AnonymBruker Skrevet 29. september #21 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Rett til «privatliv».. rett til løgn og bedrag mener du. Og det er ingen rett, fordi retten til å avsløre løgn og bedrag overgår klart. Anonymkode: 7f66a...bd1 Man har rett til et privatliv selv om man er en utro drittsekk. Og sjansen er veldig stor for at det er en forsmådd kvinne som legger ut for å hevne seg på noe. En som ikke ville ha henne eller som gjorde det slutt osv. Sånne sider burde stenges ned og folk som legger ut noe der burde anmeldes. De mennene gjør ikke noe som er ulovlig. Anonymkode: 461d6...cd0 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. september #22 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Feil. Da hadde ‘’Tea App Safe Dating for Women’’ vært lov å ha i det norske appmarkedet… Anonymkode: 63403...b88 Det er da lov å avsløre løgn og bedrag selv om ikke apper som røper personalia er lov. Å snakke om personvern for å løpe rundt som en kåt drittsekk blir bare teit. Anonymkode: 7f66a...bd1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #23 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man har rett til et privatliv selv om man er en utro drittsekk. Og sjansen er veldig stor for at det er en forsmådd kvinne som legger ut for å hevne seg på noe. En som ikke ville ha henne eller som gjorde det slutt osv. Sånne sider burde stenges ned og folk som legger ut noe der burde anmeldes. De mennene gjør ikke noe som er ulovlig. Anonymkode: 461d6...cd0 Man har rett til privatliv ja, men man har ikke rett til å skjule løgn og bedrag. Er to forskjellige ting det. Men pga slike sider kan misbrukes til feilaktig sverting, kan de ikke holdes lovlig oppe. De utro kvinnene blir fersket på andre kreative måter. Anonymkode: 7f66a...bd1
Lalala123 Skrevet 29. september #24 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Folk poster alle mulige rykter og påstander om identifiserbare personer. At etternavn ikke nevnes hjelper ikke. Anonymkode: 5d7c4...0be Ja, jeg har ikke vært inne i disse gruppene, men ja ser den at slike sider kan bli misbrukt også. Kanskje det skulle blitt lagd en app? Hadde vært genialt, der man har visse kjøreregler osv, så folk ikke kan lage falske rykter også. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #25 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man har rett til privatliv ja, men man har ikke rett til å skjule løgn og bedrag. Er to forskjellige ting det. Men pga slike sider kan misbrukes til feilaktig sverting, kan de ikke holdes lovlig oppe. De utro kvinnene blir fersket på andre kreative måter. Anonymkode: 7f66a...bd1 Hva slags løgn og bedrag er det du snakker om da? Anonymkode: 461d6...cd0
AnonymBruker Skrevet 29. september #26 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er medlem av flere av de gruppene og det er jeg veldig glad for. Datet en mann som plutselig dukket opp der. Han datet flere på en gang og en ex av han kunne fortelle at han var notorisk utro. Ei annen svarte at hun hadde besøksforbud mot han og at han alltid hadde flere damer på en gang. Gjorde det slutt og slapp å bli for involvert i den drittsekken. Takket være gruppa. Anonymkode: c7b95...7d3 Så lenge det er i dating-fasen er det jo greit å være på markedet? Hadde en mann oppført seg på samme måte, så hadde han vært kontrollerende psykopat. Anonymkode: 0a0fe...949 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #27 Skrevet 29. september Folkens: Å være utro er ikke straffbart. Å poste bilder uten samtykke, sensitiv informasjon, talemeldinger, SMS’er, snaps, navn, rykter, osv. kan være straffbart. Anonymkode: 5d7c4...0be 4 9
AnonymBruker Skrevet 29. september #28 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (16 timer siden): Rett til «privatliv».. rett til løgn og bedrag mener du. Og det er ingen rett, fordi retten til å avsløre løgn og bedrag overgår klart. Anonymkode: 7f66a...bd1 Hvor går skillet? Hva med retten til å avsløre løgn der noen henger ut andre på falskt grunnlag? Så lenge man kan henge ut folk i en offentlig gapestokk, og dømme de helt uten beviser, hvem kan være sikker på hvem som lyver? Hvis du faktisk er i mot løgn og bedrag, så bør du ikke støtte sider som lar folk henge ut andre uten beviser, og uten at den andre for anledning til å fortelle sin side... Du har ingen mulighet til å verifisere hvem som er løgneren. Anonymkode: 5b820...5e5 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. september #29 Skrevet 29. september Jeg skjønner reaksjoner på å bruke som formål for utroskap. Jeg synes det er tull. Fokuser heller på reelle advarsler!! En ting er viktig i sånne grupper er å advare mot farlige menn. De finnes. Jeg har blitt utsatt for en og da kan i det minste de andre damene som er i ferd med å date en overgriper få beskjed. Det har blitt avverget flere møter på den måten. Vi fant ut på den måten vi var flere. Mange føler seg alene og de aller fleste anmelder ikke. Jeg håper flere vil anmelde 🙏 Anonymkode: 452ef...1ce 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. september #30 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er da lov å avsløre løgn og bedrag selv om ikke apper som røper personalia er lov. Å snakke om personvern for å løpe rundt som en kåt drittsekk blir bare teit. Anonymkode: 7f66a...bd1 Nå gikk poenget over hodet ditt. Poenget var at hvis det hadde vært lov å drive med uthenging slik noen foreslår, så hadde det ikke vært noen begrensninger for en sånn app. De får seg ikke inn i det norske markedet på grunn av våre strenge reguleringer knyttet opp mot personvern. Vi har en rett til å forbli private i Norge. Heldigvis. Anonymkode: 63403...b88 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #31 Skrevet 29. september Jeg syns de gruppene er veldig fine! Vil alltid være noen som misbruker det, som ALT annet. Men mange har sluppet unna drittsekker og ikke minst voldsdømte menn, eller voldtekt. Man veit aldri hvem man møter på lenger og kan man redde noen jenter så er jeg 100 prosent for det. Anonymkode: b0a3d...3cb 4
AnonymBruker Skrevet 29. september #32 Skrevet 29. september (endret) Jeg kan legge inn en advarsel her: Har du vært utsatt for alder 31-33, kvelertak, kan låse en inne, truende og skremmende. Sado innspill. Flere har blitt slått, truet med å bli slått og flere voldtatt. Driver med rus, men det er ikke alltid opplagt man oppdager om dagsformen hans er bra. Han er vakker og ser harmløs ut. En av dem som kan dra damer i absolutt alle aldersgrupper. Det er psykatri i bildet her også. Anmeld hvis du har vært utsatt for han. 🙏 Anonymkode: 452ef...1ce Fjernet mulig identifiserende opplysninger. Perelandra, mod. Endret 5. oktober av Perelandra 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #33 Skrevet 29. september Tenk om det var din sønn eller bror som ble uthengt for noe han ikke hadde gjort? Så lenge uskyldige kan bli beskyldt for noe de ikke har gjort, må uthenging som dette være strengt forbudt. Anonymkode: d7c41...6dd 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. september #34 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg syns de gruppene er veldig fine! Vil alltid være noen som misbruker det, som ALT annet. Men mange har sluppet unna drittsekker og ikke minst voldsdømte menn, eller voldtekt. Man veit aldri hvem man møter på lenger og kan man redde noen jenter så er jeg 100 prosent for det. Anonymkode: b0a3d...3cb Kanskje guttaboys skal opprette en slik gruppe og poste fullt navn på alle kvinner de kommer over. Ville du synes det var ok om navnet ditt dukket opp der? Anonymkode: 50773...101 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #35 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenk om det var din sønn eller bror som ble uthengt for noe han ikke hadde gjort? Så lenge uskyldige kan bli beskyldt for noe de ikke har gjort, må uthenging som dette være strengt forbudt. Anonymkode: d7c41...6dd Helt enig med denne! Anonymkode: 50773...101 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #36 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenk om det var din sønn eller bror som ble uthengt for noe han ikke hadde gjort? Så lenge uskyldige kan bli beskyldt for noe de ikke har gjort, må uthenging som dette være strengt forbudt. Anonymkode: d7c41...6dd Hva hvis din sønn eller bror er en overgriper? Skal du beskytte han eller skal man beskytte kvinner som er i fare. Det er ingen som går ut med fult navn osv der inne. Anonymkode: 452ef...1ce 4
AnonymBruker Skrevet 29. september #37 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg syns de gruppene er veldig fine! Vil alltid være noen som misbruker det, som ALT annet. Men mange har sluppet unna drittsekker og ikke minst voldsdømte menn, eller voldtekt. Man veit aldri hvem man møter på lenger og kan man redde noen jenter så er jeg 100 prosent for det. Anonymkode: b0a3d...3cb Så om noen menn tar selvmord etter å ha blitt uskyldig hengt ut, så er det greit for deg? Du er 100% for å redde noen jenter, men hva med alle menn som får livet sitt ødelagt av falske anklager? Hvorfor er ikke dem verdt redde? Anonymkode: 5b820...5e5 1 2
Strigiformes Skrevet 29. september #38 Skrevet 29. september I forhold til etikk så mener jeg gevinsten er større ved å advare. Det er mange kvinner som har fått ødelagt sin seksualitet på bakgrunn av overgrep. Kan noen kvinner skånes fra en slik umenneskelig opplevelse, så synes jeg det er verdt det. Det kan faktisk redde liv. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #39 Skrevet 29. september Strigiformes skrev (4 minutter siden): I forhold til etikk så mener jeg gevinsten er større ved å advare. Det er mange kvinner som har fått ødelagt sin seksualitet på bakgrunn av overgrep. Kan noen kvinner skånes fra en slik umenneskelig opplevelse, så synes jeg det er verdt det. Det kan faktisk redde liv. La oss si en hvilken som helst alminnelig mann blir utsatt for det her uten at noen av påstandene stemmer? Han kan ha forutsetninger som gjør han sårbar. Kanskje tar han livet sitt. Er det fremdeles å regne som en ''gevinst'' som er verdt det når det går på bekostning av noen som aldri har gjort noe? Anonymkode: 63403...b88 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #40 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva hvis din sønn eller bror er en overgriper? Skal du beskytte han eller skal man beskytte kvinner som er i fare. Det er ingen som går ut med fult navn osv der inne. Anonymkode: 452ef...1ce Så for å ta noen skyldige, så må uskyldige lide? Heldigvis er det rettsstaten som skal avgjøre det, ikke en gapestokk på nettet. Anonymkode: d7c41...6dd 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå