Diana Skrevet søndag kl. 19:33 #1 Skrevet søndag kl. 19:33 Hva definerer du som lang tur? Er det antall km eller antall minutter brukt på tur? For min del må det bikke 10km eller 90min på tur før jeg definerer det som lang tur.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:37 #2 Skrevet søndag kl. 19:37 Løper jeg over 25-30 km så er det en lang tur. Løpe 10 km er kort tur Anonymkode: cb896...4b5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:40 #3 Skrevet søndag kl. 19:40 For meg er 3km en lang tur. Tror det er noen år siden jeg gikk så langt på en gang.... Anonymkode: 1daff...7bd 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:42 #4 Skrevet søndag kl. 19:42 Diana skrev (8 minutter siden): Hva definerer du som lang tur? Er det antall km eller antall minutter brukt på tur? For min del må det bikke 10km eller 90min på tur før jeg definerer det som lang tur. Lang tur hva da? Kjøre? Gå?løpe? Anonymkode: 399b2...152
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:42 #5 Skrevet søndag kl. 19:42 Det varierer fra person til person. Når min bestemor på 85 år går én kilometer, anses det som lang tur. Hvis jeg hadde gått samme avstand, ville det vært en kort tur. Personlig synes jeg ikke det er en lang tur før det bikker 10 000 skritt. Anonymkode: 32a73...290 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:45 #6 Skrevet søndag kl. 19:45 Må i hvert fall bikke mila før det er lang tur ja. Anonymkode: f0cc4...d96
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:49 #7 Skrevet søndag kl. 19:49 Når vi går tur på 3 timer, så er det en lang tur. Hvor mange km det er, vet jeg ikke. Anonymkode: 06545...562
Diana Skrevet søndag kl. 19:53 Forfatter #8 Skrevet søndag kl. 19:53 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lang tur hva da? Kjøre? Gå?løpe? Anonymkode: 399b2...152 Nei løpe eller gå da 😊
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:54 #9 Skrevet søndag kl. 19:54 Diana skrev (Akkurat nå): Nei løpe eller gå da 😊 Da er det individuelt .Jeg løper ikke men gåtur på over 5 km er langt for meg. Anonymkode: 399b2...152 1
Brunello Skrevet søndag kl. 19:54 #10 Skrevet søndag kl. 19:54 Svaret er at det er individuelt og avhengig av tempo. For mange vil over en mil være en lang løpetur. Går man i fjellet er over tre timer lang tur.
Diana Skrevet søndag kl. 19:56 Forfatter #11 Skrevet søndag kl. 19:56 (endret) Ja derfor jeg skrev "hva definerer DU som lang tur?" Nettop fordi det varierer fra person til person, og jeg er nysgjerrig på hva andre mener er lang tur 😊 Endret 23 timer siden av Diana 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:05 #13 Skrevet søndag kl. 20:05 Jeg måler aldri tur i timer, for det sier ingenting. Jeg måler alltid i skritt eller km. Anonymkode: 399b2...152
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:19 #14 Skrevet søndag kl. 20:19 Over to timers gange er en lang tur for meg. Anonymkode: 375a2...f3d
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:24 #15 Skrevet søndag kl. 20:24 Når jeg tenker på "lang tur" kommer jeg bestandig tilbake til den gangen mannen min dro ut klokka 9 på morgenen for å ta en lang skitur. Han lovte å være hjemme innen klokka to - men "glemte" beleilig å nevne at det dog dreide seg om klokka to om natta. (Han sa fra underveis, altså, og jeg hadde nok uansett en mistanke om at turen garantert ville vare mye lengre enn fem timer). For meg er det en tur lang hvis jeg bikker 3 timer når jeg går, eller 1 time hvis jeg løper. Anonymkode: 29bc4...715 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:26 #16 Skrevet søndag kl. 20:26 Det kommer helt an på. På fjellet kan en langtur være over fem timer, og en tur på to timer regnes som kort. Mens hjemme etter jobb ville jeg absolutt tenkt at to timer ute på tur var lenge, mens 30 minutter ville være kort. Det kommer jo helt an på hvem du spør og ikke minst hva man gjør. 5 kilometer kan føles ganske langt i terreng med hund som snuser, men også føles ganske kort på en slett vei mens man jogger. Anonymkode: f11b7...2f1 3
AnonymBruker Skrevet i går, 00:03 #17 Skrevet i går, 00:03 Løping: 1 t og 30 min og mer er det jeg definerer som langtur. Anonymkode: b035d...460
AnonymBruker Skrevet i går, 00:08 #18 Skrevet i går, 00:08 Lang tur for meg er når jeg tar med meg Real turmat og primus på fjelltur for å få i meg ny energi i løpet av turen, så da er det gjerne snakk om et par mil eller mer. Anonymkode: f52df...c85
AnonymBruker Skrevet i går, 00:11 #19 Skrevet i går, 00:11 Under en time er kort tur, mer enn tre timer er lang tur. Det gjelder når jeg går, sykler eller går på ski. Mer enn seks timer er svært lang tur eller heldagstur. Anonymkode: 44ccb...17d 1
AnonymBruker Skrevet i går, 00:12 #20 Skrevet i går, 00:12 Jeg har vært så syk at under 100 meter var en lang tur da jeg begynte å friskne til igjen. Nå har jeg en helse som varierer ganske mye, for noen år siden var en lang tur 2-3 timer (etter den alvorlige sykdommen), nå har jeg vært i en dårligere periode som jeg begynner å bli bedre av. Kan greie å gå en mil på noenlunde flat vei. Mens en tur opp til et utsiktspunkt, som er ca 2,5 km opp blir en lang tur, har faktisk ikke tatt den på et par år, men håper å komme meg dit før snøen kommer. Utfordringen er at jeg kan gjennomføre en tur, sikkert mye lenger enn hva jeg nå har skrevet også, men da blir jeg så dårlig i ettertid at jeg risikerer å bli satt ut i uker, måneder og i verste fall år. Å sammenligne meg med andre, det har jeg funnet ut bare er dumt. Det viktigste er å gjøre det egen kropp har best av og tåler. Anonymkode: a683c...e5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå