AnonymBruker Skrevet 27. september #1 Skrevet 27. september Har bodd 1 måned i ny leilighet og oppdaget nylig en stor edderkopp på soverommet! Bor i 2.etasje og det er en kjellerleilighet under meg. Trodde ikke edderkoppene ville komme inn i 2.etasje! Hvordan kan den ha kommet inn? Via ventilene? Jeg lufter av og til, men vinduene står ikke oppe lenger enn enn halvtime. Klarer ikke sove på rommet om dette fortsetter! Hvordan holde dem unna? Anonymkode: 826f8...dad
AnonymBruker Skrevet 27. september #2 Skrevet 27. september Spray Centaura rundt vinduskarmene, edderkoppene hater Centaura. Jeg gjorde dette i inngangspartiet mitt da jeg daglig gikk inn i store spindelvev og STORE edderkopper. Etter jeg sprayet kom de aldri tilbake. Anonymkode: 81282...dc0 1
dibbi Skrevet 27. september #3 Skrevet 27. september De trekker innendørs om høsten for å jakte på midd, maur, sølvkre og andre insekter, samt finne kjærring å parre seg med. De gjør ingen skade på leiligheten. 10 4
AnonymBruker Skrevet 27. september #4 Skrevet 27. september Hvordan kan man bo i andre etasje og samtidig ha kjeller under seg? Men over til spørsmålet, husedderkoppene lever i hele bygningsmassen, ikke bare i kjellere. Grunnen til at du ser de nå, er hannene som er ute etter å få seg noe 🤗 Anonymkode: b4fb3...719 4 3
AnonymBruker Skrevet 27. september #5 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvordan kan man bo i andre etasje og samtidig ha kjeller under seg? Men over til spørsmålet, husedderkoppene lever i hele bygningsmassen, ikke bare i kjellere. Grunnen til at du ser de nå, er hannene som er ute etter å få seg noe 🤗 Anonymkode: b4fb3...719 1.etasje blir vel mer riktig, da. Uansett, sliter med å sove i frykt for at de kan komme i senga. Grøss.. Anonymkode: 826f8...dad
Hello katt Skrevet 27. september #6 Skrevet 27. september Pass på å ikke ha matrester fremme i hvertfall.
dibbi Skrevet 28. september #7 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): 1.etasje blir vel mer riktig, da. Uansett, sliter med å sove i frykt for at de kan komme i senga. Grøss.. Anonymkode: 826f8...dad Så fan av mennesker er de ikke. 6
AnonymBruker Skrevet 28. september #8 Skrevet 28. september Hiv den ut da vel. Anonymkode: 08916...f25 3
AnonymBruker Skrevet 28. september #9 Skrevet 28. september Er veldig redd husedderkopper selv så kan relatere 😅 Bor i hus og har forsket MYE på det. Og ja, folk må gjerne si at det er et «godt tegn», «betyr lykke» og at «det er bedre med husedderkopp enn andre insekter», men det blir nei fra meg altså når man nesten kan høre at de går over gulvet og de er på størrelse med katta. No thank you! • Edderkopper er ikke glad i mynte og lavendel. Hvis du har robotstøvsuger med mopp kan du dryppe noen dråper eterisk olje med duft av dette oppi vanntanken. Nå bor du jo i leilighet, men her har jeg planta lavendel ved vinduer i kjelleren 😅 • Fukt: Jo tørrere «balansert» inneklima jo bedre. Edderkopper liker fuktige rom. • Netting til ventiler. Kan ha det til vindu også selvfølgelig, men det får jeg ikke samboer med på. • Det finnes noe som heter «edderkoppjager» som man kan ha i stikkontakten. Har hørt litt varierende om den, så aldri testet selv. Anonymkode: d1e5d...294 1
AnonymBruker Skrevet 28. september #10 Skrevet 28. september Helene Louise skrev (5 timer siden): Pass på å ikke ha matrester fremme i hvertfall. Edderkopper spiser ikke matrester Anonymkode: c64d9...a90 6
Thyra Skrevet 28. september #12 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): 1.etasje blir vel mer riktig, da. Uansett, sliter med å sove i frykt for at de kan komme i senga. Grøss.. Anonymkode: 826f8...dad Hvorfor skal de komme i senga? Har aldri opplevd å ha edderkopper i senga, aldri hørt om det heller. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september #13 Skrevet 28. september Thyra skrev (1 time siden): Hvorfor skal de komme i senga? Har aldri opplevd å ha edderkopper i senga, aldri hørt om det heller. SELVFØLGELIG kan de komme opp i senga.. En edderkopp har jo ikke noe begrep om hva en seng er - de kravler jo bare rundt. I Australia sprayer man ofte vinegar på sengetøy nettopp for å unngå edderkopper i senga. Anonymkode: d1e5d...294 3
Thyra Skrevet 28. september #14 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (56 minutter siden): SELVFØLGELIG kan de komme opp i senga.. En edderkopp har jo ikke noe begrep om hva en seng er - de kravler jo bare rundt. I Australia sprayer man ofte vinegar på sengetøy nettopp for å unngå edderkopper i senga. Anonymkode: d1e5d...294 Selvfølgelig er det mulig. Men så godt som alle edderkopper jeg har funnet inne har gått på gulv, tak eller vegger. Slette flater. De har ikke kravlet rundt i tekstiler. Har aldri funnet noen i sofaer, lenestoler, puter, gardiner, i klesskap eller lignende. I Australia har de en del veldig store edderkopper som sikkert beveger seg lettere i mer "ulendt" terreng" (som en seng) enn det våre edderkopper gjør. De har også potensielt livsfarlige edderkopper der, så det hadde vært farlig å få en i senga, selv om det nok ikke skjer ofte der heller. Norske edderkopper er fullstendig ufarlige. 1 2
Hello katt Skrevet 28. september #15 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Edderkopper spiser ikke matrester Anonymkode: c64d9...a90 Det kommer jo insekter da, som edderkopper spiser og da tiltrekker de. Det må du jo forstå.
Belima Skrevet 28. september #16 Skrevet 28. september Jeg bor i 5. etasje og får også inn edderkopper.
AnonymBruker Skrevet 28. september #17 Skrevet 28. september Thyra skrev (15 timer siden): Hvorfor skal de komme i senga? Har aldri opplevd å ha edderkopper i senga, aldri hørt om det heller. Da har du vært heldig isåfall. Jeg har hatt mange edderkopper i senga i løpet av mitt liv. Anonymkode: 6420f...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 28. september #18 Skrevet 28. september 3. etasje. Kommer edderkopper inn straks jeg lufter for tiden. Anonymkode: e2ae2...695
AnonymBruker Skrevet 28. september #19 Skrevet 28. september Husedderkopp er ekkel, men det den spiser er enda eklere. Så heller husedderkopp en midd og kre og annet faenskap. Anonymkode: c2db9...baf
AnonymBruker Skrevet 28. september #20 Skrevet 28. september Belima skrev (41 minutter siden): Jeg bor i 5. etasje og får også inn edderkopper. Jeg bor i 25. etasje og vi har RIKELIG med edderkopper og andre kryp på balkongen, så du er nok på ingen måte sikret om du bor i 2. etasje. Vi har netting på alle vinduer da, så de kommer seg ikke inn med mindre vi lar balkongdøren stå åpen. AnonymBruker skrev (14 timer siden): SELVFØLGELIG kan de komme opp i senga.. En edderkopp har jo ikke noe begrep om hva en seng er - de kravler jo bare rundt. I Australia sprayer man ofte vinegar på sengetøy nettopp for å unngå edderkopper i senga. Anonymkode: d1e5d...294 Jeg har ikke spesielt god erfaring med eddik, det hjalp i alle fall ikke mot de vi har, men peppermynteolje ser ut til å fungere bra. Anonymkode: 6300c...11c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå