Gjest jusstudent Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Hei, studerer jus, 1 avdeling..begynte nå i januar i Oslo. Merker selv at jeg ikke har prioritert studiet i det hele tatt og lest veldig lite. Vi har hatt frvilllige oppgave innleveringer hvor jeg har levert to. Fikk c på den ene og faktisk D PÅ DEN ANDRE..brukte veldig lite tid..skrev oppgave 3-4 timer før innleveringen....men er likevel skuffet..trenger motivasjon til å komme på den riktige banen igjen..er så lei meg akkurat nå....
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å ta seg selv i nakken, og si at så dårlige resultater vil du ikke se igjen.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Nei..riktig......men det er så mye å lese..og holde oversikt over...og så mange dårlige forelesere....men JO..SKAL TA MEG SAMMEN
Gjest 2324 Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 Det som er så fint er at du kan bare skylde på deg selv, og det er kun deg det står på om du skal forbedre deg. Og at det er mye lesing på juss burde ikke komme som noen overraskelse.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Så, så, opp og stå igjen. Motivasjon er ikke noe man tvinger på seg, den må være ekte og komme innenfra. Du må jobbe med saken.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #6 Skrevet 28. mars 2006 jeg studerer selv jus første avdeling. jeg startet med en fin D første oppgave, men etter jul jobbet jeg veldig strukturert med både pensum og oppgaveteknikk og har de siste oppgavene bare fått Aer og Ber, så du trenger absolutt ikke å fortvile. det er veeldig lenge til du har eksamen. fler oppgaver du skriver, dess bedre vil du bli. det er ikke standpunktkarakter i jus, så derfor er det uvesentlig hva du får på de prøvene... MEN; du har mye lesing foran deg og du har akkurat startet!
Gjest gjest1 Skrevet 29. mars 2006 #7 Skrevet 29. mars 2006 Karakterer står ofte (men ikke alltid selvsagt) i forhold til den arbeidsmengden en har lagt inn. Jeg var ganske bortskjemt fra videregående, hvor jeg med veldig lite arbeid fikk gode resultater. Høres litt ut som om du kan ha det litt på samme måten, for ellers er det litt rart å bli skuffet over slike resultater når du vet at du ikke har gjort noe særlig for å få det til. Så det er nok ikke annet å gjøre enn å stå på. Kom deg gjennom pensum og skriv masse oppgaver. Som en liten oppmuntring så er jeg helt enig med det gjest over skriver. Juss er litt spesielt. For å få gode karakterer der må en, i større grad enn på andre studier, ha metoden inne. Det er en egen måte å angripe jussoppgver på, og det er noe du vil lære deg etterhvert. Se på de kommentarene du har fått fra den som har rettet dem, gå på oppgavekurs, les gjennom mønsterbesvarelser osv. Veldig mange får seg en liten smell når de leverer inn den første oppgaven på jussen (har tatt 1.avdeling selv så har gått gjennom det samme), men jobber en for å sette seg inn i metoden ordner det seg for de aller fleste. Dette klarer du, du må bare jobbe litt for å få det til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå