AnonymBruker Skrevet 28. september #1 Skrevet 28. september Hei, Jeg har en 6 åring som har mandelstener. De er store og kommer hver uke. De lukter vondt og det er et slit med å få de ut. Jeg har hatt det selv og fjernet mandlene i voksen alder. Jeg ønsker ikke det samme for barnet mitt. For de som har hatt dette, så vet man godt hvor slitsomt det er, og å gå rundt med kronisk dårlig ånde er grusomt. Jeg skal ha barnet til lege nå, men er det innafor å fjerne mandlene «kun» på grunn av mandelstener? Jeg leser at man kan delvis fjerne mandlene også. Noen med erfaring/tips? Anonymkode: 19c9a...29a
AnonymBruker Skrevet 28. september #2 Skrevet 28. september Får nok ikke fjernet på det grunnlaget Anonymkode: aac97...46b 2
AnonymBruker Skrevet 28. september #3 Skrevet 28. september Jeg har brukt laser på mine, for å fjerne deler av de, og få vekk/jevne ut store groper. Hos meg var mandelsteinene såpass sjenerende i hverdagen at det ikke var noe problem å få det innvilget. Lykke til ☺️ Anonymkode: 8a564...68e
AnonymBruker Skrevet 28. september #4 Skrevet 28. september Hei, TS her. Laser er vist ikke lov på barn, fordi de må kunne sitte helt stille med laser. Jeg har sjekket. Jeg tok også laser på mine Anonymkode: 19c9a...29a
AnonymBruker Skrevet 28. september #5 Skrevet 28. september Eller kan jeg spørre hvor du tok laseroperasjon? Fikk du henvisning? Anonymkode: 19c9a...29a
AnonymBruker Skrevet 28. september #6 Skrevet 28. september Kalnes, Østfold - men det høres jo riktig ut at det ikke går på barn, mtp å sitte stille. Håper det ordner seg på et vis ☺️ Anonymkode: 8a564...68e
AnonymBruker Skrevet 28. september #7 Skrevet 28. september De kan redusere mandlene, det er ikke like risikabelt. Mine ble fjernet pga mye arrvev og mandelsteiner, som gjorde at jeg fikk vondt i både halsen og ørene. Anonymkode: 594e5...65d
AnonymBruker Skrevet 28. september #8 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, TS her. Laser er vist ikke lov på barn, fordi de må kunne sitte helt stille med laser. Jeg har sjekket. Jeg tok også laser på mine Anonymkode: 19c9a...29a Mandler fjernes med helnarkose på barn. Så kan de ikke da bruke laser? Anonymkode: 8948b...134
AnonymBruker Skrevet 28. september #9 Skrevet 28. september Som andre skriver, de kan fjerne deler av mandlene (tonsillotomi). Snakk med fastlege og be om henvisning til spesialist. Anonymkode: f4a9e...4f7
AnonymBruker Skrevet 29. september #10 Skrevet 29. september I stedet for å fjerne mandlene, kan dere ikke bare fjerne mandelstenene? Det gjør jeg i hvert fall på meg selv. Kjenner det jo med én gang de kommer, og da klemmes de rett ut. Anonymkode: 7d58a...621
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #11 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 18.53): I stedet for å fjerne mandlene, kan dere ikke bare fjerne mandelstenene? Det gjør jeg i hvert fall på meg selv. Kjenner det jo med én gang de kommer, og da klemmes de rett ut. Anonymkode: 7d58a...621 Det er et skikkelig slit, og veldig vanskelig å få til på et barn. I tillegg ønsker jeg ikke at dette er noe barnet skal slite med hele livet. Det er noe ordentlig dritt å ha disse, og nesten uansett hvor flink man er til å fjerne så kommer de tilbake, og gir fryktelig dårlig ånde. Anonymkode: 19c9a...29a 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #12 Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 18.53): I stedet for å fjerne mandlene, kan dere ikke bare fjerne mandelstenene? Det gjør jeg i hvert fall på meg selv. Kjenner det jo med én gang de kommer, og da klemmes de rett ut. Anonymkode: 7d58a...621 For et tullete svar. Jeg sliter selv med dette. Hos meg er det sånn at jo mer jeg leter etter de, jo bedre gjemmer de seg. Kjenner jo de er der fordi det føles som at noe sitter fast i halsen, og ånden lukter død. Så skal man på jobb, på date, på korøvelse, livet generelt hvor andre mennesker skal eksponeres for min dårlige ånde. Da blir man desperat og steinene gjemmer seg så langt inn at man begynner å blø før man endelig finner synderen gjemt inni en grop. Nei dette ønsker jeg ikke for barn!! Anonymkode: 69cef...c81
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #13 Skrevet 5. oktober Jeg opplevde at jeg fikk mandelstener pga allergi. Fjernet det jeg var allergisk mot, så gikk det bort. Har skjønt i voksen alder at enten er det sagma eller gnagere. Hadde hamster som liten (som ble syke og døde og ble bedre etter på) og barna hadde rotte i voksen alder. Det ble borte, med en gang dyrene ble gitt bort. Ville ha sjekka om det er noe hun reagerer på. Anonymkode: fd53e...917
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå