AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:12 #1 Skrevet søndag kl. 19:12 Er det noen som har erfaring med å gå alene til familievernkontor? Mannen min vil ikke, og jeg er desperat etter råd for hvordan vi skal klare å ha det bra sammen. Kan jeg bestille time bare til meg? Jeg ønsker egentlig ikke at han skal vite at jeg evt går alene heller, da jeg vet han ikke vil like det. Men jeg er helt fortvilet her. Har barn sammen også, så er helt avhengig av at det funker mellom oss om vi skal fortsette å være sammen. Anonymkode: 59b20...3d8 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:18 #2 Skrevet søndag kl. 19:18 Jeg har gått alene mange ganger Ja, det er fult mulig. Anonymkode: 46072...26d 2 1
Taletrengt Skrevet søndag kl. 19:35 #3 Skrevet søndag kl. 19:35 Ja, det er fullt mulig, og et godt alternativ når mannen ikke ønsker å gå. Anbefales ☺️ 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:44 #4 Skrevet søndag kl. 19:44 Ja, har gått dit alene. Gikk en gang i uken i flere måneder mens jeg planla å avslutte forholdet til min voldelige (nå eks)mann. Anonymkode: 9b357...4d1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:46 #5 Skrevet søndag kl. 19:46 Står i lignende situasjon selv, og vurderer å gå dit alene. Føles jo rart, er jo familievern, men ja. Han vil ikke, alt som er feil er selvsagt min feil, og jeg trenger hjelp til å forstå hva jeg gjør feil, eller hvordan ta steget å gå.. Anonymkode: a1319...4ed
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:39 #6 Skrevet mandag kl. 11:39 Jeg har nå ringt familievernkontoret, og de sa de ikke tilbyr samtaler til kun den ene parten i forholdet. Så hvis jeg ikke får overtalt mannen til å bli med, får ikke jeg heller noe tilbud om rådgivning. ts Anonymkode: 59b20...3d8 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:35 #7 Skrevet mandag kl. 16:35 Hvordan er økonomien deres, ts? Det finnes private løsninger og de koster litt, men ikke mer enn et verkstedbesøk med bilen. Anonymkode: 33848...552 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:40 #8 Skrevet mandag kl. 16:40 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det noen som har erfaring med å gå alene til familievernkontor? Mannen min vil ikke, og jeg er desperat etter råd for hvordan vi skal klare å ha det bra sammen. Kan jeg bestille time bare til meg? Jeg ønsker egentlig ikke at han skal vite at jeg evt går alene heller, da jeg vet han ikke vil like det. Men jeg er helt fortvilet her. Har barn sammen også, så er helt avhengig av at det funker mellom oss om vi skal fortsette å være sammen. Anonymkode: 59b20...3d8 Hva er galt med mannen din da? Jeg kan gi deg gratis råd her Anonymkode: 16f54...346
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:11 #9 Skrevet mandag kl. 21:11 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har nå ringt familievernkontoret, og de sa de ikke tilbyr samtaler til kun den ene parten i forholdet. Så hvis jeg ikke får overtalt mannen til å bli med, får ikke jeg heller noe tilbud om rådgivning. ts Anonymkode: 59b20...3d8 Det var rart. Kollegaen min ville bryte med mannen, men fikk timer hos FVK alene for å finne ut av ting. Dette var i 2022-2023, men kan hende FVK har endret praksis eller det er ulik praksis alt etter hvor du bor ? Anonymkode: 2cb86...4db 2
Blåtrå Skrevet mandag kl. 22:06 #10 Skrevet mandag kl. 22:06 Du er helt alene i forholdet. Prøv, men det er ikke fruktbart. 1
Capazitet Skrevet mandag kl. 22:19 #11 Skrevet mandag kl. 22:19 Trur nok det vil vera positivt sjølv om du kjem aleine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå