Gå til innhold

Diskriminering av hundeeiere på Kiwi

Anbefalte innlegg

Skrevet

På nærbutikken ser jeg stadig at andre hundeeiere har med seg hunden inn på butikken. (Kiwi) Dette er små hunder av typene Chihuahua, Pomeranian, Pomchi osv. De bærer den i hånden og får stikke innom butikken mens de lufter hunden. Selv har jeg en Golden retriever, hannhund som er ganske svær. Ringte Kiwi som hovedsentral og fikk beskjed om at det går helt fint å stikke innom butikken en rask tur hvis man holdt hunden oppe fra bakken og bare skulle ha et par småting. Så i går er jeg ute og går tur med ei venninne. Hun har med barnevogn for tvillinger, og har bare med ene babyen. Den er i bæresele, vognen er ledig og jeg har med bikkja. Venninna mi trenger bleier og jeg trenger et par varer. Vi bestemmer oss for å plassere min golden retriever i barnevogna. Den sitter fint der siden vogna er for tvillinger. Men etter en stund inne på Kiwi kommer en ansatt bort og sier det er forbudt med hunder inne på butikken. Jeg sier da at jeg er der flere ganger i uken og ser flere med mindre hunder i hendene. Får da beskjed om at det blir litt annerledes. Jeg blir kranglete og sier det er urimelig. Min hund er også oppe fra bakken, sitter i vogn og har tisset og bæsjet på turen. Tenker ta saken opp per telefon med Kiwi! Er ikke dette urettferdig? 

Anonymkode: bcb4d...840

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen hunder har adgang i matbutikker så her har du virkelig ingen sak. Med mindre du vil forsikre deg om at ingen hunder kommer inn ( utenom førerhunder)

Anonymkode: 590ad...217

• Liker 18
  • Nyttig 11
Skrevet

Hvorfor skal du plent ha hunden med inn? Skulle heller ønske flere butikker hadde sånne hundebur man kan ha hunden i utenfor butikken. Har sett noen i byen, men svært få. Virker egentlig som et greit alternativ.

Anonymkode: 06939...682

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Der vi bor er det kun service hunder som har lov

Anonymkode: c941d...a32

• Liker 6
Skrevet

Det er jo lov på kiwi med små hunder! De har sagt det selv per telefon! Bare de blir holdt går det bra sier dem. Og det er helt topp det, men en hund i vogn bør gå for samme!! 

• Liker 4
Skrevet

Dyr er forbudt i butikk utenom service hunder.

Så det her er både feil av butikk og leder. Så ville tatt det videre.

Anonymkode: 68175...1f2

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var sentralbordet på Kiwi, så de har egen praksis. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingen hunder har adgang i matbutikker så her har du virkelig ingen sak. Med mindre du vil forsikre deg om at ingen hunder kommer inn ( utenom førerhunder)

Anonymkode: 590ad...217

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ingen lov som sier det, det er opp til virksomheten selv. 

Anonymkode: 66a9d...350

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Gå til avisa. 

Det er en uting med de små bikkjene, de bærer de rundt frukt og brød, ekkelt. Vil ikke ha hunder nær maten min, jeg har hund selv. 

Anonymkode: eecb4...910

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Du ser ikke forskjellen på en bitteliten chihuahua og en diger Golden som røyter og sikler som et uvær?

Anonymkode: a0d26...4d2

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Hadde jeg møtt på en hund inne på butikken så hadde jeg gitt en MEGET grei melding til hundeeier..

Anonymkode: ee058...ec1

• Nyttig 2
Skrevet

Hetregud.

Generasjon mindretallets rett! Slagord:

»Vi skaper problemer og føler oss krenket etterpå»

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Og I vogna da. Fy

Anonymkode: efb0a...7d4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor kunne ikke du og venninna di handle etter tur? Det hadde løst problemet. 

Anonymkode: 86b4d...9d9

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Bare bind bikkja utenfor som alle andre. Herregud.

Anonymkode: bac66...d4d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke lov.

Anonymkode: 1dead...9ee

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er virkelig noe av det verste jeg ser. Stressede, redde hunder bundet fast hvor mange går forbi. Skjønner faktisk ikke at eierne tør heller. 

Anonymkode: 05ca9...300

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er ikke lov.

Anonymkode: 1dead...9ee

Jo, det er lov. Det som ikke er lov å binde den RETT VED INNGANG slik at den er til sjenanse eller hinder for folk som skal inn/ut av butikken.

• Hundeloven § 5:Hundeeieren skal ikke etterlate en hund bundet rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser. 
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 18.59):

Du ser ikke forskjellen på en bitteliten chihuahua og en diger Golden som røyter og sikler som et uvær?

Anonymkode: a0d26...4d2

Er en matbutikk for mennesker eller hunder? 
Hvis hunder tillates i en matbutikk, så kan ikke mennesker som er redde eller allergiske for hunder gå inn i den. 

Det tenkes aldri på andre mennesker. Kun seg selv. Selvfølgelig. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du tuller nå? 
Dette er ikke diskriminering. 

Jeg er hundeeier selv og synes det er et styr at hunden ikke kan være med inn, men det er da en selvfølge? Små hunder bør jo selvsagt også nektes, det er en matbutikk! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...