Gå til innhold

Hva skjer med jehovas på døra hver helg?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, har de ingen kontroll på hvor de gikk forrige helg liksom? De er fra jehovas denne helgen også, men riktig nok ikke samme paret som kom. men poenget er jo det samme.

og hvordan kan jeg avslå dem på en høfflig måte selvom de invanreder min gårdsplass? 
Orker ikke jeg, fins ikke interessert i noe de prater om, men vil jo ikke være så frekk mot de som person allikevel. men HA DEG VEKK FRA MIN GÅRDSPLASS tenker jeg bare.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skru av ringeklokken.

Anonymkode: d2607...e43

Skrevet (endret)

En av dem gikk bokstavelig talt inn i huset mitt for noen år siden, uinvitert, fordi jeg hadde utgangsdøra stående åpen mens jeg lynkjapt var i bakhagen, nettopp fordi jeg først hadde sett ham der gjennom et vindu. Og dette var midt på sommeren, og jeg lurte på på om det var en potensiell innbrudstyv som var ute og snoket. Det viste seg at vi gikk i motsatt retning på hver vår side av huset, og tullingen kom derfor frem til utgangsdøra før meg og var på vei opp i stua når jeg kom inn bak ham og spurte hva faen det var han trodde han drev med. Du går ikke rundt i hagen til folk og snoker sånn, og du tråkker ikke bare inn i et helt fremmed hus uten å være invitert. Spesielt ikke når målet er å spre den jævelskapen der. Dette informerte jeg om såpass tydelig at jeg ikke har hatt problemer med dem siden. 

Endret av Akhenaton
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

«Dere var her forrige helg og, så nå holder det. Jeg er ikke interessert. Hade.»

• Liker 1
Skrevet

Jeg var så heldig å ha en nabo som er eks Jehova som jeg lagde en avtale med.  De gir seg jo ikke og kommer med: La meg nå forklare, hør på meg nå, det  er  noe  i det glade  budskap  som er  nødvendig  at  du får  med deg , jeg  går  ikke  helt  ennå etc...Hver gang de kom på døra, sendte vi melding til eks Jehova naboen, og så skulle han tilfeldigvis ut med søpla hver gang. Funket dessuten hver gang.  Han trengte bare å si med vennlig stemme: Hei og takk for sist. Det ble så kleint for dem at de pakket og dro 

• Liker 5
Skrevet

Du har nok fått stempel som en "grei" person å besøke, og det er vel ikke så mange igjen av de etterhvert, du har blitt merket rett og slett. Og slikt elsker JV. 

Så for å få slutt på dette, så må du bli ugrei!

Det er DEI som kommer uanmeldt og forstyrrer DEG, det er DEI som invaderer DEG på DIN gårdsplass, så det er ikke du som på noe måte er vurdert som den rette til å måtte vere høflig og grei. De har ingenting hos deg å gjøre, og det må de høre. 

Gi de klar beskjed om att dette tullet orker du bare ikke, og si att de er uønsket på din eiendom. Du trenger ikke bli ufin, men du må vere myndig. 

Fikk JV på døra jeg også i mange år, men det var ei dame jeg kjente godt, ho fikk seg en kaffikopp så drøsa vi om løst og fast, så reiste ho. Vi viste begge att jeg ikke var personen som ble omvendt til noe som helst, og att ho måtte ha desse turene for å bli ferdig med vekkelsen ho var pålagt, det gikk fint, vi var like høflige begge to. Så kommer det nye, aldri sett de før, og vil aldri se de heller, så de ble jagd med klar beskjed om å ikke vise seg flere ganger. 

Det har de heller ikke gjort, det er ikke mitt problem om jeg sårs ett eller anna ego, det er de som fyker rundt på dørene til folk. 

Anonymkode: 00065...dda

Skrevet

Det lyser jo lang vei hvor de kommer fra. Jeg åpner døra, sier jeg overhodet ikke er interessert og morna.

Da jeg hadde hund tidligere så gikk den alltid løs på hele byggefeltet jeg bor i. Vi var ikke såååå plaget med JV den tiden.

En dag bare hunden og jeg var hjemme, så ringte spetakkelet på døra og hunden ble med av nysgjerrighet. Jeg åpner og en velvoksen han schæfer gikk ut fikk snust på skjørtene deres helt opp til skrittet. De takket pent for seg veldig raskt 😂

Etter det tok det mange år til neste gang de kom hit.

Skrevet
Mitral skrev (4 minutter siden):

Plagsomt med dørselgere og Jehovas etc på døra, men mer flaut å ha et sånn hengende utenfor inngangsdøren sin da 🫠😂

Syns det var tøft jeg 😂😂😂

Skrevet

Den gangen min bestemor levde, så inviterte hun dem inn og prøvde å omvende dem 😂

Anonymkode: cd936...655

• Liker 2
Skrevet

Har du en irritert eks eller noe? 🙊😬 Man kan nemlig bestille jv på døra via nettsiden deres, veit om noen som har gjort det for å irritere folk 🙊 

Anonymkode: e0acd...53d

• Liker 1
Skrevet

Jeg inviterte dem inn en gang da jeg var 14-15 år, og stilte dem masse spørsmål de ikke kunne svare på. Stilte dem skikkelig til veggs. Hun ene dama (de var to damer) begynte å gråte, og ville bare hjem.  Ingen av de to kom tilbake. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid forklart at jeg har et avklart forhold til religion og min tro, som i tillegg er en privatsak. Deretter ønsker jeg dem lykke til videre og en fin dag. De kommer aldri tilbake. De har kun kommet en gang hver gang jeg har flyttet. Aldri hatt behov for å være ufin med dem 

Anonymkode: 62342...d6e

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg bare ignorerer det de sier og spør om, ønsker dem en fin tur videre, sier høflig ha det bra, og lukker døra.

Ikke uhøflig, men tydelig.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Laraa skrev (33 minutter siden):

Jeg var så heldig å ha en nabo som er eks Jehova som jeg lagde en avtale med.  De gir seg jo ikke og kommer med: La meg nå forklare, hør på meg nå, det  er  noe  i det glade  budskap  som er  nødvendig  at  du får  med deg , jeg  går  ikke  helt  ennå etc...Hver gang de kom på døra, sendte vi melding til eks Jehova naboen, og så skulle han tilfeldigvis ut med søpla hver gang. Funket dessuten hver gang.  Han trengte bare å si med vennlig stemme: Hei og takk for sist. Det ble så kleint for dem at de pakket og dro 

Dagens beste !   Mange år siden de har vært på døra hos meg.  Jeg pleier å si at jeg er utstøtt.  En gang var jeg skikkelig stygg.  Det kom to unge jenter, da jeg åpnet døren ropte jeg HALLELUJA. I natt kom Herren til meg i en drøm og fortalte at jeg ville få besøk av to unge mennesker. Jeg måtte ta godt imot dem for jeg var en av de utvalgte , er det SANT spurte de.   For ordens skyld, plassene rundt Herrens bord i himmelen ble opptatt for mange år siden.  Vi andre må nøye oss med å leve på en paradisisk jord.    

Endret av Merlin
  • Hjerte 1
Skrevet

Ringeklokken funker ikke, det anbefales. 

Anonymkode: 9e457...662

Skrevet

Første gang de kom hit, så startet jeg å diskutere religion med damen, da hadde hun plutselig dårlig tid. Neste gang, så kom det to unge menn, da jeg lå ute og solte meg i en liten bikini, og jeg har store, runde bryst. Fikk bare tatt på meg et kort skjørt, før jeg åpnet. De omtrent løp sin vei. Og etter det kom de ikke mer.

Anonymkode: bf6dc...7f5

• Liker 1
Skrevet
Merlin skrev (14 minutter siden):

Dagens beste !   Mange år siden de har vært på døra hos meg.  Jeg pleier å si at jeg er utstøtt.  En gang var jeg skikkelig stygg.  Det kom to unge jenter, da jeg åpnet døren ropte jeg HALLELUJA. I natt kom Herren til meg i en drøm og fortalte at jeg ville få besøk av to unge mennesker. Jeg måtte ta godt imot dem for jeg var en av de utvalgte , er det SANT spurte de.   For ordens skyld, plassene rundt Herrens bord i himmelen ble opptatt for mange år siden.  Vi andre må nøye oss med å leve på en paradisisk jord.    

🤣🤣🤣🤣🤣

AnonymBruker
Skrevet

Jeg åpnet døra og de fikk se 2 meter med naken mann. De kom aldri tilbake. 😁

Anonymkode: 2c9e1...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...