Gå til innhold

Ville dere sagt ifra? Dum jente i kassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte akkurat kaffe på Samson. Hun I disken sier «enkel eller dobbel?».

jeg spør «Hmm.. koster det ekstra for dobbel?». Hun «Nei ingenting». Så slår hun inn 8kr ekstra for den doble. Jeg tenker bare: 

Når jobben din er å lage kaffe og selge boller, da burde du vite om det koster mer for dobbelt eller enkel? Jeg er så klar til å si ifra av prinsipp!! Ville dere? 

Anonymkode: f168a...000

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager overskriften - den var ikke ment nedlatende. Jeg kan rett og slett bare bli litt satt ut av sånt bare. - TS

• Hjerte 1
Skrevet

Forventer du å få 1 kg poteter for samme pris på 500g? 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet

Antageligvis hørte hun ikke helt hva du spurte om og svarte ut fra det.

Anonymkode: 15dce...a34

• Liker 12
Skrevet

I mitt hode er det veldig logisk at det koster mer for en dobbel, og spørsmålet mitt ville ikke vært OM det koster mer, men hva prisforskjellen er. 

Her høres det  ut som at den ansatte rett og slett hadde en "brainfart" noe som kan skje den beste. Du kan velge å poengtere at "du sa det ikke kostet mer..", eller du kan velge å tenke at du også burde skjønt det ville koste mer, og slå deg til ro med at dere begge hadde et tankeløst øyeblikk. 

Anonymkode: f50e5...0e7

• Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet

Dette hadde jeg ikke orket å gjøre noe med. 8 kr er ikke allverdens.  

Anonymkode: c3d9a...0db

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde sagt i fra der og da at “Åj, trodde du sa det ikke kostet ekstra”, og så hadde jeg bestemt meg for om jeg ville betale mer for å få dobbel eller ei. 

Jeg hadde ikke gitt noe beskjed i etterkant til bedriften i hvert fall. 

Anonymkode: 6f5b0...5a4

• Liker 9
Skrevet

Det er jo litt rart at du ikke forstår at dobbel koster mer enn enkel? 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette skjønner jeg ikke. Du lurer på om dobbelt så mye koster mer??? Altså…

Anonymkode: 349eb...acd

• Liker 11
Skrevet
Trygdefrue skrev (2 minutter siden):

Forventer du å få 1 kg poteter for samme pris på 500g? 

Jeg skjønner det - fair point! Nei jeg gjør jo ikke det. Jeg bare hører på hva som blir sagt. For meg er dette småpenger og forventer ikke spare på kronene - for all del. Ts

Skrevet

Er det ikke du som er dum når du ikke forstår at dette var en misforståelse?

Anonymkode: a4548...89a

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

De gir jo ikke ut dobbelt så mye kaffe gratis? En enkel koster ikke det samme som en dobbel. Her ville jeg faktisk skjønt at den ansatte ikke hørte riktig eller fikk en midlertidig "brainfart" som noen kalte det, og svarte feil. Men DU burde absolutt ha skjønt at dobbel mengde av en vare umulig kan koste det samme som en liten mengde.

• Liker 10
Skrevet

Dette er jo ikke et bevis på hun er dum. Det er mer et bevis på at hun ikke hørte hva du spurte om, eller blingsa på et eller annet. 

Det er som å hevde at en som feilskrivr et ord er dum. Det kan godt hende, men det feilskrevede ordet er ikke et bevis på det. 

Anonymkode: 5ff2e...cf6

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Noen ganger, når den blinde leder den døve...

Anonymkode: d2009...d8c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for synspunkt på et tankeløst spørsmål fra min side. Vi begge hadde nok et lite gjennomtenkt øyeblikk. Jeg regner med hun skjønner etter hvert at det koster mer for dobbel hun også. Ts

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Vet ikke om denne jenta egentlig er så dum. Da vil jeg påstå at hun som spurte om jeg skulle ha pose når jeg kjøpte en håndfull med varer på rema i går er hakket dummere, all den tid jeg hadde meg egen pose som hun så jeg la sammen med varene etter at de var scannet. Men hun er sikkert pålagt å spørre selv om det irriterer meg hver gang. Må gå an å bruke skjønn. 

Anonymkode: 18372...ae1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg bestilte akkurat kaffe på Samson. Hun I disken sier «enkel eller dobbel?».

jeg spør «Hmm.. koster det ekstra for dobbel?». Hun «Nei ingenting». Så slår hun inn 8kr ekstra for den doble. Jeg tenker bare: 

Når jobben din er å lage kaffe og selge boller, da burde du vite om det koster mer for dobbelt eller enkel? Jeg er så klar til å si ifra av prinsipp!! Ville dere? 

Jeg tipper hun hørt feil og svarte på noe annet, eller ganske enkelt gjorde en feil. Det hender i blant. Hun tjener nok ingenting ekstra personlig på dette, og de har lite å vinne på å lure kunder, så jeg vil tro det helt enkelt var en tabbe. Jeg gidder sjelden å si fra om sånt, men det er sjelden feil å si fra om sånne ting på en høflig måte.

Anonymkode: 634ec...86c

• Liker 4
Skrevet

Syns nok kunden var dummere enn jenta i kassen i dette tilfellet. Og når kunden i tillegg går inn på kg for å opprette en tråd for å anklage jenta i kassen for å være dum… Da får det nesten ikke blitt mye dummere! 

Anonymkode: a0060...308

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet

Tror jeg skal begynne å skrive et foruminnlegg hver gang en kunde misforstår hva jeg spør om. Men er en mulighet for at det vil skje såpass ofte at the vill bli sett på som spam 😂

Anonymkode: 00f48...b49

• Liker 5
Skrevet

Er du en person som aktiv går inn for å finne feil og skape problemer TS?

Anonymkode: b6341...2a0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...