Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Jeg tenkte jeg skulle lage den paien din med purre, valnøtter og chevre, men da jeg var i butikken, visste jeg ikke hvilken chevre jeg trengte. Naturell eller kvitmugg? Hvordan smaker egentlig chevre? Kan man eventuellt bruke en annen ost?
Gjest piaf Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 Det er den som heter Naturell, tror jeg, dvs. fersk chèvre (Tine, rød skrift på pakken). Denne osten er altså ikke lagret, og derfor forholdsvis mild, men det er jo en geitost, og smaker deretter. Nesten som Snøfrisk, bare litt skarpere. Som en del av eggestanden i en pai vil den imidlertid virke mildere. Jeg er chèvre-elsker og synes den passer veldig godt til purre og valnøtter. Men du kan også bruke en hvilken som helst annen ost - alt fra blåskimmel til Norvegia. Eller kanskje Jarlsberg?
Plym Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 (endret) Ligger det en oppskrift på denne i en annen tråd? Høres nydelig ut. Ellers benytter jeg anledningen til å takke for tipset om ovnstørkede tomater, piaf. De er på standardreportoaret nå. Fantastisk til torsk! Endret 28. mars 2006 av Plym
Gjest piaf Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 Ligger det en oppskrift på denne i en annen tråd? Høres nydelig ut. ← Jeg har ingen presis oppskrift på paien, men du finner en kort beskrivelse i salseras tråd "Vegetarbuffet". Ellers benytter jeg anledningen til å takke for tipset om ovnstørkede tomater, piaf. De er på standardreportoaret nå. Fantastisk til torsk! ← Så hyggelig! Jeg er avhengig av de tomatene selv (til grillet lam, kalv, gode pølser, makrell, laks, tapas... ), men torsk er foreløpig uprøvd. Takk for tipset!
Plym Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Jeg spiser dem sammen med stekt torskefilet og litt baconterninger. Det er blitt min livrett. Anbefales på det sterkeste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå