Gå til innhold

Fb gruppen "Dater vi den samme?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest om flere facebook-grupper som har som formål å avdekke utroskap, men mange som er den "andre kvinnen/ andre mannen", har jo lyst å være en del av et utroskap og ønsker ofte å kun være ff, så kan aldri tenke meg at de er medlem av denne gruppen og er med på å avsløre utroskapen, eller?

Anonymkode: ca72f...833

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er medlem av flere av de gruppene og det er jeg veldig glad for. Datet en mann som plutselig dukket opp der. Han datet flere på en gang og en ex av han kunne fortelle at han var notorisk utro. Ei annen svarte at hun hadde besøksforbud mot han og at han alltid hadde flere damer på en gang.

Gjorde det slutt og slapp å bli for involvert i den drittsekken. Takket være gruppa.

Anonymkode: c7b95...7d3

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har lest om flere facebook-grupper som har som formål å avdekke utroskap, men mange som er den "andre kvinnen/ andre mannen", har jo lyst å være en del av et utroskap og ønsker ofte å kun være ff, så kan aldri tenke meg at de er medlem av denne gruppen og er med på å avsløre utroskapen, eller?

Anonymkode: ca72f...833

Kvinner som allerede vet at de ligger med utro menn har nok ikke så stor interesse av slike grupper.

Men det finnes en haug av kvinner som vil delta i litt drama, «i det god hensikt».

Kvinnene som deltar i disse gruppene virker å bry seg lite om folks rett til privatliv.

Anonymkode: 5d7c4...0be

• Nyttig 4
Skrevet

JA til slike grupper. Apper gjorde det lettere for folk å være utro eller ikke gå inn i forhold, kanskje dette som må til for at folk skal respektere å ha et monogamt forhold (igjen) At dating kulturen kan gå back to norman og at ikke menneskeheten dør ut.

Bare noen tanker ut i natten. God natt

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Lalala123 skrev (4 minutter siden):

JA til slike grupper. Apper gjorde det lettere for folk å være utro eller ikke gå inn i forhold, kanskje dette som må til for at folk skal respektere å ha et monogamt forhold (igjen) At dating kulturen kan gå back to norman og at ikke menneskeheten dør ut.

Bare noen tanker ut i natten. God natt

Folk poster alle mulige rykter og påstander om identifiserbare personer. 

At etternavn ikke nevnes hjelper ikke.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kvinner som allerede vet at de ligger med utro menn har nok ikke så stor interesse av slike grupper.

Men det finnes en haug av kvinner som vil delta i litt drama, «i det god hensikt».

Kvinnene som deltar i disse gruppene virker å bry seg lite om folks rett til privatliv.

Rett til «privatliv».. rett til løgn og bedrag mener du. Og det er ingen rett, fordi retten til å avsløre løgn og bedrag overgår klart. 

Anonymkode: 7f66a...bd1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rett til «privatliv».. rett til løgn og bedrag mener du. Og det er ingen rett, fordi retten til å avsløre løgn og bedrag overgår klart. 

Feil. Da hadde ‘’Tea App Safe Dating for Women’’ vært lov å ha i det norske appmarkedet…

Anonymkode: 63403...b88

• Liker 5
Skrevet

Selv om massevis av uskyldige mennesker henges ut samtidig?

Anonymkode: 45d48...930

• Nyttig 6
Skrevet

Det er en grunn til at man har sluttet med gapestokk som straffemetode.

Man satte heller ikke hvem som helst for hva som helst i gapestokken.

Å være mann som har en Tinderprofil burde ikke være god nok grunn til å bli hengt ut på nett. 

På samme måte som det hadde vært uakseptabelt hvis menn laget grupper hvor de postet bilder av Tinderprofilene til de styggeste kvinnene de kunne finne, som en form for omvendt missekonkurranse 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Det jeg synes er skremmende er at jeg klarer ikke helt se for meg hvordan slike grupper kan fungere uten å utlevere navn enten skyldige eller ikke. 

Kan noen forklare?

Anonymkode: 50773...101

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det går vel litt under samme tankegang som at det er bedre å dømme 9 uskyldige for seksuelle overgrep for å fange den ene.

• Nyttig 2
Skrevet

Var nettopp inne å sjekket en av de som var offentlig. Dette var virkelig skremmende lesning. At man kan finne på å henge ut noen på denne måten?

Eneste man oppnår med disse gruppene er at mannfolka kan bruke dem til å sjekke hvem de bør holde seg langt unna. Fordel for gutta!

Enda mer innterressant er at medlemmene i en slik gruppe publiserer en del anonymt, men henger ut hundrevis av uskyldige menn.

• Nyttig 2
Skrevet

Overbevist om at det er mange psykisk ustabile/ dårlige i slike grupper. Folk som praktiserer konseptet dating fremstår generelt som folk med relasjonsvansker.

Anonymkode: 32f83...d55

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Overbevist om at det er mange psykisk ustabile/ dårlige i slike grupper. Folk som praktiserer konseptet dating fremstår generelt som folk med relasjonsvansker.

Anonymkode: 32f83...d55

Vi trenger ikke plassere alle i en bås, men jeg må innrømme at holdninger som blant annet disse gruppene viser og ikke minst holdningene som kommer frem i diverse fora ikke akkurat hjelper meg å få meg ut på markedet igjen.

Jeg holder meg borte bevisst da jeg har nok usikkerheter i livet mitt akkurat nå. Jeg har til tider vurdert å prøve lykken, men styrer lenger unna når jeg leser om slikt som dette.

Da sitter jeg heller stille og ser om det kommer en rekende på en fjøl helt av seg selv. Hvis ikke, så er ikke det så farlig det heller.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sunt å lese for mye om utroskap. Det ender med at man ikke kan stole på noen. 

Anonymkode: cb01f...957

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes sånne grupper er en uting. Hvis du er redd for at daten din ikke har gode intensjoner får en heller bli mer selektiv i hvem man går ut med. At man holder seg innenfor hvem kjenner hvem kretsen slik som i gamle dager. At man bruker tid på å bli kjent, faktisk går om man oppdager noe som skurrer. 

Anonymkode: 43e15...234

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Folk poster alle mulige rykter og påstander om identifiserbare personer. 

At etternavn ikke nevnes hjelper ikke.

Alle disse gruppene er ulovlige og bryter med personvern. 

De som opprettet og bruker disse gruppene burde vært straffeforfulgt.

Anonymkode: d7c41...6dd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, ikke i følge loven.

Anonymkode: d7c41...6dd

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men telefonen din skal du holde privat, ikke sant ? Dobbelmoral og piss fra ende til annen. 

Anonymkode: bce37...fea

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, det gjør det ikke. Det kan derimot være strengt ulovlig, og du risikerer å bryte flere paragrafer i straffeloven.

Anonymkode: c55f6...c47

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...