oss-to Skrevet 27. september 2025 #1 Skrevet 27. september 2025 Kvifor følgjer vi influensarar som Ulrikke Brandstorp og Sara Elise på Snapchat? Dei tener enorme summar på å dele livet sitt. Og barna deira? Dei blir allemannseige. Barna har ikkje vald å vere offentlege. Foreldra høyrer inn pengane. Kvar går grensa mellom underhaldning og utnytting? Når vi trykker «følg» og ser snap etter snap, tenkjer vi på kva barna faktisk blir utsette for? Eller er vi likegyldige til digitalt barnearbeid? Barna fortjener privatliv. Kven si glede kjem på bekostning av dei små? Og kva rolle spelar vi som publikum i dette systemet? Kvifor ikkje trykke «avfølg» i dag? 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #2 Skrevet 27. september 2025 Vi gjør ikke det 🤷♀️ På samme måte som at man ikke leste bloggene til mammatilmichelle, pilotfruen, anne-brith, fotballfruen osv, så følger man dem heller ikke i andre sosiale medier… Alle selger ungene sine, fisker etter likes, viewes, og oppmerksomhet. Og de tjener rått på det. Så bare ikke følg dem, noen av dem. Slutt å gi dem oppmerksomhet, finn noen bedre forbilder å se på heller. Anonymkode: c6ccc...e88 1 3
Grønnsaksvaffel Skrevet 27. september 2025 #3 Skrevet 27. september 2025 Jeg har aldri fulgt noen influensere og har aldri skjønt hvorfor noen gidder å følge dem 🤔 2 2
oss-to Skrevet 27. september 2025 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2025 (endret) Mange følger influensere passivt – eller aktivt – medan barna deira blir utlevert dagleg. Dette er ein bransje utan lovverk, utan reell kontroll, og utan at vi som menneske kan seie noko om. Pressa og nettavisene er avhengige av innhald frå influensere, og seinast i dag har VG ei stor feelgood sak om Ulrikke, vel vitande om at ho deler barnet sitt dagleg. Ingen stiller kritiske spørsmål. Ingen tar ansvar. Kven kjem til å sette grenser for digitalt barnearbeid når verken media, lovverk eller publikum gjer det? Kvart klikk og kvar «følg» bidrar til å oppretthalde systemet.Eg meinar vi må begynne være kritiske. Endret 27. september 2025 av oss-to 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #5 Skrevet 27. september 2025 Snakk for deg selv. Jeg har aldri fulgt noen av disse på sosiale medier. Anonymkode: 93c35...ce4 2
oss-to Skrevet 27. september 2025 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Snakk for deg selv. Jeg har aldri fulgt noen av disse på sosiale medier. Anonymkode: 93c35...ce4 Det handlar ikkje om å skuldbelægge enkeltpersonar – mange som du følger ikkje i det heile. Poenget er at systemet fungerer fordi det får støtte frå publikum, ofte passivt. Kvart klikk, kvar «følg» og kvar «like» er med på å oppretthalde ein bransje der barn blir utlevert utan å ha vald det sjølv. Å ikkje følge, å vere kritisk og å stille spørsmål, er små handlingar som faktisk kan bety noko. Vi har alle eit ansvar for kva vi støttar digitalt . 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #7 Skrevet 27. september 2025 Pffft, jeg er moralsk overlegen dere alle for jeg har ikke engang snapchat. Anonymkode: a0973...254 3
oss-to Skrevet 27. september 2025 Forfatter #8 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Pffft, jeg er moralsk overlegen dere alle for jeg har ikke engang snapchat. Anonymkode: a0973...254 Det er flott at du ikkje følger slike kontoar . Det visar at det går an å ta bevisste val. Poenget er likevel større enn enkeltpersonar: systemet fungerer fordi mange passivt gir støtte, gjennom klikk, "følg" eller "like". Eg håpar vi kan spreie bevisstheit rundt dette, slik at fleire begynner å stille spørsmål og reflektere over kva dei faktisk støttar. Små handlingar frå oss alle kan verkeleg bidra til å setje grenser for digitalt barnearbeid. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå