Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift, har 3 barn og et trygt og godt samliv. Vi har det stort sett greit og har et bra sexliv. Hverdagen går og helgene flyr. Det er som jeg har drømt om. 
Utfordringen min er at jeg begynte i en ny jobb for noen år tilbake, og mitt første møte med en av kollegaene var intenst. Han holdt blikket hele tiden og jeg synes han var drit kjekk. Vi hadde ikke så mye med hverandre å gjøre den første tiden, men hver lunsj som vi satt «sammen» var de intense blikkene der. Så ble jeg gravid og korona kom. Etter at jeg kom tilbake etter permisjon har denne «greia» eskalert  til noe jeg ikke har så god kontroll over, da han følger meg stort sett i tankene hele tiden. Det har aldri skjedd noe, men han gir meg hele tiden noe som gjør at jeg er skikkelig betatt. Jeg tenker derfor at dette sitter ikke kun i mitt hode, men at det er en felles interesse av noe slag. Men egentlig føler jeg meg super teit, for jeg har ingen intensjon om å ødelegge mitt ekteskap ei heller hans. Samtidig er jeg redd man skal trå over streken ved en anledning. Av en eller merkelig grunn havner vi i nærheten av hverandre på julebord osv. Bedriften er såpass liten at vi vil ikke klare unngå hverandre helt og bytte jobb er ikke noe alternativ. 

Er det noen som har noen tips av hvordan man kan «avhekte» seg eller slutte være så innmarri opptatt/ betatt av en kollega man vil bare ha et godt vanlig kollega forhold til? 

Anonymkode: b96b0...f2e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det likt. Endte opp med å ligge med han og nå har vi et forhold på si...

Anonymkode: dbbd3...33e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror den eneste måten å avhekte seg på er å ta ansvar for hvor dette bærer hen. Tenke at hver gang du "tilfeldigvis" havner nær han, så øker du sjansen for at du går for langt eller bare får for mye følelser slik at du snart sitter der som alenemor til 3 barn uten mannen og uten at denne nye forlater sitt forhold. Så om du ikke ønsker det må du faktisk ta ansvar og slutte å "være med på leken". 

Jeg havner ganske lett i sånne situasjoner selv, men jeg tør å spille litt med fordi det bare er i mitt hode, det er ikke faktisk interesse fra den andre. De gangene det har blitt det har jeg rygget unna. Men det er også fordi det ikke er en engangsgreie for meg, jeg forelsker meg hele tida, så min måte å holde på langvarige forhold på er rett og slett å la det være så ufarlig som mulig.

Anonymkode: b56da...a9a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gjorde det samme. Var gøy en stund og så gikk det til helvete. For når man får bekreftelse på at det er gjensidig, og man blir kjent og så er han ikke så flott og snill og hyggelig som du trodde,  så ser du at dette bare er et hekt, på lang nær så bra som det du har.
Livet etterpå, når alt går til helvete er så ille at å gi etter for følelser her ikke er å anbefale. Så mitt råd til Ts, ikke gå den veien! 
Hold fokus på det du har hjemme istedenfor. Tenk på alt det positive du har. Fokuser på hvor bra du har det hjemme og hvor vanskelig det blir om du gjør noe med forelskelsen. 

Anonymkode: ede6f...d16

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Har han stor Kuk?

Anonymkode: 89046...3ba

Skrevet

Jeg hadde en kollega i samme livssituasjon som deg, som lot seg villede av et «hekt» på ei dame, var utro, og ble avslørt. Han mistet kona og nesten all kontakt med barna sine etter dette, og det er flere år siden. Han minner meg alltid om at konsekvensene av den søte kløe ofte er den fryktelige vonde svien…

Anonymkode: 1e41e...b3b

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Ta en konsekvensutredning. 

Anonymkode: 851ca...f61

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde en kollega i samme livssituasjon som deg, som lot seg villede av et «hekt» på ei dame, var utro, og ble avslørt. Han mistet kona og nesten all kontakt med barna sine etter dette, og det er flere år siden. Han minner meg alltid om at konsekvensene av den søte kløe ofte er den fryktelige vonde svien…

Jeg har alltid lurt på de som er utroe. Føles det ikke rart å ha en annen manns kuk inni deg, når du har noen fra før?

Anonymkode: 89046...3ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tror den eneste måten å avhekte seg på er å ta ansvar for hvor dette bærer hen. Tenke at hver gang du "tilfeldigvis" havner nær han, så øker du sjansen for at du går for langt eller bare får for mye følelser slik at du snart sitter der som alenemor til 3 barn uten mannen og uten at denne nye forlater sitt forhold. Så om du ikke ønsker det må du faktisk ta ansvar og slutte å "være med på leken". 

Jeg havner ganske lett i sånne situasjoner selv, men jeg tør å spille litt med fordi det bare er i mitt hode, det er ikke faktisk interesse fra den andre. De gangene det har blitt det har jeg rygget unna. Men det er også fordi det ikke er en engangsgreie for meg, jeg forelsker meg hele tida, så min måte å holde på langvarige forhold på er rett og slett å la det være så ufarlig som mulig.

Takk for støtten, tror egentlig jeg er så klar over dette. Det har pågått så lenge ganske ufarlig, men synes at nå begynner det å bli slitsomt at hjertet hopper over et slag bare jeg ser bilen hans på parkeringen. Det har vært flere perioder som har vært ganske rolige på den fronten, men så kommer det tilbake. Det er det som er så uvant for meg, da jeg lett blir småbetatt eller fascinert av nye bekjentskaper- men jeg vet det alltid går over i løpet av noen mnd. Jeg må nok bare prøve å ikke ta innover meg de gangene han viser tydelig interesse. Men det er jo ikke så lett da, og være kald fisk når man aller helst bare har lyst til å henge med denne personen. 

Har du noen tips til tankemønstre? Eller hvordan tenker du det vekk? 

Skrevet

Det er jo aller helst der jeg ikke vil havne da 🙈

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg gjorde det samme. Var gøy en stund og så gikk det til helvete. For når man får bekreftelse på at det er gjensidig, og man blir kjent og så er han ikke så flott og snill og hyggelig som du trodde,  så ser du at dette bare er et hekt, på lang nær så bra som det du har.
Livet etterpå, når alt går til helvete er så ille at å gi etter for følelser her ikke er å anbefale. Så mitt råd til Ts, ikke gå den veien! 
Hold fokus på det du har hjemme istedenfor. Tenk på alt det positive du har. Fokuser på hvor bra du har det hjemme og hvor vanskelig det blir om du gjør noe med forelskelsen. 

Anonymkode: ede6f...d16

Det er akkurat det. Det er ofte ikke grønnere på den andre siden. Og jeg vil jo anta at hverdagslogistikken med barna ville rakna helt.. 

Skal prøve skru hodet mitt over når tankene om han andre kommer. 

Skrevet

Ikke sant! Kommer ikke noe godt ut av å være uryddig. 

Skrevet

Ta en konsekvensutredning. 

Anonymkode: 851ca...f61

Godt tips 🤩

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for støtten, tror egentlig jeg er så klar over dette. Det har pågått så lenge ganske ufarlig, men synes at nå begynner det å bli slitsomt at hjertet hopper over et slag bare jeg ser bilen hans på parkeringen. Det har vært flere perioder som har vært ganske rolige på den fronten, men så kommer det tilbake. Det er det som er så uvant for meg, da jeg lett blir småbetatt eller fascinert av nye bekjentskaper- men jeg vet det alltid går over i løpet av noen mnd. Jeg må nok bare prøve å ikke ta innover meg de gangene han viser tydelig interesse. Men det er jo ikke så lett da, og være kald fisk når man aller helst bare har lyst til å henge med denne personen. 

Det har ikke pågått lenge "ganske ufarlig". Slikt begynner alltid i det små, med "uskyldige" greier, så vokser det seg stort og ender i katastrofe - hver gang. Det er slik de fleste utroskap foregår. Det finnes ikke noe som heter "en uskyldig flørt". 

Anonymkode: 6da8e...bc6

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg vet ikke om min metode fungerer så godt, for det jeg gjør er å dyrke det litt, være litt stalker på nett osv fordi jeg blir så nysgjerrig på personen, så blir jeg flau av meg selv og trekker meg mer unna.

Men om personen allerede viser interesse, så må du kanskje heller ha fokus på at det ikke er i tillegg til det du har, men istedenfor. Feks når han smiler til deg, så kan du se for deg det å bare ha barna halvparten av tiden, å måtte leie en kjip leilighet etc. Uten at det nødvendigvis skjer noe mer med deg og han her for den saks skyld. Og så bare prøve å være sterk. Sette deg med andre i lunsjen hver gang du har valget. Kanskje til og med finne noen andre å "følge med på"/smile til. Bare få fokuset litt vekk på en eller annen måte.

Evnt tenk over alle tingene du ikke vet om personen, eller som du vet som gjør at dere ikke egentlig hadde passet sammen. (Det siste bruker jeg endel nå, betatt av en litt klein vegansk mann (jeg elsker kjøtt) som jeg deler én interesse med, men ikke noe annet. Mens mannen min og jeg koser oss masse med god mat og alle de andre felles interessene våre, så hver gang det slår meg at denne mannen er sjarmerende prøver jeg å se for meg å aldri mer ha kjøtt til middag og aldri mer dele alle interessene med mannen 😂 jeg vet jo også at jeg hadde angret øyeblikkelig og at jeg bare føler som jeg gjør fordi jeg tiltrekkes av spenning og bekreftelse, men noe nytt forblir jo ikke spennende resten av livet det heller)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du ikke bare nyte følelsen og fantasien og la det bli med det? Det er harmløst å ha en crush. 

• Liker 2
Skrevet

Jaja, om man først skal være utro med en kollega når man selv har partner og barn, så er det like greit at den andre har det også. Da er risikoen like stor for begge parter.

Anonymkode: 1997e...47c

Skrevet

Jeg har det litt på samme måte. Det har pågått over flere år. Har aldri trådt over noen grense. Vi er begge gift på hver vår kant. Det åpenbare er å bytte jobb eller unngå for mye kontakt. Men ikke så enkelt. Jeg har bare resignert, tenkt at sånn skal jeg visst bare ha det. Være gift, men forelsket i en annen. Trodde det ville gå over med tid og stunder, men den gang ei. Har bare akseptert at det er slik, og tar det som et slags krydder i hverdagen. Og så er det perioder med mindre følelser og perioder med mer. Noen ganger er jeg lei meg for at det ikke kan bli noe mer, mens i perioder aksepterer jeg det. Og fokuserer på det som er bra med mannen min og det å bo sammen med barna våre i fellesskap.

Anonymkode: 436d2...c6d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 9.48):

Vil også anbefale dette som en løsning. Spesielt nå som vi går inn i høstmørket og kalde vintre. 

Anonymkode: 897d8...ca5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har det litt på samme måte. Det har pågått over flere år. Har aldri trådt over noen grense. Vi er begge gift på hver vår kant. Det åpenbare er å bytte jobb eller unngå for mye kontakt. Men ikke så enkelt. Jeg har bare resignert, tenkt at sånn skal jeg visst bare ha det. Være gift, men forelsket i en annen. Trodde det ville gå over med tid og stunder, men den gang ei. Har bare akseptert at det er slik, og tar det som et slags krydder i hverdagen. Og så er det perioder med mindre følelser og perioder med mer. Noen ganger er jeg lei meg for at det ikke kan bli noe mer, mens i perioder aksepterer jeg det. Og fokuserer på det som er bra med mannen min og det å bo sammen med barna våre i fellesskap.

Anonymkode: 436d2...c6d

Du kommer til å ligge med ham en dag, og da kommer det til å smake ekkelt etterpå ;) 

Anonymkode: 6da8e...bc6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...