AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:51 #1 Skrevet søndag kl. 11:51 Vi skal ha Toro stroganoff gryte i dag. Bruker den som base og tilsetter champignong, kjøtt og paprika. Dette pleier å være nok til oss. Nå ser det ut som vi får 1 ekstra gjest, og jeg blir litt stresset. Er det noen måte å «lage mer» veske i gryteretten? Kan jeg bruke f.eks kraft som jeg har i frysen? Håper noen har noen gode råd her 😊 Anonymkode: 05e8a...d74
Teardrop Skrevet søndag kl. 11:53 #2 Skrevet søndag kl. 11:53 (endret) Server med brød, baguett eller salat ved siden av. 1 pose er for lite til 2 pers ja, latterlig porsjonering av toro uff. gjelder alt fra dem. Evt lag noe dessert så besøket ditt i det minste blir mett. Koselig er det også Endret søndag kl. 11:54 av Teardrop
Brunello Skrevet søndag kl. 11:53 #3 Skrevet søndag kl. 11:53 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi skal ha Toro stroganoff gryte i dag. Bruker den som base og tilsetter champignong, kjøtt og paprika. Dette pleier å være nok til oss. Nå ser det ut som vi får 1 ekstra gjest, og jeg blir litt stresset. Er det noen måte å «lage mer» veske i gryteretten? Kan jeg bruke f.eks kraft som jeg har i frysen? Håper noen har noen gode råd her 😊 Anonymkode: 05e8a...d74 Hiv oppi et tømmervegger og litt kraft. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:53 #4 Skrevet søndag kl. 11:53 Ja kjør på med kraft, fyll og det du har som passer oppi, men smak deg frem 😊 Anonymkode: 6bc6d...5f7 1
Brukernavn84 Skrevet søndag kl. 11:54 #5 Skrevet søndag kl. 11:54 Brunello skrev (Akkurat nå): Hiv oppi et tømmervegger og litt kraft. Rømmebeger? 1 1
Brunello Skrevet søndag kl. 11:55 #6 Skrevet søndag kl. 11:55 Brukernavn84 skrev (Akkurat nå): Rømmebeger? Innholdet av et beger med rømme.
Trygdefrue Skrevet søndag kl. 11:55 #7 Skrevet søndag kl. 11:55 Brunello skrev (1 minutt siden): Hiv oppi et tømmervegger og litt kraft. Ja tømmervegger er det mye god mat i 🤗 spesielt om gjesten er en bever 🦫🤣 (går ut ifra at du mente rømmebeger? Men klarte ikke å la denne stå uten å kommentere) 4 1 2
Brukernavn84 Skrevet søndag kl. 11:56 #8 Skrevet søndag kl. 11:56 Brunello skrev (1 minutt siden): Innholdet av et beger med rømme. Hæ? 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:56 #9 Skrevet søndag kl. 11:56 Teardrop skrev (2 minutter siden): Server med brød, baguett eller salat ved siden av. 1 pose er for lite til 2 pers ja, latterlig porsjonering av toro uff. gjelder alt fra dem. Evt lag noe dessert så besøket ditt i det minste blir mett. Koselig er det også What?? En pose for lite for 2 pers? Anonymkode: cf881...1b8 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:57 #10 Skrevet søndag kl. 11:57 Brunello skrev (3 minutter siden): Hiv oppi et tømmervegger og litt kraft. EN tømmervegg. Anonymkode: cf881...1b8 5
BobbySocks Skrevet søndag kl. 11:59 #11 Skrevet søndag kl. 11:59 Jeg personlig hadde droppet tømmervegger, men brukt litt kraft, litt fløte eller litt rømme. Litt mer grønnsaker, litt mere kjøtt. Litt brød som tilbehør. 3 1
Kvist Skrevet søndag kl. 11:59 #12 Skrevet søndag kl. 11:59 (endret) Jeg kjenner ikke til akkurat den posen og hva den inneholder, men generelt kan man enkelt utvide gryteretter hvis det plutselig kommer flere folk. Du kan ha i mer av de ingrediensene du tenkte å ha i uansett. Ha i andre grønnsaker som kan passe. Eller servere dem separat som en siderett. Salat er jo et klassisk tilbehør til mye, men ovnsbakte rotgrønnsaker, gratinert blomkål, ertepuré osv kan også funke til ulike ting. Du kan veldig gjerne bruke kraft for å øke sausemengden. Tilsett evt også litt jevning av maizenna og kaldt vann rørt sammen. Eller den klassiske brun-saus basen med å brune like mengder smør og hvetemel sammen. Ha i bønner, linser eller andre proteinrike ting for å gjøre den mer mettende. Men aner ikke om det passer akkurat den gryta da. En boks hermetiske tomater kan funke for å utvide mange typer gryter. Mer tilbehør, som brød av ulike typer ved siden av. Flere retter, server noe mettende snacks før maten, eller lag en vaffelrøre og fortell gjestene at det blir vafler etter maten. Så spiser folk gjerne litt mindre middagsmat. Endret søndag kl. 12:00 av Kvist 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:02 #13 Skrevet søndag kl. 12:02 Jeg liker ikke flis mellom tennene, så anbefaler også å droppe tømmervegger, men ekstra grønnsaker, kraft, evt linser er godt og metter. Anonymkode: cf881...1b8 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:04 #14 Skrevet søndag kl. 12:04 Takk for raske svar! Da prøver jeg med kraft/evt brun saus. Har også masse rømme, så prøver meg frem 🤩 Anonymkode: 05e8a...d74 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:07 #15 Skrevet søndag kl. 12:07 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for raske svar! Da prøver jeg med kraft/evt brun saus. Har også masse rømme, så prøver meg frem 🤩 Anonymkode: 05e8a...d74 Husk tømmerveggen, pluss om det er furu så du får litt autentisk smak på stroganoffen 👌 Anonymkode: 6bc6d...5f7 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:08 #16 Skrevet søndag kl. 12:08 Brunello skrev (14 minutter siden): Hiv oppi et tømmervegger og litt kraft. Brunello skrev (13 minutter siden): Innholdet av et beger med rømme. Anonymkode: 8130d...f62 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:06 #17 Skrevet søndag kl. 15:06 Hvordan gikk dette? Hadde du ikke annet enn kraft og saus i huset som du kunne ha i ekstra? Anonymkode: bcf75...78b
Hansehan Skrevet søndag kl. 15:13 #18 Skrevet søndag kl. 15:13 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan gikk dette? Hadde du ikke annet enn kraft og saus i huset som du kunne ha i ekstra? Anonymkode: bcf75...78b En tømmervegg.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:27 #19 Skrevet søndag kl. 16:27 Teardrop skrev (4 timer siden): Server med brød, baguett eller salat ved siden av. 1 pose er for lite til 2 pers ja, latterlig porsjonering av toro uff. gjelder alt fra dem. Evt lag noe dessert så besøket ditt i det minste blir mett. Koselig er det også Det er jo bare saus? Hvordan kan «saus» være for lite? Du tilsetter kjøtt, sopp, grønnsaker, poteter, bønner etc. Og så serverer du med potetstappe, ris, brød og en salat, eller kanskje med ovnsbakte grønnsaker og potetbåter. Er ikke meningen man skal spise «en pose saus» til middag. Tenk på det som - en krydderpakke. Alt av faktisk mat må du kjøpe inn og tilsette selv. Anonymkode: 15082...811 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå