Gå til innhold

Fikk en tilfeldig snap og samboer kalte meg en scammer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en tilfeldig snap fra et mannenavn, noen jeg har spilt dataspill med for 15 år siden, av en chipspose med "denne nyheten var god". Sikkert sendt til mange.

Jeg og samboer så film, og snapen kom opp. Jeg tok bort tlf min fordi jeg trodde han kom til å reagere om han så et guttenavn, eller ihvertfall komme med en kommentar. Orket ikke noe styr ut av ingenting, så jeg bare la tlf bort.

Han reagerte med en gang og kalte meg scammer, luremus og ble frekk. Ignorerte meg fullstendig og sa "jaja så det er en ja"

Ble helt matt av det her og egentlig litt sint. Orker ikke styr ut av noe som ikke er et styr... eller forklare noe som ikke er å forklare.

Hvordan sier man det da? Prøvde å forklarte, men ble bare skjøvet bort og han gikk å la seg. Hisset meg litt opp pga kommentarene hans, eller at jeg ble beskyldt for noe som ikke er.

Anonymkode: 2c11d...ff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reaksjonen hans sier mer om han enn noe annet. 

Anonymkode: e7113...7fe

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fikk en tilfeldig snap fra et mannenavn, noen jeg har spilt dataspill med for 15 år siden, av en chipspose med "denne nyheten var god". Sikkert sendt til mange.

Jeg og samboer så film, og snapen kom opp. Jeg tok bort tlf min fordi jeg trodde han kom til å reagere om han så et guttenavn, eller ihvertfall komme med en kommentar. Orket ikke noe styr ut av ingenting, så jeg bare la tlf bort.

Han reagerte med en gang og kalte meg scammer, luremus og ble frekk. Ignorerte meg fullstendig og sa "jaja så det er en ja"

Ble helt matt av det her og egentlig litt sint. Orker ikke styr ut av noe som ikke er et styr... eller forklare noe som ikke er å forklare.

Hvordan sier man det da? Prøvde å forklarte, men ble bare skjøvet bort og han gikk å la seg. Hisset meg litt opp pga kommentarene hans, eller at jeg ble beskyldt for noe som ikke er.

Det er mye som skurrer her: at du føler behov for å skjule mobilen din fordi du skjønner at samboer blir sint når det er en mann som sender deg melding også blir det en slags selvoppfyllende profetisk sirkel det hele, dere må jo bare sette dere ned å snakke sammen! Også kan du jo blokke denne fyren fra 15 år siden som sender deg helt random snap ute av det blå, noe jeg tror mange kvinner også ville ha reagert på om deres kjæreste opplevde.

merkelig oppførsel fra dere alle tre… 

• Liker 10
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Det er mye som skurrer her: at du føler behov for å skjule mobilen din fordi du skjønner at samboer blir sint når det er en mann som sender deg melding også blir det en slags selvoppfyllende profetisk sirkel det hele, dere må jo bare sette dere ned å snakke sammen! Også kan du jo blokke denne fyren fra 15 år siden som sender deg helt random snap ute av det blå, noe jeg tror mange kvinner også ville ha reagert på om deres kjæreste opplevde.

merkelig oppførsel fra dere alle tre… 

Hvorfor skal jeg blokkere noen som ikke gjør meg noe vondt? Det er bare en snap i ny og ne

Ja men han reagerer sånn, og det liker jeg ikke. Få skylden for noe som ikke stemmer.

• Liker 10
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor skal jeg blokkere noen som ikke gjør meg noe vondt? Det er bare en snap i ny og ne

Ja men han reagerer sånn, og det liker jeg ikke. Få skylden for noe som ikke stemmer.

For det kan fremstå som denne personen er ute på fisketur. Hvorfor sender han deg random snap ? Hva vil han?

Hvis du ikke har noe med ham å gjøre virker det veldig merkelig at han skal ha behov for å kontakte deg via Snapchat en lørdags kveld helt uten grunn med en random snap?

Hvis dette gjør at din samboer føler seg mer trygg ser jeg ikke hva problemet er med å bare fjerne vedkommende fra snap?

Hvis du blokkerer viser du at du velger bort en fremmed fyr fra 15 år tilbake som har ingen grunn til å kontakte deg random en lørdags kveld, til gjengjeld for at samboeren din føler seg trygg og ser at du setter grenser.

Du burde drite i den random snap fyren og heller forsøke å trygge samboeren din. At du skjuler snap du får fra fremmede menn og ikke er villig til å forstå at det kan gjøre samboeren din utrygg, synes jeg er helt absurd. Det forsterker jo din samboer sin usikkerhet.

Ser for meg den kvinnen som aksepterer at hennes kjæreste fikk random snap fra en annen dame lørdag kveld, han skjuler det, […!]  og etterpå forventer at hun må bare akseptere at han har snap kontakt med «gamle bekjente venninner» fra 15 år tilbake som helt «random» tar kontakt lørdag kveld 🤪

Nei, bare nei.

Greit nok at det å være usikker og utrygg ofte ansees som usexy og kontrollerende, men det er ikke snakk om en nære venn som ville drikke kaffe tirsdag ettermiddag hvor samboeren din også har mulighet til å være inkludert, det er snakk om en mer eller mindre fremmed som velger en av de mest private sosiale media å kontakte deg på, en lørdag kveld, helt uten grunn. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

For det kan fremstå som denne personen er ute på fisketur. Hvorfor sender han deg random snap ? Hva vil han?

Hvis du ikke har noe med ham å gjøre virker det veldig merkelig at han skal ha behov for å kontakte deg via Snapchat en lørdags kveld helt uten grunn med en random snap?

Hvis dette gjør at din samboer føler seg mer trygg ser jeg ikke hva problemet er med å bare fjerne vedkommende fra snap?

Hvis du blokkerer viser du at du bort en fremmed fyr fra 15 år tilbake som har ingen grunn til å kontakte deg random en lørdags kveld, til gjengjeld for at samboeren din føler seg trygg og ser at du setter grenser.

Du burde drite i den random snap fyren og heller forsøke å trygge samboeren din. At du skjuler snap du får fra fremmede menn og ikke er villig til å forstå at det kan gjøre samboeren din utrygg, synes jeg er helt absurd. Det forsterker jo din samboer sin usikkerhet.

Ser for meg den kvinnen som aksepterer at hennes kjæreste fikk random snap fra en annen dame lørdag kveld, han skjuler det, […!]  og etterpå forventer at hun må bare akseptere at han har snap kontakt med «gamle bekjente venninner» fra 15 år tilbake som helt «random» tar kontakt lørdag kveld 🤪

Nei, bare nei.

Greit nok at det å være usikker og utrygg ofte ansees som usexy og kontrollerende, men det er ikke snakk om en nære venn som ville drikke kaffe tirsdag ettermiddag hvor samboeren sin er inkludert, det er snakk om en mer eller mindre fremmed som velger en av de mest private sosiale media å kontakte deg på, en lørdag kveld, helt uten grunn. 

Hvorfor sier du flere ganger kontakte meg?

Tipper han sender dette til mange, det er snakk om en chipsposenyhet. Jeg svarer han skjeldent, åpner bare å ser

Ja, jeg kan selvfølgelig slette han - men jeg orker ikke bli beskyldt for noe som ikke ER...

• Liker 9
Skrevet

Når du forklarer din samboers reaksjon på denne hendelsen, blir jeg bekymret for hvordan han ellers behandler deg og agerer. 

han høres ut som en kvinnehater med stort ego og lav selvtillit kamuflert som god selvtillitt. Det høres ut som om han trykker deg ned, ødelegger deg bit for bit med beskyldninger. Dette er psykisk vold, og jeg antar at dette er en liten del av hva du står i, og at det blir verre etter hvert. 

du vet du er uskyldig. Du så reaksjonen hans komme (fordi du gjemte telefonen). Du visste du ikke kan få ham til å forstå at du ikke er utro og at han overreagerer. 

er det slik du vil ha det resten av livet? 

tro meg, jeg har erfaring: det blir verre.

Anonymkode: b4f75...595

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Merkelig reaksjon fra deg også da, jeg kan forstå at han reagerer. 

Hvis jeg sitter ved siden av mannen og får melding eller snap fra en random type tar jeg telefonen helt synlig fram, kommenterer noe slik som "jøss, hva i all verden er dette da"? og sjekker meldingen. Pussig nok så har aldri mannen reagert negativt på dette 🤣 Til tross for ingen anledninger til å være mistenksom før, tror jeg han hadde reagert hvis jeg plutselig hadde gjemt telefonen når jeg fikk en melding.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Fordi han ikke er voksen. Verken jeg eller mannen reagerer på at man kan snappe med motsatt kjønn. Vi bryr oss ikke. Så jeg hadde ikke giddet å være sammen med en som ikke er trygg på forholdet. 

Anonymkode: 090ad...ec8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tipper han sender dette til mange, det er snakk om en chipsposenyhet. Jeg svarer han skjeldent, åpner bare å ser

Ja, jeg kan selvfølgelig slette han - men jeg orker ikke bli beskyldt for noe som ikke ER...

Jeg synes det er helt innafor å mptta en snap fra en annen gamer.. Det er da en ikke- sak. Det blir en sak når du sljuler telefonen. Nå gjør du der fordi kjæresten er urimelig sjalu.

Gi beskjed at du gidder ikke lenger å gå på kniver fordi noen kan sende deg en snap....og at han må roe seg ned.

Anonymkode: 5fa04...00a

• Nyttig 1
Skrevet

Tyven tror at alle stjeler og typen din har nok en god del å skjule.

Anonymkode: 9f94e...aa8

• Liker 7
Skrevet

Innse at du vil få det mye bedre etterhvert uten denne mannen i ditt liv. 

Han er urimelig sjalu, du er redd for hans reaksjoner, han behandler deg dårlig og får deg til å endre hva du gjør og kontakt med venner. 

Dette blir verre om du ikke kommer deg ut av forholdet!!

Anonymkode: bf3ca...d17

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det skjønner jeg og det er selvfølgelig heller ikke greit. Han er utrygg og du har din stolthet, begge deler er menneskelig. Hvis han driver med kontrollerende adferd på andre arena hadde jeg selvsagt ment at dette var ugreit, hvis dette er det «verste» han gjør, så mener jeg det er helt normal menneskelig adferd, og det gir deg egentlig en arena til å trygge ham og berolige ham. Det er helt normalt å kjenne på ett snev av sjalusi innimellom om man virkelig elsker partneren sin og forstår at partneren kan være attraktiv for mange andre også. Det er den utryggheten og frykten for å miste deg som skinner gjennom her. Det må han få lov til å føle på, at han stemples som «kvinnehater» i tråden er helt sykt, gudene skal vite mange kvinner hadde blitt engstelig de også i samme situasjon. 

Skrevet

Hvorfor snapper du med en mann du ikke har sett på 15 år? Ville ikke synes det var greit om min samboer gjorde det med tidligere bekjentskaper...

Anonymkode: 9bd75...bfe

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg må si at singellivet er nydelig dere. Uten noe drama. Prøv det, det er sååå undervurdert. 

Anonymkode: 1830c...5ce

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor snapper du med en mann du ikke har sett på 15 år? Ville ikke synes det var greit om min samboer gjorde det med tidligere bekjentskaper...

Anonymkode: 9bd75...bfe

Fordi det er hyggelig med oppmerksomhet.

Anonymkode: accef...f88

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Voks opp, ta ansvar, ha litt verdighet.

Slett og blokker menn som holder på sånn og vær glad du har en mann som reagerer når du oppfører deg umodent. 

Anonymkode: 22ac0...448

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

men jeg orker ikke bli beskyldt for noe som ikke ER...

Er du 12 år?

Den meldingen som kom, den eksisterer i høyeste grad. 

Anonymkode: 22ac0...448

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Fordi det er hyggelig med oppmerksomhet.

Anonymkode: accef...f88

Trenger du det fra en 15 år tilbake som ikke betyr noe? 

Anonymkode: 0d567...8bd

• Liker 2
Skrevet

Rødt flagg.

Det er faktisk ikke normalt å reagere slikt.

Anonymkode: 261c6...3a5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...