Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter . Har vært m kjæresten min i litt over ett år. Jeg blir mer og mer liten i forholdet. Sier jeg noe som ikke passer han så er det silent treatment noen dager.  Nå er jeg ute i kulden der han styrer all kommunikasjon ( facetimer). Jeg ble advart tidlig i forholdet ….. de advarslene kasta jeg fra meg …. Men nå gjenkjenner jeg mere og mere …. Og jeg er så utrolig sliten.  Jeg er veldig glad i han og akkurat nå har jeg en voldsom indre uro mens jeg venter på kontakt . Jeg er da en godt voksen og oppegående dame m høyere utdanning og som nå står i noe jeg omtrent ikke håndterer… .. vet ikke hvor jeg vil med mitt første innlegg her inne …. Støtte ? Takk på forånd. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor går du ikke fra ham?

Anonymkode: 9f105...143

• Liker 1
Skrevet

Kom deg ut, først som sist.

Jo tidligere du kommer deg ut, jo færre år bruker du på å reparere. Jeg brukte fem år på å reparere etter ett sånt år som det der.

Det er klassisk at kvinner med høy utdanning havner der. 

Anonymkode: 223f5...029

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor går du ikke fra ham?

Fordi jeg ikke klarer … jeg er glad i han og han er verdens beste når det er bra.

Skrevet
Bitti70 skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg ikke klarer … jeg er glad i han og han er verdens beste når det er bra.

Da får du fortsette å være i forholdet og bli behandlet slik, da. Siden han jo er "verdens beste" bortsett fra de gangene han er en dritsekk. 

Skrevet
Bitti70 skrev (3 minutter siden):

Ta kontakt med krisesenteret, de kan hjelpe deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får du fortsette å være i forholdet og bli behandlet slik, da. Siden han jo er "verdens beste" bortsett fra de gangene han er en dritsekk. 

Kutt nå ut. Tror du virkelig dette er kult? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva i all verden ? 

Skrevet

Gå før det blir verre. Husk at du må tenke på deg selv i dette fordi han blir ikke bedre. Jeg skjønner at du er veldig glad i han, men du er glad i hvem du trodde han var og hvem du vil at han skal være. Og han blir aldri den personen. Blir du hos han så vil du mister deg selv. 

har du noen du kan be om hjelp til å flytte fra han hvis dere bor sammen? Er lurt å flytte mens han ikke er tilstede.
Hvis du ikke bor sammen med han så be om hjelp hos fastlegen din slik at du kan få hjelp fordi du trenger hjelp til å få sortert følelser og tanker og til å selv forstå at livet faktisk vil bli bedre uten han. Ikke la han spille med dine følelser lenger. Jeg vet det er vanskelig, men det er overgang og når du kommer deg over den første perioden uten han så vil du våkne og innse at du gjorde det riktige med å gå i fra han. Du er ikke svak, men du er sterk, du klarer dette og for all del ikke tenk på hva andre tenker og mener om deg fordi dette kan skje med oss alle sammen. Lykke til. ♥️

Anonymkode: 815f9...832

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kutt nå ut. Tror du virkelig dette er kult? 

Nei, jeg synes det er tragisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Gå før det blir verre. Husk at du må tenke på deg selv i dette fordi han blir ikke bedre. Jeg skjønner at du er veldig glad i han, men du er glad i hvem du trodde han var og hvem du vil at han skal være. Og han blir aldri den personen. Blir du hos han så vil du mister deg selv. 

har du noen du kan be om hjelp til å flytte fra han hvis dere bor sammen? Er lurt å flytte mens han ikke er tilstede.
Hvis du ikke bor sammen med han så be om hjelp hos fastlegen din slik at du kan få hjelp fordi du trenger hjelp til å få sortert følelser og tanker og til å selv forstå at livet faktisk vil bli bedre uten han. Ikke la han spille med dine følelser lenger. Jeg vet det er vanskelig, men det er overgang og når du kommer deg over den første perioden uten han så vil du våkne og innse at du gjorde det riktige med å gå i fra han. Du er ikke svak, men du er sterk, du klarer dette og for all del ikke tenk på hva andre tenker og mener om deg fordi dette kan skje med oss alle sammen. Lykke til. ♥️

Anonymkode: 815f9...832

Jeg har solgt huset mitt tidligere , og vi har hatt en plan om å flytte sammen. Skal få snakka m legen min. Men selv nå prøver jeg å se forbi det negative. Ja,man kjenner på litt skam også … pga at jeg har forfinet ting som har skjedd ovenfor både voksne barn og andre kjære. Jeg er egentlig en sterk dame ….og forstår rett og slett ikke hva som er skjedd . Takk for svar

AnonymBruker
Skrevet

Silent treatment er faktisk regnet som noe av den værste form for psykisk vold. Ikke rart du blir urolig og stresset av dette. De som blir utsatt for dette kan bli svært syke av det. Silent treatment er en forferdelig straff som rammer hardt. Det er en alvorlig form for kontroll og manipulering. Man blir nesten helt desperat av det. Å blir livredd for når dette skal skje igjen. Så er det i gang. Man føyer seg. Prøver å gjøre/si de rette tingene. Går på eggeskall osv. Sånn blir du altså behandlet. Snill å grei å god? Nei, det er han bare på overflaten. Han tar det i fra deg om du ikke er slik han vil. Det er ikke kjærlighet. 

Anonymkode: 2dd30...589

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir bare verre... 

Kom deg ut.

Anonymkode: 3716f...309

AnonymBruker
Skrevet
Bitti70 skrev (På 28.9.2025 den 14.07):

Jo, du klarer.

De er jo selvsagt verdens beste når de ellers er verdens verste.

Du klarer å dra, jo. 

Du blokkerer på alle kanaler og blokkerer eventuelle nye profiler og forsøk på kontakt.

Anonymkode: 3b392...0cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...