Gå til innhold

Hvordan vasker du deg nedentil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et annet innlegg om en som datet en som luktet vondt selv om han hadde vasket seg nedentil. Mange mente at det var fordi han brukte vanlig såpe der nede og ikke intimsåpe med lav pH-verdi.

Men uansett vasker man vel ikke med noen slags såpe INNI rumpa ( helt inn på rumpehullets slimhinne) og INNI tissen (kvinner: innenfor kjønnsleppene og menn: under forhuden)? Det bruker man vel bare vann?

Så jeg begynte å lure på hvordan folk flest rent faktisk holder seg rene i de intime sonene?

Anonymkode: be1a7...0ba

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stikker ikke noe inn noe sted, nei.

Bruker såpe, såper inn lyske, rumpe og ytre deler av underlivet. Hvis man skal fjerne lukt og bli ren må såpen få virke en stund og man må gni.

Vasker resten med vann. Slimhinner skal ikke i kontakt med såpe, verken vanlig eller intimsåpe, da risikerer man å forstyrre floraen. Man skal heller ikke spyle dusjvann inn i verken rumpe eller skjede av samme grunn.

Anonymkode: d16e9...568

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker aldri såpe nedentil, men blir uansett ren. Kun vann i dusjen og klut med vann morgen og kveld ellers.

Anonymkode: 9e549...781

Skrevet

Salo og skrubb. Grønnsåpe på de tyngste dagene.

Anonymkode: c518c...861

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😂🤭

Skrevet

Med vann.

Bruker aldri disse såkalte PH-vennlige såpene. De skaper bare trøbbel som sopp.

Det hender jeg bruker noe vanlig dusjsåpe på hårene/venusberget. Vaskere ikke inne i noe som helst.

K

Anonymkode: ac6fb...a71

Skrevet

Bare grønnsåpe? 😱 her kjøres det på med en saftig blanding av klorin, salmiakk og en sprut zalo 😆

Anonymkode: 9663f...566

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bruker aldri såpe nedentil, men blir uansett ren. Kun vann i dusjen og klut med vann morgen og kveld ellers.

Anonymkode: 9e549...781

Hvor ofte dusjer du i tillegg til å vaske deg med klut morgen og kveld?

De som har dårlig hygiene nedentil lukter rett etter dusj fordi lukta setter seg. Når man kapper hvitløk så lukter det av fingrene selv om man har vasket seg med såpe og vann. Og sånn er det med underlivet også. Man lå ha god hygiene hele tiden for å ikke stinke.

Anonymkode: 8641e...f21

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vasker innenfor leppene,  men ikke INN i åpningen liksom... Bruker intimsåpe og funker ok. Rompa vasker man også med intimsåpe, i og rundt åpningen og alle steder hvor det er kriker og kroker og svette kan legge seg.... 😅 If that makes sense...  

Anonymkode: 15828...7cf

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Kun vann nedentil, spyler godt med lunket vann. Litt såpe bak om jeg føler behov. 

Anonymkode: 2ab11...d99

Skrevet

Kun vann til vanlig, såpe tilpasset underlivet når jeg har mensen. 

Anonymkode: 55b11...f61

Skrevet

Hvor ofte dusjer du i tillegg til å vaske deg med klut morgen og kveld?

De som har dårlig hygiene nedentil lukter rett etter dusj fordi lukta setter seg. Når man kapper hvitløk så lukter det av fingrene selv om man har vasket seg med såpe og vann. Og sånn er det med underlivet også. Man lå ha god hygiene hele tiden for å ikke stinke.

Anonymkode: 8641e...f21

De med overdreven vask nedentil er de som får problemer med lukt er min erfaring. Også de som tar alt håret der nede er mye mer plaget med vond lukt.

Anonymkode: 2ab11...d99

• Liker 4
Skrevet

Bruker vanlig dusjsåpe. Daglig. Vasker ikke inni, men rundt omkring utenpå, også de ytre kjønnsleppene. Aldri hatt problemer med sopp/lukt o.l.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kun vann, for synes jeg lukter litt når jeg bruker Asan og liknende såper. Lukter ikke noe når jeg dusjer med vann hver dag.

Anonymkode: cc03f...1d9

• Liker 1
Skrevet

Vanlig dusjsåpe på alt utenom slimhinner. Begriper ikke at folk tror at rumpa og lysken og ytre kjønnslepper blir rene og luktfrie uten såpe... 

Anonymkode: 61c26...685

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Unge jenter i dag sliter mer enn før med underlivs irritasjon og utflod. Årsaken er overdreven vasking og med intimsåpe som blir markedsført som en nødvendighet. Bortkastet penger og skadelig, og en påført skam på jenter for at de skal være "rene nok". Det er ikke synsing fra min kant men understreket fra leger og gyn gjentatte ganger om at dette ikke bare er unødvendig, men skadelig for underlivet. Vask med en nøytral såpe (helst uten parfyme) "utenpå", men såpe "innvendig" har ingenting der å gjøre. Det blir en kjemisk ubalanse og dermed rar lukt og  irritasjon. Bruk varmt vann og vask deg nedentil daglig, så er du i mål. Føler du for en grundigere vask, så "spyl" bare forsiktig med et dusjhode nedentil. 

Anonymkode: 1ae49...a7e

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg dusjer underlivet to ganger for dagen. Morgen og etterm/ kveld før jeg møter elskeren min.

Vasker med vanlig såpe i lysken og rumpe. Bre vann på resten. 

Anonymkode: 47fed...4b9

• Liker 1
Skrevet

Bruker mild dusjsåpe mellom leppene og rundt rumpehullet, men putter ikke fingrene med såpe inn. Syns det er ekkelt å bare bruke vann. Ville ikke brukt vann bare hvis jeg fikk bæsj/utflod/mensen på hånda.

Anonymkode: c9ec2...5fd

Skrevet

Jeg bruker såpe. Men syns faktisk sex lager lukter i underlivet som ikke er der når man har vært sølibat. Glad jeg slipper det

Anonymkode: 4d01d...9f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kun vann, for synes jeg lukter litt når jeg bruker Asan og liknende såper. Lukter ikke noe når jeg dusjer med vann hver dag.

Anonymkode: cc03f...1d9

Samme her.

Anonymkode: b40e8...e80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...