Gå til innhold

LDL kolesterolet og kosthold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen min hadde for to år siden Ldl kolesterolet på 5,5 og legen ga beskjed om å endre kostholdet, meieriprodukter under 7% fett, trappe ned på sukker og sjokolade. Han var litt overivrig på sjokolade og fett produkter. Så vi endret på kostholdet, lager mer mat fra bunn av, istedenfor sukker så bruker han kanel i kaffen, sjokolade har han trappet betraktelig på og generelt søtsaker, meieriprodukter har vi gått ned på tre og tre og en fettprosent. Han hadde LDL på fire på neste kontroll hos legen. 

Jeg hadde min LDL på 4,4 for et år siden og var på kontroll i mars i år og da var den på 3,4. 

Så endret kosthold hjalp jo tydeligvis.

Snakket med ei venninne her om dagen om dette og hun sa at hun hadde snakket nylig med en lege som hadde sagt dette: å gå over til lette meieriprodukter er bare tull, hiv de i søpla og bruk hel og ikke lett. Også mat, spis normalt men ikke mye junkfood. Det leger maser om ldl og sier man må over på lette produkter og diverse, er bare tull og gjør vondt verre. Jeg spør henne da hvordan har både mannen min og meg gått ned i ldl da når vi endret kostholdet? Hun hadde ikke svar.

Hun har høyt blodtrykk og går på medisiner og denne legen hadde sagt til henne at hun burde slutte med tabletter. Hun sier hun føler seg bra og at det ikke er noe vits med medisin.. Så hun skal visst slutte, for denne legen vet best.

Hva tenker dere? 

Anonymkode: cd010...99d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det som senket ldl for dere var å kutte sukker og lage mat fra bunnen av. Meierismør og fete melkeprodukter er bra for oss. 

Anonymkode: b49f8...824

• Liker 1
Skrevet

At dere gjør rett

Anonymkode: 76be5...5c9

• Liker 1
Skrevet

Tenker at det er mange som tjener godt på at folk er syke. Virker som det du gjør er riktig og at legen til din veninne er en av de som egentlig ikke vil at folk skal bli friskere.

Anonymkode: 284a3...8be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...