AnonymBruker Skrevet 29. september #61 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå snakker jeg ikke om etter jeg er overvektig, men når jeg var undervektig. I følge bmi er min idealvekt på 56/58. Da er jeg et beinrangel, med særdeles synlige ribbein, innhulte sorte øyne. Har du foresten hoppet helt over at jeg tar opp en plutselig vekt økning på kort tid? Det er det jeg prøver å finne ut av. Anonymkode: da555...630 Innhulte sorte øyne...er skallen din så stor da, at øynene synker inn? Meg bekjent har alle disse med påstått grov beinbygning merkelig nok helt normale hodeskaller... Anonymkode: 97224...898 3
AnonymBruker Skrevet 29. september #62 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei For en frisk person er det umulig å gå ned i vekt om man jevnt ligger i et kaloriunderskudd. En frisk person vil gå ned i vekt om man jevnt ligger i et kaloriunderskudd. Dette er et ubestridt faktum. Du er intet unntak. Anonymkode: 04348...5ce Jeg vil påstå ditt første avsnitt er direkte feil. Anonymkode: 97224...898
AnonymBruker Skrevet 29. september #63 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Innhulte sorte øyne...er skallen din så stor da, at øynene synker inn? Meg bekjent har alle disse med påstått grov beinbygning merkelig nok helt normale hodeskaller... Anonymkode: 97224...898 Jeg blir så tynn på bmi at jeg blir sånn undervektig ja. Hva er poenget? Du har ikke sett meg så du vet da vel ingenting om min beinbygning. Så skjønner ikke hva det er å krangle på. Off topic er det også. Anonymkode: da555...630 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #64 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg blir så tynn på bmi at jeg blir sånn undervektig ja. Hva er poenget? Du har ikke sett meg så du vet da vel ingenting om min beinbygning. Så skjønner ikke hva det er å krangle på. Off topic er det også. Anonymkode: da555...630 Umulig å skjønne noe her. Anonymkode: 97224...898 3
AnonymBruker Skrevet 29. september #65 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nei For en frisk person er det umulig å gå ned i vekt om man jevnt ligger i et kaloriunderskudd. En frisk person vil gå ned i vekt om man jevnt ligger i et kaloriunderskudd. Dette er et ubestridt faktum. Du er intet unntak. Anonymkode: 04348...5ce Du må gjerne påstå det. Nå teller jeg ikke kalorier i det heletatt. Jeg ser kun på karbohydrater. Og har iallefall gått ned en kg og stoppet vekt økning. Mot for resultatet på lavt på kalorier, da bare raste vekta opp. Så for meg bare bullshit. Jeg tenker at denne vektøkningen henger sammen med hormonendringer i kroppen, siden denne vekt økningen kommer sammen med nye og større symptomer og tegn på overgangsalder. Helt på likt. Jeg lå på mellom 500 og 1000 kalorier. Fordi jeg så vekta økte istedenfor å stanse. Ga det litt over en uke. Når jeg bikket 87 da , ga jeg meg, og gikk over på midlertidig streng lavkarbo. Nå er jeg på 85 iallefall. Ser flere her har opplevd det samme, så at det ikke er noe du har opplevd, betyr ikke at det er feil. Har aldri opplevd dette jeg heller, som stort sett har kunnet spise hva jeg vil. Uten å tenke på moe som helst Anonymkode: da555...630
AnonymBruker Skrevet 29. september #66 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må gjerne påstå det. Nå teller jeg ikke kalorier i det heletatt. Jeg ser kun på karbohydrater. Og har iallefall gått ned en kg og stoppet vekt økning. Mot for resultatet på lavt på kalorier, da bare raste vekta opp. Så for meg bare bullshit. Jeg tenker at denne vektøkningen henger sammen med hormonendringer i kroppen, siden denne vekt økningen kommer sammen med nye og større symptomer og tegn på overgangsalder. Helt på likt. Jeg lå på mellom 500 og 1000 kalorier. Fordi jeg så vekta økte istedenfor å stanse. Ga det litt over en uke. Når jeg bikket 87 da , ga jeg meg, og gikk over på midlertidig streng lavkarbo. Nå er jeg på 85 iallefall. Ser flere her har opplevd det samme, så at det ikke er noe du har opplevd, betyr ikke at det er feil. Har aldri opplevd dette jeg heller, som stort sett har kunnet spise hva jeg vil. Uten å tenke på moe som helst Anonymkode: da555...630 Har buksa begynt å bli litt trang, har jeg for det meste justert litt på måltidene. Og vært på plass igjen etter en uke. Når jeg var yngre. Slet jeg også med å holde vekten oppe. Anonymkode: da555...630
AnonymBruker Skrevet 29. september #67 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Umulig å skjønne noe her. Anonymkode: 97224...898 Skjønber det er vanskelig å skjønne, mår man ikke tror at noen har faktisk kraftigere ben bygning. Anonymkode: da555...630
AnonymBruker Skrevet 29. september #68 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 13.46): Det er ikke bevist at kalorier inn ikke er kalorier ut. Det er bevist, at overvektige underrapporterer næringsinntak. Om det er slik at en viss andel av oss ikke går ned i vekt ved kaloriunderskudd, hvorfor kommer det ingen overvektige eller normalvektige ut av sultefôring i konsentrasjonsleirer? Anonymkode: 103f2...728 Under rapprterer jeg når jeg tar opp at dette nermest skjer over natten? Samtidig som symptomtrykket på overgangsalder melder seg? Jeg skal love deg at jeg ikke jukser med tallene da , når man inser at dette går super raskt i en retning. Mine måltider har vært ca lik hele livet, aktiviteten er bedre må enn for 15 år siden . Jeg gikk ikke opp da heller. Er du i konsentrasjons leir, så manger du vel mer enn bare kalorier eller? Anonymkode: da555...630
AnonymBruker Skrevet 29. september #69 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvis det kun var kalorier inn og ut som var avgjørende kunne man bare gått en lang tur i motbakke og forbrent 10 000 kalorier, spist som vanlig og gått ned mange kilo per uke. Så enkelt er det jo ikke. Eller om jeg overspiste 5000 kalorier til dagen skulle jeg gått opp tilsvarende i vekt. Så enkelt er det jo heller ikke. Kalorier inn og ut utspiller seg forskjellig og noe legger fortere på seg enn andre. Selv har jeg teoretisk 500 kalorier i underskudd for tiden, men går ikke ned et gram fordi jeg trener mye styrke som gjør at kroppen lagrer mer vann. Anonymkode: 45058...619 Du forbrenner veldig lite av å gå i en oppoverbakke... Du ligger ikke i underskudd om du ikke går ned. Anonymkode: 550b2...2cf
AnonymBruker Skrevet 29. september #70 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det skjønner jeg jo. Har jo juster litt iht alder pg aktivitet. Her snakker vi endinger over natten, i en rykende fart. Så ser på det som svært overaskrnde med 2,5kg på en uke med svært lavt på kalorier Anonymkode: da555...630 Du skriver hele tiden "svært lavt på kalorier" Klarer du egentlig regne på kalorier? Og hva spiser du? Knekkebrød tull? Eller mye rent kjøtt, ris og grønnsaker? Hvorfor får du ikke hjelp? Det er folk som jobber med dette. Anonymkode: 550b2...2cf 3
AnonymBruker Skrevet 30. september #71 Skrevet 30. september Thyra skrev (22 timer siden): Og det påvirker forbrenningen. Ja! For lavere aktivitetsnivå = mindre muskler. Og mindre muskler = mindre forbrenning! Men igjen! Det er ikke medisiner, hormoner, eller overgangsalder som gjør at forbrenningen går ned! Anonymkode: 54af1...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #72 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Skjønber det er vanskelig å skjønne, mår man ikke tror at noen har faktisk kraftigere ben bygning. Anonymkode: da555...630 Tror personen misforstår. Jeg har bred beinbygning, dvs brede skuldre, ribbein og Hofter. Jeg ser ekstremt tynn og syk ut hvis jeg nærmer meg mot 20 på bmi. Kontra en annen person med min høyde som har smalere skuldre og Hofter. Så ja, det er ikke noe som heter tung benbygning, skjelettet veier det samme, men den kan være bred eller smalere. Samme med at noen har lengre rygg, ben, armer ect. Og da vil samme vekt bære forskjellig. Anonymkode: 236ee...d44 6 1
Pippi Lotta Skrevet 30. september #73 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja! For lavere aktivitetsnivå = mindre muskler. Og mindre muskler = mindre forbrenning! Men igjen! Det er ikke medisiner, hormoner, eller overgangsalder som gjør at forbrenningen går ned! Anonymkode: 54af1...3b0 Men musklene blir påvirket av blant annet hormonene, ikke bare aktivitets nivå.... Blir altid så oppgit av disse diskusjonene på KG. Kroppen er kjempe komplisert og blir enda mer komplisert om man inkluderer psyken i ligningen, alikevel insisterer folk på at det "bare" er ditt ellet datt. Vekt er kjempe vanskelig å jobbe med selv for for leger som spesialiserer seg på området, da er det selfølgelig tull når anonyme KG brukere komme diverse "sanheter". 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #74 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 14.45): Mye av grunnen er nok tap av muskelmasse. I 40-årene har du allerede hatt et godt tiår hvor du gradvis har mistet muskler, med mindre du har bedrevet tung styrketrening for å motvirke dette. Anonymkode: 50577...73f Må man drive med tung styrketrening for å motvirke? Hjelper det ikke å trene generelt? Anonymkode: c4ecd...15e 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #75 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 0.26): Du må gjerne påstå det. Nå teller jeg ikke kalorier i det heletatt. Jeg ser kun på karbohydrater. Og har iallefall gått ned en kg og stoppet vekt økning. Mot for resultatet på lavt på kalorier, da bare raste vekta opp. Så for meg bare bullshit. Jeg tenker at denne vektøkningen henger sammen med hormonendringer i kroppen, siden denne vekt økningen kommer sammen med nye og større symptomer og tegn på overgangsalder. Helt på likt. Jeg lå på mellom 500 og 1000 kalorier. Fordi jeg så vekta økte istedenfor å stanse. Ga det litt over en uke. Når jeg bikket 87 da , ga jeg meg, og gikk over på midlertidig streng lavkarbo. Nå er jeg på 85 iallefall. Ser flere her har opplevd det samme, så at det ikke er noe du har opplevd, betyr ikke at det er feil. Har aldri opplevd dette jeg heller, som stort sett har kunnet spise hva jeg vil. Uten å tenke på moe som helst Anonymkode: da555...630 Det er umulig å miste kroppsfett/slanke deg om du jevnt ligger i et kalorioverskudd. Om du jevnt ligger i et kaloriunderskudd, så går du ned i vekt. Dette er et ubestridt faktum. All verdens hormonelle svingninger osv forandrer ikke det faktum at kaloriunderskudd fører til vektnedgang og kalorioverskudd fører til vektøkning (evt økt muskelmasse ved progressiv belastning). Hva jeg har opplevd eller ikke er irrelevant. Om du har gått ned i vekt/mistet kroppsfett, så har du ligget i et kaloriunderskudd. Om du har økt i vekt/kroppsfett, så har du ligget i et kaloriovetskudd. Anonymkode: 04348...5ce 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #76 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 21.34): 😅 hvor mange kom ut av Auschwitz med kraftig beinbygning? Anonymkode: 103f2...728 Kan du forklare hva du mente med det? Anonymkode: 7b1dc...aa9
umAxa Skrevet 1. oktober #77 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Må man drive med tung styrketrening for å motvirke? Hjelper det ikke å trene generelt? Anonymkode: c4ecd...15e Kroppen tilpasser behovet, og det gjør den for å holde seg optimal og i live. Noe annet hadde vært sløsing for "kroppens perspektiv". Styrketrening forteller kroppen at du har behov for å muskler, så da tilpasser den seg og gir deg større muskler som også forbrenner mer. Omvendt så krymper den også muskler fordi den innser at du sjeldent bruker dem - den gjør det fordi kroppen vet ikke at vi lever i en behagelig tid der mat er lett tilgjengelig. Så i fare for at det kan bli lenge mellom mat, så gjør den deg en "tjeneste" med å ikke ha en høy daglig forbrenning fordi du i dine ungdoms-år hadde mye muskler.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #78 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kan du forklare hva du mente med det? Anonymkode: 7b1dc...aa9 Var ikke meg som skrev det innlegget, men kan tenke meg at d betyr noe så enkelt som at alle som faktisk ligger i kalloriunderskudd GÅR NED I VEKT og blir tynne. Slik som alle i krig og konsentrasjonsleirer gjør. Og alle de som skylder på hormoner, alder, overgangsalder, medisiner osv, uten å gå ned- faktisk ikke er i kaloriunderskudd. Og Rgt bilder viser at alle mennesker i ca samme høyde- har samme skjellet og benbygning. Og da blir det for dumt å skylde på tung benbygning eller andre diffuse årsaker for at man er lat og tykk! Det blir rett og slett ansvarsfraskrivelse og det hjelper deg i alle fall ikke ned i vekt! Anonymkode: 54af1...3b0 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #79 Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 10.16): Du spiser mat som jeg har erfart at bare legger seg rett på kroppen som fett... Dropp brød, fett pålegg, klassisk middag.. Spis renere og mer variert. Anonymkode: c6019...7c1 Litt morsomt at du skriver at jeg skal spise renere. Jeg spiser i bunn grunn rent. Lager maten i det store bildet fra bunnen av. Og jeg spiser variert. Mitt kosthold er ikke ensidig men lagt opp fast til å få i seg varierte og det meste av vitaminer man trenger ila uken. Anonymkode: da555...630
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #80 Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 10.11): Bytt brød med knekkebrød. ❤️ Øk aktiviteten litt hvis du kan. Anonymkode: 61e04...db7 Står jo at hun går på streng lavkarbo? Anonymkode: 6e683...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå