Daria Skrevet 28. september #21 Skrevet 28. september Ting å huske på for alle people pleasere som synes det er så vanskelig å si nei: Ofte vil et utvetydig nei være er mye bedre og mer velkomment svar enn et vagt kanskje eller et motvillig ja. Det er ikke sånn at alle som kommer med et spørsmål eller et forslag forventer et uforbeholdent ja eller vil ta et nei ille opp, eller at det er en stor og avgjørende sak for dem. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september #22 Skrevet 28. september Daisy-love skrev (26 minutter siden): Tipper det er overprisede produkter, og du må utnytte ditt nettverk og mase på dine venner og familie. Du har mange gode argumenter for hvorfor si nei. Du kan bruke dem, men å bare si nei takk, er også helt innenfor. En trenger ikke alltid begrunne, og noen vil da argumentere for hvorfor det likevel skal gå. Hvordan er dere blitt kjent? Jeg hadde hatt varsellampene oppe for at hun har prøvd å utvide sirkelen for å få flere med å selge. Ikke sikkert det er sånn, men mulig hun vil utnytte bekjentskapet og det er alt hun legger i det. Så pass på deg selv oppi det. 🩵 Ute på byen. Vi kom i snakk. Hun fortalte om produktene sine. Jeg ga high five for at hun tør å satse på firma. Ikke for at jeg synes produktene er helt mega, men jeg heier på folk som tør satse på noe. Men det betyr definitivt ikke at jeg, det introverte surrehodet jeg er, er noen kremmertype. Jeg kan teoretisk sett strekke meg til å selge hjemlaget limonadebo på marked til inntekt for et eller annet veldedig, men å selge kosttilskudd med mine sparepenger som gissel...Nope Anonymkode: a6054...a36
exictence Skrevet 28. september #23 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Nytt bekjentskap vil ha med meg til å bli sin salgspartner i å selge kosttilskudd. Jeg viste interesse av høflighet for produktene på samme måten som folk av og til viser interesse for mine hobbyer og nå ønsker personen å ha meg med som salgspartner. Jeg får postordre, homeparty, pyramide og nettverks vibber av det. Jeg sa at jeg må tenke på det og ikke kan love noe. Jo mer jeg tenker på det, jo mer vet jeg at det egentlig ikke passer meg. Jeg er ingen selgertype, jeg har på ingen måte noen bufferkonto jeg er villig til å bruke på dette, og jeg har ikke kapasitet. Dette ligger bare ikke i min natur. Og det er mye som foregår på min ordinære jobb som krever all kapasitet. Hvordan finne en fin måte å si at jeg ikke ønsker det. Jeg er redd for å bli manipulert, sitte med dårlig samvittighet eller blir overrumplet med argumenter på hvorfor jeg bør likevel. Jeg er ikke den flinkeste til å stå opp for meg selv Anonymkode: a6054...a36 Du kan si: Jeg har tenkt meg om. Men først vil jeg i tusen takk for at du har spurt meg. Dessverre vil jeg takke nei. Føler ikke at jeg vil bruke tid på det.
AnonymBruker Skrevet 28. september #24 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Drittsekkfakter å prakke på folk en knapt kjenner slike ting. Jeg hadde faktisk blitt forbanna og undert meg på om dette bekjentskapet kun var tuftet på att den personen hadde gått tom for folk å mase på. Har hatt to i min nærhet, nær slekt faktisk så masa så fælt på det som var reine pyramidespill, att det endte opp i full isfront mellom oss, men de var intense også, skulle ha 5000-6000 tusen for att jeg skulle vere ett navn på lista deres liksom? Hvor idiot tror de folk er? Anonymkode: c7861...41c Det er nøyaktig det jeg føler. Har en dårlig magefølelse. Da vi gikk fra byen, tenkte jeg at jeg hadde funnet noen som på sikt kanskje kan bli en venninne. Men nå sitter jeg med følelsen av at for vedkommende er jeg en brikke i er spill Anonymkode: a6054...a36 1
AnonymBruker Skrevet 28. september #25 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er nøyaktig det jeg føler. Har en dårlig magefølelse. Da vi gikk fra byen, tenkte jeg at jeg hadde funnet noen som på sikt kanskje kan bli en venninne. Men nå sitter jeg med følelsen av at for vedkommende er jeg en brikke i er spill Anonymkode: a6054...a36 Brikke i et spill. Sorry, autocorrect 🙂 Anonymkode: a6054...a36
Daisy-love Skrevet 28. september #26 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ute på byen. Vi kom i snakk. Hun fortalte om produktene sine. Jeg ga high five for at hun tør å satse på firma. Ikke for at jeg synes produktene er helt mega, men jeg heier på folk som tør satse på noe. Men det betyr definitivt ikke at jeg, det introverte surrehodet jeg er, er noen kremmertype. Jeg kan teoretisk sett strekke meg til å selge hjemlaget limonadebo på marked til inntekt for et eller annet veldedig, men å selge kosttilskudd med mine sparepenger som gissel...Nope Anonymkode: a6054...a36 Beklager å måtte si det, men hun var nok på jakt etter en ny selger, og ikke vennskap. Si nei og gå videre ♡ 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. september #27 Skrevet 28. september Synes du det er vanskelig å si nei rett til fjeset hennes? Send en sms da. « kjære Kari, veldig hyggelig at du tenkte på meg. Jeg har dessverre kommet til at tiden ikke strekker til. Men det var hyggelig å bli spurt». Anonymkode: b7c5c...da4 1
Embla82 Skrevet 28. september #28 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ute på byen. Vi kom i snakk. Hun fortalte om produktene sine. Jeg ga high five for at hun tør å satse på firma. Ikke for at jeg synes produktene er helt mega, men jeg heier på folk som tør satse på noe. Men det betyr definitivt ikke at jeg, det introverte surrehodet jeg er, er noen kremmertype. Jeg kan teoretisk sett strekke meg til å selge hjemlaget limonadebo på marked til inntekt for et eller annet veldedig, men å selge kosttilskudd med mine sparepenger som gissel...Nope Anonymkode: a6054...a36 Men var dette en ordentlig business? Jeg synes det høres mer ut som MLM 1
AnonymBruker Skrevet 28. september #29 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og når, ikke hvis, men når personen spør hvorfor ikke? Jeg er som nevnt lett å vippe av pinnen. Jeg kommer ikke til å gå inn dette prosjektet, men synes sånne diskusjoner og retorikk er høyst ubehagelig Anonymkode: a6054...a36 Bare se på vedkommende og si at hun må godta det. Anonymkode: fd7ce...24e
AnonymBruker Skrevet 28. september #30 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du hadde flere gode argumenter i først innlegg. Bruk dem? "Dette ligger ikke for meg, pluss at jeg har ikke kapasitet eller ressurser til å gjøre det - dessuten - viktigst av alt, så har jeg ikke lyst, og motivasjon er vel viktig for noe slikt?" Anonymkode: 0600a...8d8 Kjempedumt å komme opp med grunner. Bare si nei, det skal holde. Anonymkode: fd7ce...24e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå