AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:56 #1 Skrevet søndag kl. 14:56 Ligger på finn.no, har nå en interressert kjøper som vil komme å se/prøve i morgen tidlig. Vil ha med seg bilen der og da om han liker den da han kommer langveis fra. Ser de har digitale kjøpekontrakter fra feks naf. Fylle vi da bare ut kontrakten på nett der og da, signerer med BankID og så vippser han pengene? Da blir den sendt til automatisk omregistrert om jeg forstår det riktig? Billig bil under 40 000, ingen heftelser. Noe mer jeg må tenke på? Anonymkode: 4220f...09a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:05 #2 Skrevet søndag kl. 15:05 Bruke nettbil eller noe tilsvarende i stedet. Med slike biler blir det bare bråk, risiko, med mer, videre. Anonymkode: 0ef5c...515
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:20 #3 Skrevet søndag kl. 15:20 Den digitale løsningen til Finn lar en ordne det hele på stedet. Det er litt omstendelig men går greit med mindre kjøperen er digitalt analfabet og f.eks ikke har bank-id på mobilen. Man skal logge en del inn og gjøre endringer med registrering osv. Man kan bruke Vipps, selv om beløpet er høyt. Beregn god tid, så går det helt knirkefritt. Anonymkode: a8616...89f
anonymLala Skrevet søndag kl. 15:28 #4 Skrevet søndag kl. 15:28 Vi kjøpte som førstegangskjøpere av en med lite peiling på slik selv, men brukte den ferdigløsningen til Finn og dro med bilen samme dag. Bare sett av god tid (et par timer) til å gå igjennom alt steg for steg.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:34 #5 Skrevet søndag kl. 15:34 anonymLala skrev (5 minutter siden): Bare sett av god tid (et par timer) til å gå igjennom alt steg for steg. Ett par timer for å skrive kontrakt? Tenkte det var 10 minutter jeg, må på jobb etterpå.... Anonymkode: 4220f...09a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:12 #6 Skrevet søndag kl. 16:12 Får tydeligvis ikke lov å bruke løsningen til finn da bilen ikke er eu-godkjent. Er derfor bilen selges, står i annonsen og kjøper er selvsagt informert om feil. Så forstår ikke hvorfor det skal være ett problem.... Anonymkode: 4220f...09a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:23 #7 Skrevet søndag kl. 16:23 Bruk den digitale løsningen fra Vegvesenet. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/salgsmelding-og-omregistrering/ Ikke gi fra deg bilen før den er omregistrert og pengene her kommet på konto, kjøper må godkjenne omregistreringen inne på nettsidene til Vegvesenet. Sørg for at du opplyser om absolutt alt du vet om som er feil med bilen og få det inn i kontrakten, hvis du får en dårlig magefølelse når du møter kjøperen så bør du lytte til den. Anonymkode: 28af3...9e5 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:54 #8 Skrevet søndag kl. 16:54 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Bruk den digitale løsningen fra Vegvesenet. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop-og-salg/salgsmelding-og-omregistrering/ Ikke gi fra deg bilen før den er omregistrert og pengene her kommet på konto, kjøper må godkjenne omregistreringen inne på nettsidene til Vegvesenet. Sørg for at du opplyser om absolutt alt du vet om som er feil med bilen og få det inn i kontrakten, hvis du får en dårlig magefølelse når du møter kjøperen så bør du lytte til den. Anonymkode: 28af3...9e5 Takk! Men da må jeg vel uansett ha en kjøpekontrakt i tillegg? Har skrevet mye frem og tilbake med denne kjøperen via finn, så har alt skriftlig om det skulle være noe. Han har også fått kopi av mangellapp fra eu-kontrollen Anonymkode: 4220f...09a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:25 #9 Skrevet søndag kl. 17:25 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Takk! Men da må jeg vel uansett ha en kjøpekontrakt i tillegg? Har skrevet mye frem og tilbake med denne kjøperen via finn, så har alt skriftlig om det skulle være noe. Han har også fått kopi av mangellapp fra eu-kontrollen Anonymkode: 4220f...09a Du kan bruke en standard kontrakt fra NAF eller andre steder, selv om du har alt skriftlig så bør du absolutt opplyse om alt i kontrakten. Husk at kontrakten ikke har noe med omregistreringen å gjøre, omregistreringen må du fylle ut på nettsidene til Vegvesenet i tillegg til å ordne med kontrakt. Anonymkode: 28af3...9e5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:08 #10 Skrevet søndag kl. 18:08 Begge må sørge for at bankid fungere som den skal på tlf. Begge må innom svv for å avregistrere, og registrere bilen på ny eier. Anonymkode: 50f00...a62
anonymLala Skrevet søndag kl. 18:21 #11 Skrevet søndag kl. 18:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ett par timer for å skrive kontrakt? Tenkte det var 10 minutter jeg, må på jobb etterpå.... Anonymkode: 4220f...09a Går det gjennom Finn sin ‘’Smidig bilhandel’’ er det flere punkt en skal igjennom (en som signere, så må den andre, i flere omganger osv), pluss betalingen. Spesielt om en ikke har gjort det før ville jeg satt av det til å gå igjennom bilen, prøvekjøre, og få gått igjennom alle punkt for salg på Finn. Det tar litt tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå