Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At vedkommende har en god venninne som er likedan som TS sin venninne

Anonymkode: b1504...2cc

Akkurat. Ulike mål for reiser rett og slett, og det er helt ok. 😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (1 minutt siden):

Min venninne er mer glad i å reise på lengre reiser utenlandsk, sånn som din venninne ønsker, mens jeg er mer den som kunne heller gått på en fjelltur i Norge. Beklager at det kunne misforstås. Det var ikke kritikk til hverken din eller min venninne, vi bare liker ulike ting, og har gode vennskap likevel 😊

Forstår :) Jeg tok det ikke som kritikk, bare lurte på hva du mente.

Anonymkode: 524b9...91d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår :) Jeg tok det ikke som kritikk, bare lurte på hva du mente.

Så bra 🙂 Håper du finner ut av det 😊 En kan være en god venn, samtidig som en setter grenser for seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har en venninne som har lyst til at bare vi to ska dra på tur sammen.  Jeg har hele tiden tenkt fire-fem dager, mens hun har lyst til å ta en uke. Hun trenger det virkelig, sier hun, og hun vil ha komfort og kunne slappe godt av. Når jeg sier at jeg vil fire-fem dager, sier hun at det er for kort tid. At mye tid går i reising, og at det blir stress. Jeg så for meg å ikke bruke så mye penger, og jeg liker også bedre å bo enkelt.

Hun er god på å overtale, og jeg gikk med på å se etter noen reiseopphold på ca en uke. 

Uff, nå angrer jeg. Jeg kjenner at jeg slett ikke har lyst. Men jeg føler at min venninne blir lei seg hvis jeg trekker meg.

Hvordan hadde det var deg i min situasjon?

Du kan vel reise hjem noen dager før henne? 

Anonymkode: 0b871...b43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (2 minutter siden):

Akkurat. Ulike mål for reiser rett og slett, og det er helt ok. 😊

Veldig enig i at det er ok. 

Men det er ikke så ok at min venninne reiser på for at jeg skal være med henne på sine premisser. Det skjønner jeg ikke at hun vil eller gjør. Men kanskje jeg ikke har vært tydelig overfor henne hva jeg faktisk foretrekker og vil. Men jeg har sagt det.

Daisy-love skrev (2 minutter siden):

Så bra 🙂 Håper du finner ut av det 😊 En kan være en god venn, samtidig som en setter grenser for seg selv. 

Ja, så veldig sant. Takk

AnonymBruker
Skrevet

Fire dager er altfor kort for en tur.

Den første og siste dagen går alltid på reising. Dessuten brukes kvelden før siste dag på pakking.

Det vil si at med fire dager tur, så har du kun 1 dag hvor du kan slappe av og gjøre hva du vil.

Anonymkode: 1d3c4...6b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel reise hjem noen dager før henne? 

Anonymkode: 0b871...b43

Det hadde hun nok i hvert fall ikke likt.

Men det kan jeg og evt si :)

AnonymBruker
Skrevet

Den første og siste dagen går alltid på reising. Dessuten brukes kvelden før siste dag på pakking.

Det vil si at med fire dager tur, så har du kun 1 dag hvor du kan slappe av og gjøre hva du vil.

Vel, fire dager som i en langhelg er mer det jeg hadde sett for meg som en venninnetur. En uke er mer det jeg vil bruke sammen med min kjæreste.

Men ser det du sier

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hun får nok ingen andre med, dessverre.

Kanskje en grunn til det

Anonymkode: bd9b4...d27

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det snakk om syden går en uke fort. Lettere med ok pris også på en uke på reisebyrå også. 

Anonymkode: a69bc...3bc

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Veldig enig i at det er ok. 

Men det er ikke så ok at min venninne reiser på for at jeg skal være med henne på sine premisser. Det skjønner jeg ikke at hun vil eller gjør. Men kanskje jeg ikke har vært tydelig overfor henne hva jeg faktisk foretrekker og vil. Men jeg har sagt det.

Ja, så veldig sant. Takk

Nei det er ikke greit at hun «overkjører» deg her. Jeg vet ikke hvor tydelig du har vært, og noen folk må jo omtrent ha det inn med teskje, så du må nok ta praten enda en gang med henne og fortelle hva du ønsker og vil, og finne et kompromiss, eller si det ikke blir tur. 

Det kan bli kort med noen dager på en utenlandstur med lengre reise, men f.eks en helg i Tallinn, Krakow, eller London (dyrt) kan fungere på en helg, eller langhelg. Det er jo ikke akkurat en enkel tur på fjellet, men er i hvert fall en kortere tur. 

Vurdert glamping i Norge? Det koster nok mer, men er en mellomting det også. Åkrafjorden glamping er en drøm her 😊

Endret av Daisy-love
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Turen er ikke bestilt.

Endel av meg vil reise med henne på en kortere tur. Hadde tenkt meg et rolig sted ute i naturen, gå til en fjellhytte eller noe sånt. Det luftet jeg, men det ville hun ikke. Det kunne vi gjøre en annen gang. Hun ville ha en ordentlig venninnetur til utlandet et sted, og bo på hotell. 

Det burde jo egentlig ikke være vanskelig å si nei, men jeg vet hun da blir lei seg, og det er jo synd.

Det var vel no sånn hun sa og. Men for meg er en uke borte faktisk ganske lenge med henne. Derimot 1 uke i året med kjæresten er fantastisk.

Hun vil reise til et sted i utlandet, kanskje Spania. Mens jeg så for meg noe helt annet i første omgang da vi snakket om venninnetur. Jeg så for meg noe enkelt, kanskje fjellhytte eller vi kunne leid et sted, i Norge.     Du har rett, jeg kan si nei. Er bare ikke så god opp det når jeg ve hun blir lei seg.

Du får si nei! Det kommer til å koste deg mer enn det smaker! Si jeg har ikke råd! Det jeg har råd til er hyttetur i marka så enten blir det det eller ikke noe. Ikke ditt problem hu vil bruke penger på en uke og du ikke vil og kan, da får hu reise alene da jeg hadde sagt nei!for gla i pengene mine til å bruke det på piss jeg ikke vil!

Anonymkode: 645c6...d6d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt todelt her. En uke må man nesten ha for en utenlandstur (med mindre det er snakk om en by i Europa som ikke ligger så langt unna, da holder det med en langhelg / 4-5 dager). Er hun generelt en vanskelig person, forstår jeg at en hel uke kan bli litt mye. Men jeg har selv vært singel når "alle andre" har vært i forhold, og da har jeg ikke hatt noen å reise med, for andre har bare reist med kjæresten sin. Det ble lange somre alene. Så hvis det er hennes situasjon, forstår jeg godt at hun ønsker en ukes-tur. 

Anonymkode: b9032...824

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Si jeg har ikke råd!

HVORFOR?? 

TS trenger ingen "hvit løgn" - hun skal bare si det som det er. Det passer henne ikke. Ferdig med det. 

Dessuten har TS allerede fortalt oss at hun har råd. Bedre råd enn denne famøse venninna

Anonymkode: 4c6cb...871

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du bør kutte ut denne venninnen og ikke reise med henne i hele tatt. Du liker henne ikke og er egentlig ikke venn med henne. Så la henne slippe dette. 

Anonymkode: 7b1db...edd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (1 time siden):

Nei det er ikke greit at hun «overkjører» deg her. Jeg vet ikke hvor tydelig du har vært, og noen folk må jo omtrent ha det inn med teskje, så du må nok ta praten enda en gang med henne og fortelle hva du ønsker og vil, og finne et kompromiss, eller si det ikke blir tur. 

Det kan bli kort med noen dager på en utenlandstur med lengre reise, men f.eks en helg i Tallinn, Krakow, eller London (dyrt) kan fungere på en helg, eller langhelg. Det er jo ikke akkurat en enkel tur på fjellet, men er i hvert fall en kortere tur. 

Vurdert glamping i Norge? Det koster nok mer, men er en mellomting det også. Åkrafjorden glamping er en drøm her 😊

Takk for godt tips. Det høres ut som noe jeg kunne tenke meg

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Tenker du bør kutte ut denne venninnen og ikke reise med henne i hele tatt. Du liker henne ikke og er egentlig ikke venn med henne. Så la henne slippe dette. 

Anonymkode: 7b1db...edd

Det er i hvert fall ikke det hun vil at jeg skal kutte henne ut. Selv liker jeg å være med henne, men gjerne ikke så ofte som det hun ønsker. Men er det ikke bedre med litt enn ingenting? 

Eller ville du da foretrukket at din tidligere venninne holdt seg helt vekk fra deg, når hun ønsket å være med deg, men bare kortere tid enn det du ville.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En langweekend er ofte på fire dager og veldig mange reiser på slike turer. Ideelt sett skulle jeg gjerne reist ei uke, men det e Rikke alltid man har anledning til det. 

Anonymkode: cc2e3...7d8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke lyst til å dra på en utenlandstur, så da sier du det. Denne "unnskyldningen" er god nok. Du trenger ikke å dikte opp noe.

Hvis hun ikke vil dra på en tur i naturen, så trenger hun ikke det.

Dere har to vidt forskjellige syn på hvilke turer som gjør dere godt. Dvs at om dere skal på tur sammen, så er det en av dere som går på en tur som ikke gjør dere godt. Dvs at dere ikke passer til å dra på tur sammen. Så da får hun ikke en tur pga at hun ikke har andre? Ikke ditt ansvar. Finn på noe annet kjekt sammen som begge to liker.

Anonymkode: a1d84...bff

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg veldig godt i igjen. Jeg er heller ikke flink til å sette grenser for meg selv. For et endel år siden ble jeg med ei venninne på noe jeg verken hadde råd eller lyst til. Eller teoretisk sett har jeg råd, det gikk bare en periode utover andre ting jeg har lyst til. Og det  var et konsept jeg absolutt ikke hadde lyst til.  Se for seg en uke med bueskyting, yogaretreat, verksted etc...Fiktive eksempler, men det er i den gata. For hvert argumentet jeg hadde mot, hadde hun et annet for. Det ble en lærepenge for meg.

Anonymkode: cb98a...182

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...