Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun kan reise ned to dager før deg, eller tilbake to dager etter deg. Det hadde vært den beste løsningen for meg. 

Anonymkode: d58a4...9b8

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vurdert hvor god venninne hun er. Er hun en som stiller opp for deg og som andre ganger lar deg velge og selv firer på egne ønsker? Da ville jeg ofret meg for hennes ønske og tatt den uken. 

Jeg var i akkurat lignende situasjon hvor "ikke så god venninne" trengte en reisepartner. Hun kjørte på som vanlig etter egen lyst og så ikke noe problem i at jeg måtte ta en uke ferie som jeg heller ville brukt med familien ofc. Hun selv jobbet jo ikke. 

Jeg sa nei. 

Anonymkode: 3bb50...582

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 9.17):

Og det burde være et rødt flagg. 

Anonymkode: c56f2...e57

Ikke særlig mye empati for mennesker som ikke har så mange venner, ser jeg. 

Anonymkode: e72fd...d5c

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 9.29):

Du må lære deg å si NEI! Du må også lære deg at hennes følelser ikke er DITT ansvar!

Anonymkode: 1a0da...38a

Eventuelt kan ts, hvis hun har råd, være SNILL, rett og slett. Tenke at hun blir med et par dager ekstra for å glede venninna si. Skal se det blir hyggelig også? 

Det beste er vel et kompromiss :)

Anonymkode: e72fd...d5c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

«så lang tid»?? Trodde det var to måneder det var snakk om, ikke en liten uke. Så feil kan en ta….

Anonymkode: 59d14...f8e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 9.05):

Jeg har en venninne som har lyst til at bare vi to ska dra på tur sammen.  Jeg har hele tiden tenkt fire-fem dager, mens hun har lyst til å ta en uke. Hun trenger det virkelig, sier hun, og hun vil ha komfort og kunne slappe godt av. Når jeg sier at jeg vil fire-fem dager, sier hun at det er for kort tid. At mye tid går i reising, og at det blir stress. Jeg så for meg å ikke bruke så mye penger, og jeg liker også bedre å bo enkelt.

Hun er god på å overtale, og jeg gikk med på å se etter noen reiseopphold på ca en uke. 

Uff, nå angrer jeg. Jeg kjenner at jeg slett ikke har lyst. Men jeg føler at min venninne blir lei seg hvis jeg trekker meg.

Hvordan hadde det var deg i min situasjon?

Anonymkode: 524b9...91d

Lyv på deg en uventet verkstedregning? 😅

AnonymBruker
Skrevet

Men må dere reise sammen begge veier? Hun klarer et par dager alene, herregud.

Anonymkode: 00143...3c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 9.34):

Sant nok, er hun ikke veldig enkel. Jeg tenker hun er god på mange måter, men har en tendens til å skyve endre litt vekk fra seg, da hun viser at hun irriterer seg over endres meninger som ikke er som hennes. 

Anonymkode: 524b9...91d

For å være dønn ærlig med deg, det virker som du er den som ikke er enkel. Du vingler, tviler, sier først ja, nå skal du trekke deg igjen. Man kan ikke stole på deg. Det er vanskelig å planlegge en tur man har gledet seg til når den du skal reise med plutselig endrer betingelsene og prøver å skylde på DEG for at de ikke turte å si meningen si så man kunne planlagt noe gøy med noen andre istedenfor et kompromiss som ingen blir helt fornøyd med. 

Det er så ironisk at konfliktsky folk som deg er de som ofte skaper konflikt av noe som kunne vært en helt enkel forventningsavklaring. 

Anonymkode: 5d656...a4e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i alle dager skal dere? 
jeg er enig med venninnen din i de fleste tilfeller , at 4-5 dager er for kort. Det kommer jo litt om dere skal på spa 30 minutters biltur unna, eller ta fly i flere timer. 
det jeg har gjort noen ganger er at vi reiser - feks til Spania - sammen, også reiser de ( ulike venninner ) hjem etter 5-6 dager imens jeg blir lengre.  

Anonymkode: 50699...584

Skrevet

Jeg hadde heller ikke villet hat ei uke med ei venninne. Uansett hvor. Jeg kan være veldig glad i henne, men man er alltid ulike og man har ulike behov. Når jeg snakker med mine venner om venninnetur, er det kun snakk om 4 kanskje 5 dager. Ja det kan bli litt reising. Men det ofrer man for vennene sine. Men jeg ofrer ikke mange feriedager :) 

AnonymBruker
Skrevet

Åh.. Gi meg ei uke i Spania med ei venninne! ❤️🥰 

Men, hvis problemet her er økonomi, må du si ifra om det. Hvis det er at du hater syden og varme, må du si det. Hvis du ikke kommer til å takle ei uke sammen med henne fordi dere er for forskjellige, må du si det.

Hvis det er fordi du helst så for deg fjellhytte, tenker jeg du utmerket godt kan prøve ei uke i varmen 🥰 Det er jo flust av ting å gjøre, dere trenger jo ikke gjøre ting sammen hele tiden! (På ei fjellhytte derimot...)

Anonymkode: d524b...56f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit å si ifra at du har tenkt litt mer på det, og ønsker å holde turen til 4-5 dager for din del. Synes det er viktig at du er tydelig på hva du vil og ikke lar deg overkjøre. Ingen grunn til å betale mer (2-3 dager til på ferie blir fort mye dyrere) og være lengre borte enn du egentlig ønsker. Det må hun rett og slett akseptere, og det er jo helt OK å finne en løsning som for eksempel at du drar hjem etter 4-5 dager og hun blir igjen et par dager til for å nyte resten av ferien sin i fred og ro hvis hun ønsker det. 

Anonymkode: 48634...fee

AnonymBruker
Skrevet

når dere har bestilt tur så må du nesten bli med eller så får du betale henne tilbake di tapte pengene 

Anonymkode: 0c7e3...719

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...