Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet mitt er om menn generelt bare er dårlige på å svare på meldinger uten annen grunn? 
Kjæresten skriver lite, svarer seint/svarer ikke, men adresserer mine meldinger når vi sees eller snakkes. DA kan han svare og gir meg ikke bekymringer. Vi har et avstandsforhold der vi sees jevnlig og ofte, men jeg kan sende han en snap med «Savner deg!» eller en melding med spørsmål. Han åpner de, og det kan gå 4 timer før han enten svarer kort eller så ringes vi. Jeg har tatt det opp med han: «dersom han vil, så gjør han det!» og «det tar 3 sek å svare eller bare hjerte meldingen», men han hevder at han bare er best live. 

Jeg er godt over 40 og har vært i et par forhold, og dette er noe som alltid har irritert meg. I dette forholdet derimot, så føler jeg meg likevel trygg og ivaretatt.

Er menn generelt dårlige på dette eller er det ALLTID en grunn? 

Anonymkode: 68e19...ddb

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han svarer så kort som mulig. Stort sett Ok, Ja eller Nei 🤷‍♀️

Anonymkode: a8ebd...c97

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Spørsmålet mitt er om menn generelt bare er dårlige på å svare på meldinger uten annen grunn? 
Kjæresten skriver lite, svarer seint/svarer ikke, men adresserer mine meldinger når vi sees eller snakkes. DA kan han svare og gir meg ikke bekymringer. Vi har et avstandsforhold der vi sees jevnlig og ofte, men jeg kan sende han en snap med «Savner deg!» eller en melding med spørsmål. Han åpner de, og det kan gå 4 timer før han enten svarer kort eller så ringes vi. Jeg har tatt det opp med han: «dersom han vil, så gjør han det!» og «det tar 3 sek å svare eller bare hjerte meldingen», men han hevder at han bare er best live. 

Jeg er godt over 40 og har vært i et par forhold, og dette er noe som alltid har irritert meg. I dette forholdet derimot, så føler jeg meg likevel trygg og ivaretatt.

Ikke opplevd det i noen av mine forhold. Min mann som jeg har vært med i 17 år har alltid svart. Og ofte vært den første til å sende melding da vi datet. Hyggelige meldinger som god morgen og alltid en melding da han var ferdig på jobb. Den dag i dag om jeg er noe sted så svarer han fort og lengre svar om jeg har sendt en lengre melding. Vi er fortsatt like forelsket nå som for 17 år siden. Så mulig derfor. Men mine tidligere forhold opplevde jeg også gode svar på melding. Er straks 45 år.

Skrevet

Hva har han sagt når du tar det opp da? For du har vel sagt ifra?

Anonymkode: cf45c...f4e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv,men er en som kan skrive hyppig og laaaaaaange meldinger i starten av et forhold. Så går det gradvis nedover der i fra. På slutten av "nyforelskelsen" så blir det mye emojier som tommel opp og gjerne bare et hjerte etc. Vet ikke hvorfor det er slik,men tar meg i det flere ganger.

• Liker 1
Skrevet

Kvinner er kjent for å være bedre på å kommunisere. Men tregheten tror jeg ikke er kjønnsbetinget 

Anonymkode: 23df9...faa

• Liker 1
Skrevet
Fant80 skrev (24 minutter siden):

Jeg kan bare snakke for meg selv,men er en som kan skrive hyppig og laaaaaaange meldinger i starten av et forhold. Så går det gradvis nedover der i fra. På slutten av "nyforelskelsen" så blir det mye emojier som tommel opp og gjerne bare et hjerte etc. Vet ikke hvorfor det er slik,men tar meg i det flere ganger.

Ja er jo slik det virker. Det var lange meldinger i bli-kjent-fasen, til han fikk meg «på kroken» kanskje. Deretter dabbet det av, swlv om vi har det fint sammen ellers. Han hevder jo at han blir mer og mer glad i meg så virker ikke som det dabber av med følelsene. Har du følt at det er fordi du får mindre følelser eller ee det fordi du slapper mer av etterhvert som du blir trygg? 
TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva har han sagt når du tar det opp da? For du har vel sagt ifra?

Ja som jeg skreiv i HI så er svaret at han er best live. Men også at han ikke er så glad i å skrive, vil heller snakkes. Og når jeg har spurt han om endringen fra i begynnelsen når han var svært PÅ med laaaaange meldinger kontra nå, så mener han at han føler seg tryggere nå og at han aldri ville fått meg om han ikke hadde anstrengt seg de første månedene. TS

• Liker 1
Skrevet
Janmar skrev (43 minutter siden):

Ikke opplevd det i noen av mine forhold. Min mann som jeg har vært med i 17 år har alltid svart. Og ofte vært den første til å sende melding da vi datet. Hyggelige meldinger som god morgen og alltid en melding da han var ferdig på jobb. Den dag i dag om jeg er noe sted så svarer han fort og lengre svar om jeg har sendt en lengre melding. Vi er fortsatt like forelsket nå som for 17 år siden. Så mulig derfor. Men mine tidligere forhold opplevde jeg også gode svar på melding. Er straks 45 år.

Da har du vært heldig, tror jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Han svarer så kort som mulig. Stort sett Ok, Ja eller Nei 🤷‍♀️

Anonymkode: a8ebd...c97

Hmja.. hender jeg får noen lengre, men i dag har han ikke svart på en «savner deg»-melding. Og det er den eneste meldingen jeg har sendt. 
TS

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja er jo slik det virker. Det var lange meldinger i bli-kjent-fasen, til han fikk meg «på kroken» kanskje. Deretter dabbet det av, swlv om vi har det fint sammen ellers. Han hevder jo at han blir mer og mer glad i meg så virker ikke som det dabber av med følelsene. Har du følt at det er fordi du får mindre følelser eller ee det fordi du slapper mer av etterhvert som du blir trygg? 
TS

For min del er det gjerne en kombinasjon av begge deler. Både føler jeg meg tryggere,og det faktum at spenningen og forventningene gjerne har dabbet litt av. Man blir gjerne mer glad i personen,i hvertfall jeg. Føler det mer i hjertet om det er en ting. Men spenningen som forsvinner og den kriblingen som er i starten er gjerne den drivkraften som gjør at jeg skriver lenger meldinger,og er mer "romantisk" da.. Det er ikke med vilje,men etter en stund føles det som en innsats. Det gjør det ikke i starten.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da har du vært heldig, tror jeg. 

Min mann sier vi er sjelevenner. Han er absolutt ikke romantisk. Men jeg vet jeg er hele verden. Jeg vet jeg er heldig. Og tar ingenting for gitt. Når det gjelder de få eskene jeg har så har de også vært veldig snille og alltid vært hyggelig med svar på melding. Det vet jeg gjelder flere av mine venner også.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja som jeg skreiv i HI så er svaret at han er best live. Men også at han ikke er så glad i å skrive, vil heller snakkes. Og når jeg har spurt han om endringen fra i begynnelsen når han var svært PÅ med laaaaange meldinger kontra nå, så mener han at han føler seg tryggere nå og at han aldri ville fått meg om han ikke hadde anstrengt seg de første månedene. TS

Du: Hei kjæresten, jeg trenger at du viser meg basic respect og svarer på meldingene mine. det er viktig for meg å ha kommunikasjon mellom vi møtes. Jeg føler meg ikke elsket eller verdsatt når du ignorer meg.

Han: Jeg er best live.

Dette er jo ikke noe svar! Dere må jo snakke sammen og komme frem til en løsning. Hvis han sier "nei, jeg er ikke villig til å kommunisere på melding" så er det jo noe.. Liker han å ringe bedre enn å melde? Han må jo tilby en løsning, eller være tydelig på hva han er villig til eller ikke?

• Nyttig 1
Skrevet

En ting til. Aldri aksepter slakk. Han må fortsette på nivået han begynte. Hvis han løy og "anstrengte seg", så er det hans problem. Hvis du lar han slippe unna med det har du tapt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du: Hei kjæresten, jeg trenger at du viser meg basic respect og svarer på meldingene mine. det er viktig for meg å ha kommunikasjon mellom vi møtes. Jeg føler meg ikke elsket eller verdsatt når du ignorer meg.

Han: Jeg er best live.

Dette er jo ikke noe svar! Dere må jo snakke sammen og komme frem til en løsning. Hvis han sier "nei, jeg er ikke villig til å kommunisere på melding" så er det jo noe.. Liker han å ringe bedre enn å melde? Han må jo tilby en løsning, eller være tydelig på hva han er villig til eller ikke?

Han ringer meg fordi han liker det bedre enn å melde, men ikke daglig. Jeg ringer han på facetime når jeg føler på avstanden som noe som kan bli negativt. Det setter han alltid pris på. Samtalene kan vare i 1-6 timer. Når vi er sammen er det gjerne 1-2 uker i slengen så har vi det veldig godt. Jeg føler meg trygg, men synes innsatsen med meldinger er langt under minste innsats. Har sagt at jeg bare ønsker en «Hei kjære, litt travel i dag, men tenker på deg» - som jo tar 7 sekunder av livet hans. Men det er som han overser det eller bare oppdrar meg til å ikke forvente det 😂 Vanskelig å forklare. 
TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De er alltid dårlige. Uten grunn.

Anonymkode: 6eda5...e8b

Skrevet (endret)

Jeg opplever at menn som er oppriktig interesserte er i hvert fall flinke på å svare, selv om meldingene ikke nødvendigvis er lange.

Ser det på mannen min. Han er veldig på alt som har med meg å gjøre. Og det har ingenting med at jeg ber han om å svare (det gjør jeg ikke, han får svare når han selv vil), men han er bare veldig påskrudd. Derimot ser jeg at han kan være ganske dårlig på å svare andre, med mindre det handler om jobb. 

Og det har jeg sett på menn jeg datet også. Man merker fort om de faktisk er interesserte eller ikke, rett og slett. Det trenger ikke å handle om lange og romantiske meldinger, men heller det med å vise interesse. Det var VELDIG tydelig at mannen min var/er opptatt av meg, slik jeg er opptatt av han. Det handler ikke nødvendigvis ikke om frekvens heller, men måten det gjøres på. Han er f.eks ikke så glad i å skrive veldig lange meldinger, men sørger da for å ringe hvis det er noe mer som kanskje er lettere å snakke om. På vei hjem fra jobb kan han f.eks ringe meg fordi han vil høre stemmen min og spørre meg om dagen min, og jeg kan høre på hvordan han har hatt det. Det er jo ikke nødvendig å ringe egentlig, men han gjør det fordi han liker å høre stemmen min. Og det er jo veldig hyggelig å høre, det får meg til å føle meg veldig satt pris på. 

Det er som terapeuten sier det: det handler om å ha interesse for hverandre, som igjen gjør at man føler at man bryr seg (vi går ikke i terapi fordi vi har problemer i forholdet, bare for å understreke det). :) 

Endret av SPOCA
  • Hjerte 2
Skrevet

Kjæresten min foretrekker å ringe, enn å skrive meldinger. Jeg er motsatt, men vi har funnet ut at en mellomting fungerer 😊 

Tidligere i forholdet synes jeg det innimellom var litt stress å ringe han (jeg sliter med tlf-angst). Ikke fordi han nødvendigvis er vanskelig å snakke med, men fordi jeg ikke alltid orker å snakke i tlf. 

• Liker 1
Skrevet

Som mann er nok jeg en av de som ikke er noe glad i å formidle følelser via meldinger. Meldinger er supert til praktiske beskjeder, men jeg trives ikke med å uttrykke følelser i meldinger, hverken med tekst eller emojier.

Jeg er forøvrig ikke noe god til å formidle følelser verbalt, heller. Blir for det meste til å vise min hengivenhet og kjærlighet til min kone gjennom handlinger. Det fungerer tydeligvis godt nok, for har nå vært gift i snart 30 år med samme dame.

Anonymkode: 5b63a...efd

• Liker 2
Skrevet

Meldinger er en uting, for å formidle følelser trengs det en stemme eller kroppspråk. 

Anonymkode: f8c42...ecc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...