Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg som idiot i ny jobben. Er ikke kommet inn i rutiner enda, fikk ikke opplæring i hvordan alt fungerer. Og på toppen av det hele glemmer jeg ting og gjør dumme feil fordi jeg er så stressa og sliten mens jeg er her.

Får bare en trist og ekkel følelse inni meg, fordi jeg tenker at de andre som jobber her sikkert baksnakker meg og misliker meg. De tenker sikkert at jeg er dum, og jeg kjenner det bare knyter seg i meg.

Får lyst til å bare si opp og ikke komme hit noe mer. Men vet jeg ikke kan gjøre det. Hvor lenge tror dere folk husker på dumme feil man gjør? Håper folk glemmer det fort. Føler meg så oppgitt over meg selv. 

Føler at jeg ikke kommer til å klare dette bra, og at jeg bare vil dumme ut meg slik at alle på avdelinga hater meg tilslutt. 

Anonymkode: 8128b...6ef

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ny i jobben,selvsagt at du ikke har fått rutine på plass.Gi det litt tid og ikke overtenk.Spør om du lurer på noe,du er jo tross alt ny i jobben.

Anonymkode: 47e6e...5ec

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler meg som idiot i ny jobben. Er ikke kommet inn i rutiner enda, fikk ikke opplæring i hvordan alt fungerer. Og på toppen av det hele glemmer jeg ting og gjør dumme feil fordi jeg er så stressa og sliten mens jeg er her.

Får bare en trist og ekkel følelse inni meg, fordi jeg tenker at de andre som jobber her sikkert baksnakker meg og misliker meg. De tenker sikkert at jeg er dum, og jeg kjenner det bare knyter seg i meg.

Får lyst til å bare si opp og ikke komme hit noe mer. Men vet jeg ikke kan gjøre det. Hvor lenge tror dere folk husker på dumme feil man gjør? Håper folk glemmer det fort. Føler meg så oppgitt over meg selv. 

Føler at jeg ikke kommer til å klare dette bra, og at jeg bare vil dumme ut meg slik at alle på avdelinga hater meg tilslutt. 

Hvilke type jobb er dette? Sier kollegaen eller lederne noe til deg om dine feil eller som gjør at du føler en ekkel følelse? Det er de som må sørge for at du får opplæring til dine oppgaver.

Skrevet

Du må jo etterspør opplæring??

Anonymkode: fa26d...eb3

• Liker 5
Skrevet

Det å gjøre feil er en naturlig prosess av læring, og de færreste vil se på deg som dum om du gjør enkelte feil.

Om du derimot gjør samme feilen 10 ganger etterhverandre uten evne/vilje til å gjøre det riktig/ spørre om hjelp til å lære, så vil du fort bli sett på som dum.

Anonymkode: 538f4...ef9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor lenge har du jobbet der? Det er en vesenlig forskjell i forventninger om vi snakker 2 uker, 2 mnd eller 2 år.  Og selvfølgelig hvilken erfaring du kom inn med. Er du nyutdannet eller har du jobbet med dette et annet sted de siste årene.

Jeg hadde en kollega tidligere som gjorde samme feil hver måned, selv etter 3 år. Han evnet ikke å huske fra måned til måned hvordan oppgaven skulle gjøres. Da ble det litt snakk. Men det første året er ting som oftest litt kaotisk for de fleste i ny jobb. Spesielt oppgaver som kun gjøres noen ganger år år. 

Anonymkode: 30c04...15d

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk ny kollega denne måneden. Virker som et veldig hyggelig menneske og jeg håper hun blir hos oss lenge. Hvis hun følte slik som deg så hadde jeg håpet at hun kom og ba om opplæring. Alle føler seg litt "dumme" i ny jobb, det er bare sånn det er. Et par uker til så føler du det ikke sånn lenger. Spør om veiledning!

Anonymkode: 30558...3cf

• Liker 3
Skrevet

Bare stå i det. Spør og grav om det du lurer på. Bedre å spørre enn å gjøre ting feil. Avhengig av jobben, er man gjerne "nyansatt" et år før man har vært gjennom alle rutiner og ting som foregår i "årshjulet".

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skatteetaten?

Anonymkode: 6b5b0...d79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 11.10):

Det å gjøre feil er en naturlig prosess av læring, og de færreste vil se på deg som dum om du gjør enkelte feil.

Om du derimot gjør samme feilen 10 ganger etterhverandre uten evne/vilje til å gjøre det riktig/ spørre om hjelp til å lære, så vil du fort bli sett på som dum.

Anonymkode: 538f4...ef9

Synd hvis folk ikke evner å forstå at en ny person som kanskje gjør samme feil gang på gang, kanskje er stresset osv, før det blir konkludert med at en er dum! Sånne dumme folk som ikke evner å se mer enn seg selv, gondol er varme i trøyen på jobben sin, er jo de som virkelig er dumme! 🙈 

Anonymkode: 0e2dd...ca7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...