkode: 9e549...781
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #34 Skrevet 2. oktober Intimsåpe på utsiden, altså venusberget, litt på de ytre kjønnsleppene (har en "innie" så er ikke borti noen slimhinner) og i lysken. Og i rumpa, altså ikke inni rumpa så klart men du forstår. Såpe skal ikke inn i kroppen. That's it. Alt som trengs. Lukter ikke og er ren. Folk som ikke vasker rumpa er ekle. Mye eklere å ikke vaske rumpa enn underlivet for å si det sånn. For rumpa er ikke selvrensende slik som underlivet. Anonymkode: 4748d...51f 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #35 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Intimsåpe på utsiden, altså venusberget, litt på de ytre kjønnsleppene (har en "innie" så er ikke borti noen slimhinner) og i lysken. Og i rumpa, altså ikke inni rumpa så klart men du forstår. Såpe skal ikke inn i kroppen. That's it. Alt som trengs. Lukter ikke og er ren. Folk som ikke vasker rumpa er ekle. Mye eklere å ikke vaske rumpa enn underlivet for å si det sånn. For rumpa er ikke selvrensende slik som underlivet. Anonymkode: 4748d...51f Kjenner du folk som ikke vasker rumpa? Trodde "alle" gjorde det. Anonymkode: 9e549...781
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #36 Skrevet 2. oktober Vann. Asan når jeg har mensen. Anonymkode: d2c3d...99f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #37 Skrevet 4. oktober Dr. Greve intimsåpe. Vasker meg helt normalt og gnukker ikke inni vaginaen eller inni rumpehullet. 😳 Aldri hatt problemer med hverken lukt, sopp, underlivsinfeksjoner eller noe. Anonymkode: a4996...b53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå